Nobody2050 Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Hoi allen, Welk HD linuxreceiver is een goed(koper) alternatief voor een Dreambox800C, om deze intern met een Dreambox te kunnen connecten. Ik zie nl. door de bomen het bos niet meer. Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
grunnsat Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Wat bedoel je met intern doorverbinden, en waarom wil je dat?
Nobody2050 Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Geplaatst: 4 april 2011 Dat ik dan vanuit de slaapkamer op mijn Full HDTV kan kijken via mijn kabelbox die beneden staat. Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
grunnsat Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Dat kan als je er in slaagt je HDMI verbinding te verlengen. Dat kan o.a. met UTP kabel met bijbehorende converter kastjes. Je vertelt niet welke kabel provider je hebt, dat is nogal van invloed op de vraag welke ontvanger je kunt gebruiken. Als je dit forum doorleest dan kun je lezen dat de Humax receivers erg goed zijn.
Nobody2050 Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Geplaatst: 5 april 2011 Hoi Grunnsat, Ik heb daar zelf ook aan liggen denken, want er lopen al 2 UTP kabels vanuit de router naar de slaapkamer. Echter, wil ik graag ook afzonderlijk de kanalen kunnen kiezen wanneer er beneden gekeken word via de kabelreceiver. Volgens mij ben ik dan in die situatie beperkt tot het meekijken van de zender waar op die beneden geschakeld staat. Mijn kabelprovider is Ziggo, dat de Humax receivers goed zijn heb ik begrepen. Maar ik wil graag meekijken op de kaart die beneden in de ontvanger zit en gebruik maken van de harde schijf die in de receiver zit. Dus ik wil gewoon een goedkoper aternatief voor een Dreambox 800C die dezefde functionaliteit biedt. Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
grunnsat Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Origineel bericht van: Nobody2050 Hoi Grunnsat, Ik heb daar zelf ook aan liggen denken, want er lopen al 2 UTP kabels vanuit de router naar de slaapkamer. Echter, wil ik graag ook afzonderlijk de kanalen kunnen kiezen wanneer er beneden gekeken word via de kabelreceiver. Volgens mij ben ik dan in die situatie beperkt tot het meekijken van de zender waar op die beneden geschakeld staat. Mijn kabelprovider is Ziggo, dat de Humax receivers goed zijn heb ik begrepen. Maar ik wil graag meekijken op de kaart die beneden in de ontvanger zit en gebruik maken van de harde schijf die in de receiver zit. Dus ik wil gewoon een goedkoper aternatief voor een Dreambox 800C die dezefde functionaliteit biedt. Greetz Nobody2050 De UTP kabel die ik bedoel kan natuurlijk niet via de router, maar dat zul je wel begrepen hebben. Je kunt ook radiografische afstandbediening verlengers krijgen. Je hangt een zender op de slaapkamer, en in de woonkamer staat de ontvanger die dan op de Humax gericht is. Je richt je afstandsbediening in de slaapkamer op de zender, en het IR lampje van de ontvanger stuurt de Humax aan.
Nobody2050 Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Geplaatst: 5 april 2011 Hallo Grunnsat, Die mogelijkheden ken ik, maar dat wil ik dus niet. Kan ik dan nu misschien een passend antwoord krijgen op mijn vraag: Welke HD kabelreceiver als alternatief voor een DM800C met eenzelfde functionaliteit. Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
jima3 Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Tis heel simpel... een HD ontvanger met linux als basis goedkoper als de DM800-C is er niet...
mauspartyhouse Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 -Minimaal 1 Kabel tuner -HD -Linux (E2) Bijvoorbeeld: Azbox Elite, Premium of Premium+ ET8000
Nobody2050 Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Geplaatst: 5 april 2011 Dank mauspartyhouse, Dat zijn de antwoorden waar ik wat mee kan. Misschien iemand nog meerdere suggesties? Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
grunnsat Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Ik begrijp het probleem nog niet helemaal. Wil je intern cardsharing doen? Dat is toch niet nodig, je kunt naar ik meen twee extra kaarten op één abonnement krijgen. Overigens gebruiken zo goed als alle receivers Linux, ook de Humax.
mauspartyhouse Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Ziggo smart card is niet gratis. En een HD ontvanger van ziggo ook niet..... Ik heb de kosten niet helder op het netvlies, maar kan mij voorstellen dat het loont zelf een client box te kopen, als je toch al een interne server hebt draaien. ET8000
grunnsat Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Zo'n kaart kost eenmalig een paar tientjes of zo..... Het is mij in ieder geval niet duidelijk welke functionaliteit van die DM800C nu zo specifiek is. Als je echt in meerdere kamers TV wilt kijken met één tuner systeem, dan moet je bij Reelmultimedia gaan kijken, je weet wel van de Reelbox. Die hebben een soort van tuner station dat via het netwerk aan ontvangers gekoppeld wordt. Ik meen dat er drie tunerkaarten in zo'n station passen.
Nobody2050 Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Geplaatst: 5 april 2011 Nog 1 keer heel duidelijk maken. Ik heb geen belangstelling in dergelijke opties om met één tuner systeem te kijken in meerdere kamers. Ik wil gewoon een goed(koper) alternatief voor een DM800C, is dat nou zo moeilijk? Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
grunnsat Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Blijkbaar wel, want je wilt dat ding intern koppelen aan een andere Dreambox, en wat wil je daar dan mee bereiken? Wat moet die koppeling doen? Wil je wel of geen antennekabel naar je slaapkamer? Probeer eens uit te leggen wat je functioneel wilt bereiken, want dat is mij in ieder geval volstrekt onduidelijk. Alternatieve kabel ontvangers met Linux zijn er zat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen