Gast wimh Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Ik heb een NAS iomega 150D en een ET 9000. De Nas wil ik gaan gebruiken o.a. voor het opnemen van beeld vanaf mijn et 9000. De nas is aangesloten op een netwerk. Kan iemand mij heel duidelijk stap voor stap uitleggen hoe ik de nas gekoppeld krijg aan de ET (beide de Nas en Et zijn zichtbaar op mijn netwerk). Graag stap voor stap. En is deze nas geschikt hiervoor? BVD
hemertje Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 installeer de netwerkbrowser plugin eens als deze al niet standaard in je image die je gebruikt aanwezig is de netwerkbrowser plugin vind je terug in het netwerkmenu daarmee kan je over je netwerk browsen en simpel een mount aanmaken naar je NAS DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
JaxcC Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Stap voor stap: Stap 1 : installeer een geschikte image VIX (mijn voorkeur) of openpli. Bij de volgende stappen ga ik uit van een VIX image... Stap 2 : ga naar "menu/instellingen/systeem/netwerk/netwerk browser/" Stap 3 : selecteer de disk (NAS) die je wilt mounten. Stap 4 : zet de optie "gebruik als harde schijf vervanging" aan en Voila suc6 JaxcC
Beeper Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Heb met hetzelfde gestoeid: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._aa#Post1973796
Tonskidutch Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 wimh, als ik hier nalees over die iomega klick en huiver dan zie ik niet veel HD performance in die NAS bij grote bestanden die wellicht met kleine bestanden en onder windows aardig zal werken de methode is echter simpel maar er zijn beperkingen (of die werden tussentijds door nieuwe firmware verholpen) Citaat: This muti-protocol support including NFS and AFP is a nice feature for a heterogeneous network. Note that the FTP access button only appeared to be available on the default Public share and it was not possible to turn off CIFS access on a share. share > een map op Public en geef NFS access MET het toevoegen van het IP nummer van de dreambox volg hemertjes advies op (misschien na herstart van de NAS) ciao Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen