Gast Geplaatst: 12 augustus 2001 Geplaatst: 12 augustus 2001 ik wil de schotel gaan uitrichten op de hotbird satelliet maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen analoog of digitaal met welke ontvanger?
Gast Geplaatst: 12 augustus 2001 Geplaatst: 12 augustus 2001 Uitrichten met een analoge ontvanger is waarschijnlijk het gemakkelijkst en het goedkoopst.<P>Via een satfinder die in de satellietvakhandel verkrijgbaar is kun je het ook heel goed doen.<P>Met een digitale ontvanger gaat het wat moeizamer. Als je het toch op die manier wil doen stem dan eerst op een FTA zender af.<BR>Een gecodeerde zender laat de signaalsterkte/signaalkwaliteit immers pas na enige vertraging zien. En dan heeft men de schotel intussen alweer verder gedraaid !
Gast Geplaatst: 12 augustus 2001 Geplaatst: 12 augustus 2001 Een ouderwets kompas biedt soms ook uitkomst.<BR>(voor hotbird 13 gr Oost) waaarbij de de schotel ca. 29 gr eliveert.<P>ciao
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Bij een kleine schotel is dat niet zo moeilijk hoor. Als je de positie van Astra al hebt, dan zet je hem gewoon 6° meer naar het westen. Dus naar rechts, als je achter de spiegel staat. Op een gegeven moment krijg je daar wel wat gevoel voor. Kleinere spiegels hebben een vrij grote invalshoek en zijn dus wat "toleranter" als je aan het zoeken bent.<BR>De elevatie is een "tikje" hoger.<BR>Heb je de Hete Vogel gevonden, dan kun je gaan fine-tunen met de bekende signaal balken die de meeste ontvangers wel hebben.<BR>Er is ook een signal level meter te koop voor niet al te veel geld. Die wordt in de coax-leiding geplaatst. Daar gaat het ook prima mee.<BR>Succes
Aanbevolen berichten