Gast Koen123 Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Ik probeer hier hetzelfde voor elkaar te krijgen: een CCcam server draaien onder VMware ESXi 4.1 Hypervisor. Tot dusver met een aantal Linux varianten geprobeerd. Debian 6 gebruikt de FTDI 1.5 drivers welke klaarblijkelijk een bug bevatten waardoor de Smargo wel herkend wordt, maar CCcam er niet mee kan communiceren. ClearOS 5.2 SP1 werkt alleen tot CCcam 2.1.2. Nieuwere versies missen een nieuwere versie van een bepaalde library. Deze 2.1.2 versie herkend de Smargo in zijn geheel niet. Ik heb nu nog een Ubuntu installatie draaien, maar als ik dit zo lees gaat dat 'm ook niet worden. Mijn hardware ondersteund helaas de passthrough optie niet, dus dat is geen optie voor mij. Mocht je nog een werkende optie vinden, deel het ajb via het forum. Doe ik hetzelfde, mocht ik wat vinden. /Update: Ik heb de Smargo nu wel herkend op ClearOS 5.2 SP1. Moest de USB mapping nog omzetten Bij het opstarten van CCcam.x86 v2.1.2 blijft deze nu hangen op de regel create 1 cam device(s). Is dat bij jou ook zo?
kazbek007 Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Klopt, ik had hetzelfde resultaat. Hij herkent wel de smargo, alles lijkt ook goed, maar hij ziet op geen enkele manier een kaart en blijft inderdaad hangen op "create cam device". Toch even kijken of je bios echt geen passthrough ondersteunt. Dit werkt namelijk echt goed, voor zowel de smargo als voor een seriele reader met een USB to Serieel kabel. ** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1), Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is! Zoek en gij zult vinden!
skipdaflip Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 wow... bedankt voor je hulp. Ik heb in mijn bios ook maar VT aangezet waarna ik in esxi de usb kon selecteren via passthrough. Nu heb ik ook de pci toegekend waardoor de usb bus direct opkomt in ubuntu en niet de virtuele bus. Dit is waarschijnlijk de fout waarin het mis ging. Ik heb nu alleen dat hij wel doorgaat met kaart. (hangt niet meer). Maar krijg nog wel de card detect fail melding. Is dit een frequentie probleem?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen