Gast Peter0007 Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Hallo iedereen, Laatst heb ik een Duo LNB Twin aangeschaft voor mijn schotel. Ik heb drie tv's in huis. Graag zou ik op alle drie de tv's zenders willen ontvangen. Om dit te realiseren heb ik ook nog een splitter gekocht. Wat ik nu heb gedaan is het volgende. Ik heb de Duo LNB Twin geinstalleerd op mijn schotel. Een coax-kabel gaat direct naar een van mijn tv's, de andere gaat naar de splitter. Vanaf deze splitter wil ik twee tv's aansluiten. Echter krijg ik geen signaal van de coax-kabel na de splitter. Kunnen jullie mij hiermee helpen? Groeten, Peter Info: - Canaldigitaal tv - Splitter: Hirschmann VFC 2104 two way splitter - Duo LNB Twin
vGnp Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Duo LNB Quad kopen. Splitters en satelliet ontvangst is gedoemd te mislukken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Peter0007 Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Dank vGnp voor uw reactie, is het echt onmogelijk dan. Ik ben namelijk naar de electroworld geweest en de verkoper daar heeft mij dit namelijk aangesmeerd. Hij beweerde dat dit namelijk ging werken.
vGnp Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Origineel bericht van: Peter0007 Dank vGnp voor uw reactie, is het echt onmogelijk dan. Ik ben namelijk naar de electroworld geweest en de verkoper daar heeft mij dit namelijk aangesmeerd. Hij beweerde dat dit namelijk ging werken. Het is niet onmogelijk, maar het beperkt datgene dat TV 3 kan zien door hetgene op TV 2 wordt gekozen. En de kans dat iemand van Electro World (uitzonderingen daargelaten) weet over satelliet ontvangst lijkt me zoals onze Oosterburen zo mooi kunnen zeggen "gleich null" vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Die spliter die je nu hebt,ik denk dat die niet werkt, er zijn wel spliters die wel werken, maar met veel beperkingen, je zou kunnen kiezen voor een Duo LNB Quad zo als vGnp ook al zegt ,maar wil je het toch met een spliter doen ,dan zou je het met deze kunnen doen. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Eduard07 Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 @Peter0007, Hoe heb je eigenlijk je routes in gedachten? Heb je eerst 1 ontvanger en daarna de splitter, of eerst de splitter en daarna 2 ontvangers? In het eerste geval kun je de twee tv's alleen de zenders laten zien die de ontvanger op dat moment aan heeft staan, en halveer je signaalsterkte per tv. In het laatste geval worden de ontvangers beperkt door de stand van de lnb (horizontaal of verticaal) en zal eveneens de signaalsterkte per tv worden gehalveerd door de splitter. Eerlijk gezegd vraag ik me af of wat jij wilt, wel mogelijk is met een splitter. Juist hiervoor is het unicable-systeem ontwikkeld. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast Peter0007 Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Hallo Sjaak, dank voor je reactie. De andere twee tv's hebben ook beiden een satteliet ontvanger met canaldigitaal tv.
Gast Peter0007 Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Hallo Eduard07, ook bedankt voor uw reactie. De situatie is alsvolgt, vanaf de Dou LNB Twin komen twee coax-kabels. Een daarvan gaat direct naar een van mijn tv's. De andere coax-kabel komt uit in de meterkast. De kabel die uitkomt in de meterkast wil ik splitten met de splitter. Het maakt me in principe niet uit als de twee tv's van de splitter naar hetzelfde moeten kijken. Maar verandert ook de kwaliteit van het beeld op alle drie de tv's dan, ik hoor u over signaalsterktes en dergelijke praten?
Henksat Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Origineel bericht van: Peter0007 De kabel die uitkomt in de meterkast wil ik splitten met de splitter. En dat gaat dus niet lukken. Dat kon vroeger met "analoge" signalen van een antenne of kabelaanbieder. Digitale TV over coax kun je nu eenmaal niet splitsen. Het is signaal op de éne kabel, óf signaal op de andere, dit eventueel schakelbaar. De beste oplossing is je CDS Duo LNB Twin te vervangen voor een CDS Duo LNB Quad, deze heeft 4 uitgangen. Helaas moet je dan wel een kabel bijtrekken naar de meterkast. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Alex1970 Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Die splitter is bovendien bedoeld voor CAI-signalen, ik lees onderstaande op de site van Hirschmann over deze splitter: Verdeelelement tweevoudig met F-aansluiting (Kabel Keur goedgekeurd). Voor het symmetrisch verdelen van CAI signalen, demping -3,8 dB. Voorzien van F-connector. Deze verdeler is goedgekeurd voor toepassing in systemen van de grote kabelexploitanten. Op de product sheet worden ook alleen specificaties gegeven voor signalen tot 1000MHz dus grote kans dat de demping daarboven te groot en dus geen wonder dat het signaal er niet doorheen komt. Welke je (van Hirschmann) had moeten hebben is de VFC 0421 SF. vfc2104(nl-k).pdf AFC-VFC p108.pdf Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast willem100 Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 als je wilt dat alles kapot gaat, moet je gaan spitten met een kabel splitter. met die oude duitse analoge ontvanger kan dat, zolang het nog duurd. wie je dat ding aangeboden heeft, is wel heel lomp. de eerste reactie dat je een astra duo quad moet nemen is goed. in ben blij voor je dat alle sat tuners nog werken, je had er minimaal 2 op kunnen blazen. want 13/18 volt en dan nog horizontaal/vertikaal laten botsen, je wil niet weten wat het kostenplaatje dan wordt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen