winwiz Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Origineel bericht van: grunnsat Welnee, die Atom chips gebruiken 7 tot 9 Watt. Dit zijn speciale Atoms voor dit soort toepassingen, en geen gewone Atoms. ..... Ieder speler met mogelijkheid voor een HDD heeft een fan. O, ik heb een harddisk in mijn C200 en zeker geen fan..... Citaat: Maar wanneer kun je nu een speler kopen die al het werk aankan? Ben ik nog voor de komende jaren "futureproof" als ik nu een C200 of evt een A200 aanschaf? Of heb ik daar over een paar maanden opnieuw spijt van? ... De C200 en A200 zijn prima spelers, maar gebaseerd op een Sigma chip waarvoor al een opvolger uitgebracht is. Dan mag je zelf de conclusie trekken of die spelers futureproof zijn. Dat heet inovatie.... gelukkig maar. Trouwens voor de A100, en dat is al een oudje, is verleden week nog een update uitgekomen. Popcorn vergeet zijn oude modellen niet zoals vele andere merken. De C200-A200 kunnen nu 3d weergeven (halve resolutie). Een leuke extra. Als ik weer zou "moeten" upgraden is de kans er groot dat er weer een Popcornhour komt, gewoon al gezien het feit dat de ondersteuning, ook op lange termijn, goed is. Er zijn spelers met meer mogelijkheden, maar ik gebruik hem puur voor streaming video en dat doet hij perfect. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast SatMann Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 hier volg ik winwiz compleet. mijn A en c popcorn krijgt regelmatig nog updates, die dingen werken en ik heb nog nooit een file gehad die daar niet op draait. ik weet dat zware BL-rips te zwaar zijn om continue over het netwerk te sleuren, dus ik heb een leuke 2TB GreenPower Sata in de popcorn's zitten, en met de C-200 heb je het geluk dat deze hdd direct uit te halen is via een bay. in de pc zit ook een sata bay, dus effen schijf uit popcorn, in de pc, overpompen en klaar is kees... want een BL-rip van 40GB over netwerk naar zo'n media speler is meestal een hel (in tijd). mijn volgende als er grotere veranderingen zijn zal terug een popcorn worden. de ondersteuning en de "meewerkende" leden in die community is heel groot...wat andere fabrikanten soms nalaten (meestal brengen ze iets uit dat 1 jaar later al niet meer ondersteund word...)
mauspartyhouse Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Ik volg deze draad met veel intresse. Als ACRyan PlayonHD! (alleen die naam al) gebruiker van het eerste uur ben ik zeer teleurgesteld in de ondersteuning en het nakomen van beloften van AC RYAN. Bij het kopen van mijn PlayonHD (aug 2009) adverteerde men met HD audio. We moeten nu nogsteeds wachten op 100% HD audio ondersteuning. Om maar niet te spreken over de vele release candidates die men heeft gemaakt, maar erg weining constructive verbeteringen worden doorgevoerd. BT client werkt niet, Gui2.0 laat op zich wachten, beloften, beloften, maar elke gaat gepaard met flinke uitstel. En.... van uitstel, komt.... Inmiddels zijn er nieuwe varianten uitgebracht van de Playon, dus ik verwacht geen beterschap..... Zo dat is er uit.... On topic Tot op heden heb ik geen gestotter, maar speel dan ook voornamelijk mkv af (is volgens mij gecomprimeerd). Mocht iemand een test file-tje voorhanden hebben, dan hou ik me aanbevolen. Ik stream via een GB netwerk: NAS --> Switch --> PlayonHD(100mbit) ET8000
grad85 Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Heb gister de boxee box gekocht ,pakt letterlijk alles. Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH, PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x , Google Nexus 7
winwiz Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Origineel bericht van: grad85 Heb gister de boxee box gekocht ,pakt letterlijk alles. Deze is op basis van de atom Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Beobuddy Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Geplaatst: 5 april 2011 Het streamen van HD content is op dit moment geen probleem zolang het maar geen BluRay mappen structuur heeft. Dus de mkv's gaan prima, ik zie zelfs filmsmet 1920x1080 beeldformaten voorbijkomen. En die doen het wel. Maar ik wil gewoon geen dubbele bestanden. Soms begint het met downloaden van DVD of gecomprimeerde films in het H264 formaat. Pas in een later stadium zie je de BR rips. En laat ik nu zoiets hebben van groter is beter als het gaat im het bestandsgrootte. Ik heb nu dus films of concerten op zowel de DVD of mkv als een BR rip. En het kost al ruimte genoeg. Misschien is het idee wel niet zo gek, BR's op een aparte schijf. Dan loopt de NAS (6T effectief) ook niet zo snel vol. Maar wat is nu de verwachting voor wat betreft de popcornhour. Die heeft dus een inmiddels verouderde sigma chip, de SMP8643? Komt er op (korte termijn) een nieuwere pocornhour op de markt? Of is een Dune een goed alternatief? Die heeft een sigma SMP 8653 chip. Is dan een Lite versie voldoende als je alleen wilt streamen? Heeft die DVD covers? Het laatste wat ik wil, is er achter komen na aanschaf dat bepaalde dingen niet kunnen. Het wordt anders wel een dure hobby, om de paar maanden een andere mediaspeler. Ik wil alleen op dit moment dat ik een vloeinde weergave krijg met de gebruiksgemak van de DVD covers. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
winwiz Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Volgens mij moet je ook niet alles willen. De hier al genoemde spelers hebben allemaal hun kwaliteiten. Primair is voor jou belangrijk dat hij goed streamt. De ideale speler bestaat eenvoudig weg niet, het blijft vaak een compromis. De een streamt alles goed maar ondersteunt een paar oudere codecs niet. Dat doet de andere weer wel, maar dan zijn hoge bitrate's weer een probleem. De volgende is weer erg goed in webcontent en een hele mooie interface. Weer een andere is modulair opgebouwd. Binnen enkele maanden staat er absoluut weer een nieuwe generatie klaar met al zijn voor en nadelen..... Oh ja, de Popcornhour heeft sinds kort een mediajuxebox die ook netjes de hoesjes ophaalt... Voor mij is het niets, ik hou van een lekker strakke interface gebaseerd op mappen en submappen zodat ik snel kan navigeren. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Beobuddy Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Geplaatst: 5 april 2011 Bedankt voor al je input winwiz en andere, toppie :thumbs_up: Morgen komt er een A200 langs waar ik mee kan streamen/uitproberen. Uiteraard laat ik mijn bevindingen weten. Weet iemand of de DUNE H1 dezelfde afstandbediening (ir-codes) heeft als de Prime 3.0? DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
mauspartyhouse Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 +1 winwiz Het ios en blijft een compromis sluiten. Graag als aanvulling zou ik willen vermelden dat het kiezen van een goed merk misschien wel het belangrijkste is. (goede aftersales en regelmatig goede fw updates) ET8000
grunnsat Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Er wordt hier nogal eens afgegeven op AC Ryan. Toch brengt dit (Nederlandse!) bedrijf veel firmware updates uit, dus de intentie om verbeteringen uit te brengen is er wel degelijk. Het probleem van de niet altijd gelukkig uitgevallen updates zou te wijten zijn aan het feit dat de Software Development Kits van Realtek nogal wat bugs vertoonden, en daarom kon AC Ryan (of een andere fabrikant van Realtek gebaseerde spelers) geen goede firmware produceren. Het lijkt er echter sterk op dat AC Ryan binnenkort met een helemaal nieuwe firmware release voor de Playon!HD uitkomt die min of meer overeen komt met de release voor de Playon!HD2, en die is gebaseerd op de nieuwste SDK van Realtek die de nieuwste chips van dat bedrijf ondersteunt. Overigens draait mijn Playon!HD op een heel oude versie firmware, en ik heb geen enkel probleem. Ik schreef onlangs dat mijn Playon!HD wel een BluRay rip van "Letters from Iwo Jima" afspeelt, maar geen rip van een Pasolini BluRay. Waar zit nu het verschil? Heel eenvoudig, de Iwo Jima rip heeft een video bitrate van 16Mb/sec, de Pasolini rip een video bitrate van 39Mb/sec. Het is dus ook de bitrate van een video bestand die bepaald of een speler de film kan weergeven. Die 39Mb/sec ligt wat mij betreft veel te dicht in de buurt van de 100Mb/sec. Als een mediaspeler over een 100Mb/sec aansluiting beschikt, dan hoeft er maar weinig op het netwerk te gebeuren of hij is niet meer in staat zijn input buffers op tijd te vullen. Gevolg? Stotterende film. Het navolgende lijstje zet een aantal aspecten van spelers op een rij. Het is niet uitputtend, maar het zijn wel redelijk belangrijke kenmerken voor mij. Spelers met een Sigma chip: 100Mb/sec interface. Spelen geen Real Media bestanden. Spelen geen oude Windows Media bestanden. Spelen BluRay rips, maar ik weet niet tot welke bitrate. Spelers met een Realtek chip: 100Mb/sec interface. Spelen wel nieuwe, maar geen oude Real Media bestanden. Spelen geen oude Windows Media bestanden. Spelen BluRay rips, naar ik vermoed tot een bitrate van ongeveer 30Mb/sec. Spelers met een nieuwe Sigma chip: 1Gb/sec interface, maar niet stabiel op 1Gb. Feitelijk dus een 100Mb/sec interface. Spelen geen Real Media bestanden. Spelen geen oude Windows Media bestanden. Spelen BluRay rips, naar ik vermoed iedere bitrate. Spelers met een nieuwe Realtek chip: 1Gb/sec interface. Spelen wel nieuwe, maar geen oude Real Media bestanden. Spelen geen oude Windows Media bestanden. Spelen BluRay rips, naar ik vermoed iedere bitrate. Spelers met een Intel CE4xxx Atom chip: 1Gb/sec interface. Spelen alle Real Media bestanden. Spelen alle Windows Media bestanden. Spelen BluRay rips, naar ik vermoed iedere bitrate. Vergissingen voorbehouden !
winwiz Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Theoretische specificaties zijn leuk, maar het gaat ook om de implementatie om tot een geslaagd ontwerp te komen. Mede belangrijk is: de (gebruikers) interface de mechanische construktie (denk hierbij aan behuizing, (luidheid van) koeling e.d.) aansluitmogelijkheden intern dan wel extern ondersteuning (op langere termijn) Real Media is voor mij geen issue. Het handje vol bestanden dat ik had heb ik even geconverteerd. BTW... de Bird scene tot 80 MBit was geen probleem voor hem, hoger heb ik niet getest. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
grunnsat Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar de kenmerken die ik weergegeven heb zijn generiek voor alle spelers van dat type chip. Hoe goed en mooi de implementatie van een bepaalde chip ook is, hier kom je nooit omheen. Die 80Mb/sec komen zeker van je Boxee speler met de Intel chip?
winwiz Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Nee, ik heb een C200 met sigma...... dus 80 Mbit bitrate qua afspelen Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Beobuddy Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Geplaatst: 7 april 2011 Nou, ik heb een A200 te leen. Deze heeft de Sigma 8643 chip aan boord, die 100Mbit ethernet heeft. En wat loopt dat goed, en ook zeker de Blu-Ray films, zo soepel zonder stotteren. De popcornhour streamt de ene film na de andere zonder morren. Super! Dus ik ben 2 dingen verder te weet gekomen: - mijn TVIX-je kan prima streamen, ook fullhd. Maar BR rips van groot formaat red hij niet. - mijn netwerk kan prima BR streamen. Zeker met het gigabit-infra en de minimale overdracht van 30-35 MByte/s in gedachten. Nu met de popcorn met de 100MBit poort is dat zeer verrassend. Het enige wat mij bezig houdt is nog: -Heeft de C200, in tegenstelling met de A200 die BDLite heeft, een volledige BluRay ondersteuning qua menu's? -De DVD covers NMJ mogelijkheid heb ik gezien op de interne schijf, maar werkt dat ook voor een NAS waar gebruik wordt gemaakt van mappen. Mappen vormen de indeling, zoals: Avontuur, Comedy, MIsdaad, Series, Kinderem etc. Het enige wat ik vond tegenvallen is de bediening. Die gaat niet snel en het stoppen van een film en het teruggaan naar een hogere map, gaat middels aparte toetsen die bij de TVIX veel sneller gaat. Ook het menu, ofwel de GUI is bij de TVIX veel gelikter. Maar ja, je kan inderdaad niet alles hebben. Nu rijst alleen nog de vraag: wordt het de Popcornhour of de Dune H1/D1/B1. Beide werken met dezelfde sigma chip. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
winwiz Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Origineel bericht van: Beobuddy Het enige wat mij bezig houdt is nog: -Heeft de C200, in tegenstelling met de A200 die BDLite heeft, een volledige BluRay ondersteuning qua menu's? -De DVD covers NMJ mogelijkheid heb ik gezien op de interne schijf, maar werkt dat ook voor een NAS waar gebruik wordt gemaakt van mappen. Mappen vormen de indeling, zoals: Avontuur, Comedy, MIsdaad, Series, Kinderem etc. Menu werkt volledig Werkt ook op server, nas, externe schijf eventueel in submappen. Maar in ieder geval leuk dat je mijn bevindingen ook kan staven. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen