Gast Jorisss Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Snap er helemaal niks van. Vorige weekend heb ik opnieuw de zenderlijst van Astra 1 binnen gehaald vanwege de verhuizing van sbs6, net5, en veronica. Alles natuurlijk weer overhoop dus ben een hele dag bezig geweest alles weer goed te zetten maar.... Sinds die tijd heb ik géén ontvngst meer van de Astra 2 zenders (al die gratis engelse zenders). Sterker nog, het lijkt wel of de hele satelliet niet gevonden wordt. Als ik bijv. een frequentie invoer van een specifieke zender die we willen ontvangen springt ineens het signaalkwaliteit balkje naar 0. Heb een Visiosat satelliet met 3 koppen (astra1, astra2 en hotbird) en een inverto 7000. Wie kan mij helpen?
Moderator ceesv Geplaatst: 1 april 2011 Moderator Geplaatst: 1 april 2011 Het ziet ernaar uit, dat je Astra 2 niet meer gekoppeld hebt aan een DISEQC stand. Je zult even in het instel menu moeten kijken, of jer de Astra 2 programma's wel met de juiste LNB verbonden hebt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Ik denk dat je DiSEqC Switch instellingen niet meer kloppen, kijk eerst even wat de volgorde van de lnb naar de DiSEqC Switch is ,die volgorde zet je ook in ontvanger Even voorbeeld, als de 19,2 op de eerst aan sluiting van de Switch zit LNB type: Vast. Gemotoriseerd: Nee. Satelliet: selecteer Astra. Menu optie 1 selecteer: Diseqc 1.0. Invoer ( optie 2) selecteer A. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Jorisss Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Het rare is dat ik dat al geprobeerd/gedaan heb. Astra 2 geeft ineens op A ong. 70% signaalkwaliteit én signaalsterkte, net als astra 1. Die zit namelijk op A. Hotbird zit op B. Kan toch niet zijn dat ineens die hele astra 2 niet meer goed uitgericht is op hetzelfde moment. Op mijn Disecq brandt trouwens bij 1 aansluiting van de LNB een rood lampje. Is dit dat deze in gebruik is of is daar iets fout mee? En hoe kan het dat dit tegelijk gebeurt met het binnenhalen van de nieuwe zenderlijst CD?
satencom Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Waar het rode lampje brand, die is in gebruik ,zo kun je controleren dat het de goede lnb wel is ,die over een komt met de satelliet die je gebruikt Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Jorisss Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Ga morgen als het licht is nog eens alles nalopen. Nogmaals, vind het raar dat dat allemaal overhoop ligt met alleen het inladen van een zenderlijst. Aan de andere kant heb ik wel vaker dat ik de "logica" van dfe ontvanger (inverto 7000) niet helemaal volg. Blijft een apart geval
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen