Ga naar inhoud


[Dbox-II] Image met CCcam voor Nokia Dbox II


scoop1

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

heeft iemand een image van software voor de Nokia Dbox II met CCcam ??

 

Ik heb er een paar op internet gevonden, maar alle pb enigma wat ik vind of nu heb, als ik daarmee Automatic Transponder Scan doe naar Kanalen, zie ik alleen maar Duitse Zender Bedrijven!

 

Ik heb Casema / Ziggo nodig...

 

Heeft iemand voor mij gewoon een image met CCcam voor Nokia Dbox II???

confused

 

 

 

Dreambox 500C

Nokia Dbox II (PB_Enigma_V7.02_2X_flash_by_ppeti_2010_08_30)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou gewoon het kabelnetwerk van je kabelboer moeten kunnen scannen. Met de box die ik heb, Sagem Dbox2 gaat dat goed joepiecie regio.

 

Wat je wel moet doen, althans was bij mij zo, dat ik bruteforce moet gebruiken. Maar ook bij mij zijn het duitse, oostenrijkse en zwitserse kabelboeren die in de tabel staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: scoop1
wat is bruteforce?

wat kan je ermee en hoe werkt dat? confused

by the way, heb je geen link waar ik een goede image voor me nokia dbox II kan downloaden?

google is op nokia dbox2, meeste zijn duitse sites

Brute force is gewoon met brute kracht, dus je forceerd de ontvanger om tescannen.
Je moet even zoeken waar je bij de nokia dat vind, gewoon door alle, duitse etc providers heen gaan tot je deze vind.
Staat het er niet bij, dan weet ik het niet.
Lullige is dat er geen nederlandse provider lijst instaat of zelfs maar bestaat.
Hoewel als je met een ftp prg inlogt op je box, zie je in de root dir /, bestanden staan, die moet je openen en bekijken met een viewer, daar zit er eentje bij die de zenderlijst bevat, die zou je misschien kunnen aanpassen...

ik heb een sagem DB2, zou eigenlijk niet zoveel verschil in software moeten zijn..

CCCam kan je ook zelf toevoegen, of iig aanpassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: scoop1
zou jij weten waar ik zo een zenderlijst file van zigo kan downloaden of vinden?


hoi,

Nee, geen idee, maar als je even door je setup menu scrollt dan moet je ergens iets vinden zoals scan zenderlijst.

Daarin staat ook de mogelijkheid brute force, in mijn sagen wel,
die click je aan en dan zal je een voortgangs bar zien, met
provider, zender naam, freq in MHZ.

Hier op het forum worden wel lijsten doorgegeven, of die speciaal voor ziggo en of kabel zijn, weet ik niet, heb ze niet nodig, even zoeken dus.

Via internet zou het misschien kunnen om op je box tekomen, dan kan ik je misschien wel helpen, ftp IP adres, met login naam en password, niet het standaart maar even wat verzinnen, wat later wegkan.

Soort hulp op afstand dus.

PS in mijn 7025 heb ik zonder enig probleem mijn kabel boer binnen kunnen halen, totaal +- 200 rad en tv.

DEZE ==>>> Nokia Dbox2 Casema/Ziggo doet NIET ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...