W3ird_N3rd Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Citaat: Talpa Media wil weer terugkomen met een televisiezender op de Nederlandse buis, zo liet woordvoerder Maarten Meijs vandaag weten op een persconferentie. "Met Tien (voorheen Talpa - red.) hebben we een paar steken laten vallen. Met de kennis van vandaag gaan we daarom een nieuwe zender opzetten die de harten van de Nederlandse kijker gaat veroveren." Talpa Media begeeft zich hiermee in het vaarwater van MTV Networks dat ook plannen heeft voor een nieuwe Nederlandse zender. Talpa Media wil de nieuwe zender opbouwen rond topsport, comedy, series, soaps, reality TV en overdag een kinderprogrammering. "Het is cruciaal om je als zender niet op één doelgroep te richten. We moeten voor ieder wat wils bieden. Topsport is hier een belangrijk onderdeel van, want Nederlanders dragen sport in hun hart. Na een dag hard werken wil je als Nederlander even alles van je af kunnen zetten met je favoriete soap. En reality TV is booming, Nederlanders willen verder kijken dan hun neus lang is, wij willen weten wat er gebeurd buiten onze huiskamer." Op de vraag waarom een nieuwe zender dit keer wèl succesvol zou zijn gaf Meijs een duidelijk antwoord: "Wij hadden de vorige keer ons image tegen. Potentiële kijkers hadden hun oordeel al klaarliggen voor ze de zender ook maar één keer hadden bekeken. Dit keer gaan we een grootscheepse reclamecampagne opzetten om iedereen duidelijk te maken dat onze nieuwe zender voor jong en oud, arm en rijk, gewone en bijzondere mensen is. Wij willen iedereen iets bieden." Meijs gaf toe dat er ook een persoonlijk aspect met de zaak verbonden was. "John wil nog steeds dolgraag een eigen zender. En als John ergens zijn zinnen op zet, dan gaat het hem lukken. Hij weet wat hij wil en wij zijn druk bezig met het onderhandelen van contracten, aantrekken van nieuw talent en het structureren van het plan. Talpa Media komt met een nieuwe zender." De zender zou vermoedelijk 'John' gaan heten. "Bijna alle zenders hebben een cijfer in hun naam. Wij gaan het anders doen. Wij worden een zender voor iedereen. En we worden de grootste. Let maar op." Bron: Broadcast Magazine Datum: 31-03-2011 Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
vGnp Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Gaan ze ook weer iets nieuws doen? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Jean-Claude Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 hmm - kunnen ze het tilapia tv noemen DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Pacman Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Talpa tv terug zou ik geweldig vinden. Toch geen 1-April "grap" hoop ik ??????????????
Gerard 76 Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Ook ik vind het nog steeds jammer dat Tien weg is. Was iig beter dan RTL8.
Neptunus Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Ook ik vind het nog steeds jammer dat Tien weg is. Was iig beter dan RTL8. Stukken beter inderdaad, de zender werd toentertijd door de publieke opinie de grond in geboord maar had naast veel meuk best veel potentie, zo waren er plannen voor het betere Nederlandse drama, één serie hadden ze al: Koppels, maar er zouden er meer komen. Ik kijk werkelijk nooit naar RTL8. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Franck Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Laat maar komen zou ik zeggen. Hopelijk gelijk in HD. Xtrend ET9500 DVB-S2/C (500 Gb HDD & open Pli 4.0), Scientific Atlanta D9232 IRD op draaibare Wavefield WV100SHDS offset, MTI High Line Pro Single LNB, Amiko DM3800 positioner, Cisco D9865H op Selfsat H21D, Roku 2400x USTVNOW, Amazon Fire TV Kodi, Panasonic TX-P42G20E en LG 42LB630V, beide CI+ (Smit)
meijelsat Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Is Talpa Media is eigenaar van Luxemburgse RTL Groups? Groetjes Jan (Meijelsat) Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S
Pjotrb Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 De Nederlandse markt is gewoon te klein voor nog een zender. Je ziet nu wat er met SBS gebeurt, programma's slaan gewoon niet meer aan, dus als er nog een zender in die markt gaat opereren worden er nog meer onzinnige programma's bedacht. En Talpa was indertijd al goed in het bedenken van onzinnige programma's, de zender is niet voor niets gestopt.... 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
edbe Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 als Talpa terug komt kunnen ze beter een soort Tv10 Gold maken zo als in de jaren '90 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Han Il Asco Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 quote /En Talpa was indertijd al goed in het bedenken van onzinnige programma's, de zender is niet voor niets gestopt.... Die programma´s waren later wel de kassuccessen van RTL 4. bv ik hou van Holland ed.
hemertje Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Origineel bericht van: Han Il Asco quote /En Talpa was indertijd al goed in het bedenken van onzinnige programma's, de zender is niet voor niets gestopt.... Die programma´s waren later wel de kassuccessen van RTL 4. bv ik hou van Holland ed. gelukkig kijken we hier niet naar de prul van RTL's en SBS6-en.... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Neptunus Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Origineel bericht van: Han Il Asco quote /En Talpa was indertijd al goed in het bedenken van onzinnige programma's, de zender is niet voor niets gestopt.... Die programma´s waren later wel de kassuccessen van RTL 4. bv ik hou van Holland ed. De zender is vooral gestopt vanwege een constante stroom van negativiteit. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
W3ird_N3rd Geplaatst: 2 april 2011 Auteur Geplaatst: 2 april 2011 Zo ik was de hele dag weg, nu pas online. Ik ben het met jullie eens dat Talpa beter was dan RTL8, maar helaas: ik had dit bericht in een paar minuten compleet uit mijn duim gezogen. 1 april. Maar ik vind het leuk om te zien dat mijn vlugge schrijfseltje toch nog geloofwaardig overkwam! Wie even had gekeken op Broadcast Magazine was natuurlijk opgevallen dat het bericht nergens is terug te vinden.. Ik heb er alle begrip voor mocht een moderator dit topic nu liever naar het offtopic forum verkassen. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
wapper Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Origineel bericht van: Pjotrb De Nederlandse markt is gewoon te klein voor nog een zender. Je ziet nu wat er met SBS gebeurt, programma's slaan gewoon niet meer aan, dus als er nog een zender in die markt gaat opereren worden er nog meer onzinnige programma's bedacht. En Talpa was indertijd al goed in het bedenken van onzinnige programma's, de zender is niet voor niets gestopt.... Dat heeft er niets meetemaken, dit komt omdat ze 10x in jaar zelfde onzin uitzenden, in alle andere landen doen ze dit gewoon 1x per tv seizoen.
Aanbevolen berichten