martjeB Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Ik wil een lege PC behuizing met 7 inch scherm gebruiken om een 800HD in te bouwen. Daarbij wil ik dus het 7 inch scherm, maar ook mijn plasma TV aansturen. De plasma heeft HDMI Het 7 inch scherm heeft gewoon VGA Kan ik dat doen met een simpel splitterkabeltje? DX splitter Gtz. Martje B
Gast MiLo Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Nee, VGA gaat niet (analoog!) met een splittertje. Een beperkt aantal kun je aansturen met een RGB scart signaal met wat hulp van extra elektronica, maar meestal worden de benodigde lage refresh rates als 50i al niet ondersteund.
martjeB Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Geplaatst: 4 april 2011 Jammer, dus dat wordt 25euro extra uitgeven voor een converter zoals: CVBS/S-Video to VGA Converter (1920*1200px Max) Zou het mogelijk zijn om signaal voor het OLED display naar de VGA monitor te sturen? Gtz. Martje B
martjeB Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Geplaatst: 4 april 2011 Ik zie op een_of_andere_veiling_site ook scart naar svga kabels. In de computerkast zit in ieder geval een svga TFT. Zou dat werken met devolgende kabel? 2m SCART TO VGA/SVGA CABLE 21 Pin Scart Plug to 15 Pin Female High-Density D connector Cable Connector 1 Scart 21p21c Male Connector 2 Vga Female Length 2 metres Colour Black Unsuitable for monitors designed solely for pc use Input screen must support a horizontal scan rate of 15.625KHz- (MOST projectors, plasma and LCD panels Please check your equipment manual for suitability Connects from your SCART (SCART OUT) to equipment with 15-pin vga connector (IN) NOTE NOT SUITABLE TO CONNECT FOR A PC TO MONITOR PORT OF TV/VCR Gtz. Martje B
martjeB Geplaatst: 30 juni 2011 Auteur Geplaatst: 30 juni 2011 Ik heb voor ca. 25 euro een speciale omzetter gekocht. Deze zet het s-video (scart) signaal om naar VGA (PC). Gtz. Martje B
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen