Ga naar inhoud

[CONAX CAM] Wel beeld (mpeg4) bij Conax module v3.03, niet bij v4.00

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil op mijn Topfield TF7700HDPVR / firmware v26 een Conax gecodeerde MPEG-4 zender ontvangen.

De Topfield is H.264 compatible. Toch krijg ik met mijn Conax 4.00 CI module (zie onder) geen beeld (wel geluid).

conax_400.jpg

Heb vervolgens een MPEG4 compatibele Conax module van Neotion (zie onder) geprobeerd. Ook nu geen beeld.

12-52-home.jpg

Plaats ik een (geleende) oude Conax 3.03 module (zie onder) dan werkt het opeens wel.

conax_303.jpg

A: Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

B: Heeft iemand nog een oude Conax 3.03 module liggen die die wil verkopen?

• 1 maand later...

Geplaatst:

Hi.

Ik heb net ook een Conax Cam voor mijn Clarke-Tech 5000c gekocht en geprobeerd.De CAM wordt herkend en ook de Digitenne card met de chip naar boven maar geen beeld.

De kaart werkt gewoon goed in de kaartlezer maar hier wil ik een andere kaart voor Nagravision gebruiken.

Waar gaat het fout? frown

Origineel bericht van: hendek
Ik wil op mijn Topfield TF7700HDPVR / firmware v26 een Conax gecodeerde MPEG-4 zender ontvangen.

De Topfield is H.264 compatible. Toch krijg ik met mijn Conax 4.00 CI module (zie onder) geen beeld (wel geluid).

conax_400.jpg

Heb vervolgens een MPEG4 compatibele Conax module van Neotion (zie onder) geprobeerd. Ook nu geen beeld.

12-52-home.jpg

Plaats ik een (geleende) oude Conax 3.03 module (zie onder) dan werkt het opeens wel.

conax_303.jpg

A: Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

B: Heeft iemand nog een oude Conax 3.03 module liggen die die wil verkopen?

Vu+ Duo 4K SE, Selfsat HD22, TivuSat, Kabelio.

Geplaatst:
Origineel bericht van: The_Godfather
Hi.
Ik heb net ook een Conax Cam voor mijn Clarke-Tech 5000c gekocht en geprobeerd.De CAM wordt herkend en ook de Digitenne card met de chip naar boven maar geen beeld.
De kaart werkt gewoon goed in de kaartlezer maar hier wil ik een andere kaart voor Nagravision gebruiken.
Waar gaat het fout? frown

Ik ga mezelf antwoorden:in de CT 5000C (no plus) kan de CI alleen satelliet-zenders decoderen maar niet die van de DTT.Het is een chip beperking die in de nieuwe modellen 5000 plus en 5100 gecorrigeerd is. shocked

Vu+ Duo 4K SE, Selfsat HD22, TivuSat, Kabelio.

Geplaatst:

Ja, dat klopt.

In mijn 5100 geven de gecodeerde digitenne zenders wel beeld. Maar na een x aantal dagen freezed het beeld na 40 seconden of zo.

Als ik de smartcard + conax cam dan in mijn LG 19'lcd tv steek en een paar uur later weer terug in de clarke tech 5100 gaat het weer een poos goed.

In de kaartlezer nooit problemen gehad.

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen