sidecar Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 ik ben bezig met een script die bijhoud wanneer de volgende fsck zal plaatsvinden. en dan vervolgens de computer bv s'nachts opstart om de file system check uit tevoeren en weet uitgaat, zodat ik er geen last van heb, als ik de volgende dag de computer en vdr start om tv tekijken. nu was ik vergeten dat bij een pm-suspend, de hard-disk niet word unmounted/mounted , en er dus in Principe geen fsck word uitgevoerd. nu is dus mijn vraag. in hoeverre heeft een systeem dat constant alleen maar in en uit suspend gaat, daar last van op de lange duur, en hoe zit het dan met de sfck? Grts. Technotrend DVB-S2300, VDR
Lamko Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Waarom zou dat invloed hebben, het wordt er niet slechter van. Maar omdat je niet mount telt hij ook niet na bijv 100 mounts dat hij een fsck moet doen. Maar hij heeft ook een andere manier voor de telling en dat is bijv. iets van 90 dagen. Dan doet hij ook een fsck welke van de twee dus maar eerder is. Maar zodra je een kernel update doet en die gebeurt zowiezo wel 1x in de 3 maanden. Dan zul je moeten rebooten wat een mount tot gevolg heeft wat dan ook een fsck uitvoerd. Doe je niet aan updates dan zou ik zelf wel een fsck inplannen wat je wilt niet een corrupt bestandssysteem hebben met dataverlies tot gevolg. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
sidecar Geplaatst: 1 april 2011 Auteur Geplaatst: 1 april 2011 Origineel bericht van: Lamko Waarom zou dat invloed hebben, het wordt er niet slechter van. dat antwoord maakt me vrolijk ik wist dus niet zeker of het een negatief effect zou hebben op het systeem of niet. het klopt dat er ook om de 90 dagen een check word gedaan, maar op m'n oude systeem had ik ook die uitgeschakeld, tot het moment dat er weinig to niets het nog deed, en het systeem fubar was. ik zal dus alleen maar een job maken voor geplande check. bedankt voor een snel en helder antwoord. Technotrend DVB-S2300, VDR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen