Behindcorner Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Het valt mij op dat er op de HD zenders (misschien ook bij SD) geluidsniveau verschil is. Als je bv schakelt tussen Filmnet premiere en bv ned1, dan gaat filmnet aanzienlijk harder. Heb ik een plugin automatisch niveau aanpassen geladen (zie je nu ook bij menu), echter merk totaal geen verschil. Iemand ervaring? Is de dB aanduiding in de infobalk het geluidsniveau? Verder zag ik gisteren bij een film op Filmnet premiere HD dat het beeld na-ijlt, dus dat er soort vegen te zien zijn. Je kunt het ook als een soort schaduw beeld ervaren. Een collega heeft het ook al eens vermeld, hij heeft een DM800. Wat is dit en hoe krijg je het weg? Pioneer KRL-37V - Clarke Xtrend ET-9000 - Dreambox 600 - Marantz SR6200
Cobus R Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Dat laatste heeft met de reactie tijd van de tv te maken denk ik. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Behindcorner Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Geplaatst: 4 april 2011 Hoezo heb ik dat tot nu toe dan alleen bij 1 zender geconstateerd? Pioneer KRL-37V - Clarke Xtrend ET-9000 - Dreambox 600 - Marantz SR6200
hemertje Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Origineel bericht van: Behindcorner Het valt mij op dat er op de HD zenders (misschien ook bij SD) geluidsniveau verschil is. Als je bv schakelt tussen Filmnet premiere en bv ned1, dan gaat filmnet aanzienlijk harder. Heb ik een plugin automatisch niveau aanpassen geladen (zie je nu ook bij menu), echter merk totaal geen verschil. Iemand ervaring? Is de dB aanduiding in de infobalk het geluidsniveau? Verder zag ik gisteren bij een film op Filmnet premiere HD dat het beeld na-ijlt, dus dat er soort vegen te zien zijn. Je kunt het ook als een soort schaduw beeld ervaren. Een collega heeft het ook al eens vermeld, hij heeft een DM800. Wat is dit en hoe krijg je het weg? w het geluidsprobleem moet je melden bij CDS, de geluidsnivo's verschillen nogal per zenders zoals ze worden verzonden vegen heb ik nooit ervaren DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Behindcorner Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Geplaatst: 5 april 2011 Wat is CDS? Dus iedereen heeft dit probleem? Of is het alleen bij de Clarke of ook bij dreamboxen en overige ontvangers? Ik had dit met de DM600 in SD niet, is het soms een HD issue? Pioneer KRL-37V - Clarke Xtrend ET-9000 - Dreambox 600 - Marantz SR6200
Gast 1664 Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Ik heb er zelf geen last van, maar het wordt gemeld door veel kijkers met verschillende ontvangers. Waarschijnlijk omdat het AC3 geluidspoor wordt gebruikt waarbij de ontvanger het volumeniveau niet kan aanpassen wat wordt doorgeprikt naar de versterker. Bij MPEG kan de ontvanger dat wel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen