mojo26 Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Wat raden jullie me aan. Toestemming aanvragen bij de Woningbouw. Of gewoon op het dak plaatsen. Betreft platte dak. Met zeer makkelijke toegang tot het dak. Alvast bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 eerst plaatsen dan vragen eerst vragen dan plaatsen duurt eeuwen en het mag volgens wetgeving indien niet zichtbaar van straat ciao Pabadam Yonderboi
mojo26 Geplaatst: 2 april 2011 Auteur Geplaatst: 2 april 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch eerst plaatsen dan vragen eerst vragen dan plaatsen duurt eeuwen en het mag volgens wetgeving indien niet zichtbaar van straat ciao Ja dat lijkt mij dus ook een beter plan eerst plaatsen en dan afwachten. Er staan meerdere schotels op het dak van andere bewoners. En de schotels zijn niet hinderlijk in het straatbeeld dus het zal hoop ik wel gaan. Enige wat mij zorgen maakt is dat ik voor de kosten kan opdraaien mocht ik ga verhuizen. Want moet een gat boren in kozijn of beton om de LNB kabel naar binnen te halen. Vraag me toch of hoe een CanalDigitaal monteur het nu zou installeren bij mij.
satencom Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Je zou ook een kabel kunnen treken van of de buurman zijn schotel Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
edbe Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Origineel bericht van: mojo26 Origineel bericht van: Tonskidutch eerst plaatsen dan vragen eerst vragen dan plaatsen duurt eeuwen en het mag volgens wetgeving indien niet zichtbaar van straat ciao Ja dat lijkt mij dus ook een beter plan eerst plaatsen en dan afwachten. Er staan meerdere schotels op het dak van andere bewoners. En de schotels zijn niet hinderlijk in het straatbeeld dus het zal hoop ik wel gaan. Enige wat mij zorgen maakt is dat ik voor de kosten kan opdraaien mocht ik ga verhuizen. Want moet een gat boren in kozijn of beton om de LNB kabel naar binnen te halen. Vraag me toch of hoe een CanalDigitaal monteur het nu zou installeren bij mij. ik zou gewoon in de voeg boren, kan je altijd later weer bij smeren, hetzelfde geldt voor de binnen muur. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
mojo26 Geplaatst: 2 april 2011 Auteur Geplaatst: 2 april 2011 Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn. Maar omdat ik astra 123 en hotbird wil ontvangen. Maakt het wat lastiger. Ik zal is kijken of die kabel niet mischien via de meterkasten omlaag kan en dan mijn woning in.
maximus288 Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 je hebt ook van die platte coaxkabel voor door het kozijn. hoef je niks te boren. VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
Lambik61 Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Gewoon in het kozijn boren. Als volgt herstellen als je gaat verhuizen. - Kabel verwijderen ;-) - 2-componenten houtreparatiepasta in het gat - schuren en een likje verf Daar ziet niemand meer wat van. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
edbe Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Origineel bericht van: maximus288 je hebt ook van die platte coaxkabel voor door het kozijn. hoef je niks te boren. die dingen werken nog echt niet, heb ze ook gehad toen ik pas samenwoonde met mijn vriendin op een flat. waar je ook geen schotel aan je muur of balkon mocht hangen. ik had toen een Visiosat 4lnb en een platte coax tussen de slaapkamer deur zitten, na enkele weken begon het beeld slecht te worden. conlusie, de kabel was bijna gestript. de slaapkamer deur ging hooguit 2 maal per week open om te luchten. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
satencom Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Zit er geen ventilatie buis op dak ,misschien kan daar een kabel door heen kijk anders even bij de buurman, waar die een doorvoer heeft gemaakt. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
mojo26 Geplaatst: 2 april 2011 Auteur Geplaatst: 2 april 2011 Ik lees hier goede adviezen. Mede van jou Satencom bedankt daarvoor. De kabel door ventilatie buis heb ik helemaal niet eens aan gedacht is wel een mogelijkheid volgens mij omdat ik een ventilatie rooster heb in de woonkamer en op het dak staat een luchtventilator en daarmee is die in verbinding. De meeste buren zover ik kon zien hebben gewoon via het kozijn de kabel naar binnen gehaald omdat ik de kabels kan zien aan de voorgevel. Heb nog wat tijd voor ik me dreambox en schotel ga bestellen dus kan nog alles een beetje uitvogelen.
Eduard07 Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Origineel bericht van: edbe Origineel bericht van: maximus288 je hebt ook van die platte coaxkabel voor door het kozijn. hoef je niks te boren. die dingen werken nog echt niet, Heb ze al jaren en ze werken perfect. Niks boren, gewoon goed isoleertape gebruiken. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
cookie monster Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Origineel bericht van: satencom Je zou ook een kabel kunnen treken van of de buurman zijn schotel strijk , foei of twin/quad lnb's C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
mojo26 Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 dank voor de reacties schotel is inmiddels geplaatst.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen