Ga naar inhoud

[DM800HD] Welke filmbestanden worden v/a de HD gelezen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welke filmbestanden worden v/a de interne HD gelezen door de 800HD PVR die er via de PC op zijn gezet dmv DCC 2.82 -> Autofs/sda1/media/hdd/movie?

Ik gebruik de Open Pli image en heb een AVI bestand geprobeerd maar dat werkt niet. Jan

VU+DUO,DM7020, DM500S en DM800HD PVR allen Pli img, Sat:13-19.2-23.5-28.2

Geplaatst:

Jan Wijnants,

met de extra plugin ; Enhanced Movie Center (EMC) V.2.0.0 by Coolman & Swiss-MAD kun je wellicht een en ander op de dm800HD afspelen

mede omdat daar ook diverse codecs in verwerkt zijn.

Citaat:

Viele Dateitypen werden gelistet und bei entsprechender Hardware abgespielt:

Video: [".ts", ".avi", ".divx", ".f4v", ".flv", ".img", ".iso", ".m2ts", ".m4v", ".mkv", ".mov", ".mp4", ".mpeg", ".mpg", ".mts", ".vob"]

Audio: [".ac3", ".dts", ".flac", ".m4a", ".mp2", ".mp3", ".ogg", ".wav"]

bron Ihad / auteur Swiss-Mad

of je die ook per download via je huidig image kunt downloaden weet ik niet, maar de plugin is te vinden bij Ihad

(naar /tmp copieren en per menu handmatig installeren kiezen)

bovendien moet vermeld worden dat je wel de DCC_E2 versie moet gebruiken voor je enigma2 dreambox om rare fouten te voorkomen.

zonder plugin werken natuurlijk ook al enkele formaten, maar juist wegens die codecs en het eigen frontEnd player in deze plugin kan meer.

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

Zo, de plugin is geInstalleerd. Als ik op VIDEO van de ab druk krijg ik een opgaaf van de HD films. Na activeren van een AVI file krijg ik "Geen DVD speler aanwezig" op het scherm,maar het is de bedoeling dat de 800 rechtstreeks van de HD deze film afspeeld!

Moet er nog iets worden toegevoegd? Jan.

Geplaatst:

dvd plugin instaleren, en met pli 2 kun je alles wat de box kan afspelen gewoon via de videoknop afspelen.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Inderdaad ik had de DVD plugin nog niet geinstalleerd. Na dit gedaan te hebben werkt het!

Bedankt voor de reacties!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
kijk dat wist ik niet.

Jawel, wist je wel laugh
Ik heb je in een aantal (Nederlandse en Duitse) draadjes verteld dat je in PLi alles (behalve foto's) vanuit de opnamelijst kunt afspelen door op "OK" te drukken :D
En door op "1" te drukken een preview krijgt.......
Geplaatst:

ja zo geredeneerd wist ik dat

maar vooraf aan mijn advies bleek die avi niet te werken...

en dus zocht ik naar andere mogelijkheden

MCE

dat de dvd plugin nog na geïnstalleerd moet/moest worden in Pli kon ik niet weten... (ook na je extensieve uitleg over Pli)

maar met MCE plugin en of zonder MCE plugin werkt het ? enkel als de dvdplayer er ook op staat

de relatie avi bestand en dvdplugin zie ik nog niet...

graag opheldering

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:
de relatie avi bestand en dvdplugin zie ik nog niet

Ik eigenlijk ook niet, maar misschien heeft wel iemand simpelweg een iso naar avi gerenamed.

De DVD speler is helaas nog noodzakelijk voor DVDs omdat die via een vreemde kronkel lijken te werken.
Geplaatst:
de relatie avi bestand en dvdplugin zie ik nog niet...

Nee, ik denk niemand. Behalve TS!
Geplaatst:

Ik heb deze plugin ook geinstalleerd, de DVD player had ik er al op staan, maar als ik een avi bestand wil afspelen krijg ik slechts het geluid te horen en zie geen beeld....

B17 frown

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:

dan ondersteunt de dreambox de video codec van de AVI niet - toevallig geen MJPEG filmpje ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Maar er staat bij de uitleg van de plugin toch dat het ook avi bestanden kan afspelen..... confused

B17 frown

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen