Beheerder Michel Geplaatst: 5 april 2011 Beheerder Geplaatst: 5 april 2011 Een tijdje geleden geleden heeft een kennis van mij een canaldigitaal smartcard overgenomen van een forum lid. Er is netjes een overnameformulier naar canaldigitaal gestuurd. Op het overnameformulier is gekozen voor het familiepakket + HD. De kosten voor het familiepakket bedragen de eerste 6 maanden 9,95, daarna 14.95. HD kost 5,00 extra. Omdat op het smartcard overnameformulier niets staat over de kosten, heeft die kennis dat met pen duidelijk vermeldt op het formulier om zo misverstanden over de bedragen te voorkomen. X Familiepakket: eerste 6 maanden aanbieding 9,95!! X HD pakket: 5,00 Men hoorde enige tijd niets totdat er 7-2-11 een brief van CD kwam met daarin de mededeling dat het smartcard overnameformulier in goede orde ontvangen was en de kaart inmiddels op naam geregistreerd is. Boven de brief staat het abonneenummer. Verder niets! 18-2-2011 wordt er plotseling € 59,85 afgeboekt. In eerste instantie was de factuur totaal niet gespecificeerd, maar na een klacht werd daar netjes het volgende ingevuld: Open saldo na de laatste nota € 0,00 Familie-pakket 01/03/2011 t/m 31/03/2011 € 14,95 HDTV-pakket 01/03/2011 t/m 31/03/2011 € 5,00 Registratievergoeding smartcard € 29,95 Administratiekosten HDTV-pakket € 9,95 totaalbedrag € 59,85 Is het normaal dat je een vrij prijzige registratievergoeding én administratiekosten moet betalen? Ik vind eerlijk gezegd naast de aanschaf van die belachelijk dure smartcard bijna € 40,00 wel erg veel geld om abonnee te mogen worden van CanalDigitaal. Ook betaald men dus te veel. € 5,00 om precies te zijn, want het familiepakket zou maar 9,95 kosten de eerste 6 maanden. Na een klacht zou dit recht getrokken worden, maar een maand later wordt er wederom 14,95 in rekening gebracht voor het familiepakket. Open saldo na de laatste nota € 59,85 Automatische Incasso 28/02/2011 € -59,85 Familie-pakket 01/04/2011 t/m 30/04/2011 € 14,95 HDTV-pakket 01/04/2011 t/m 30/04/2011 € 5,00 totaalbedrag € 19,95 Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Origineel bericht van: Michel Registratievergoeding smartcard € 29,95 Administratiekosten HDTV-pakket € 9,95 Is het normaal dat je een vrij prijzige registratievergoeding én administratiekosten moet betalen? Ja helaas wel. Die prijs van het familiepakket klopt inderdaad niet, foutje CD.
vGnp Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Origineel bericht van: Michel Is het normaal dat je een vrij prijzige registratievergoeding én administratiekosten moet betalen? Volgens hun infopagina wel: --> KLIK <-- Op het formulier wordt alleen gesproken over een registratievergoeding, d.m.v. die constructie hoeven ze bij een prijsaanpassing niet alle formulieren te wijzigen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Sattje Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Dat je naast de aanschaf van die smartcard ook een vrij prijzige registratievergoeding én administratiekosten moet betalen, blijkt dus te kloppen. Kwalijker wordt het pas als je na een maand of 4 gebeld wordt met 'een prachtige aanbieding'. Helaas was ik zo dom om JA te zeggen. Wat blijkt: Je abonnement wordt om die reden weer met 4 maanden verlengd. Ga je daarover klagen, zegt men: Dan had u de kleine lettertjes maar moeten lezen!
1pm Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Ik heb hier ook een kaart overgenomen geen problemen gehad 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Littlesat Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Dan heb je vast en zeker ook die 30 Euro registratie kosten betaald.... Trouwens ook Ziggo vraagt 29.95 Administratie kosten als je je nieuw aanmeld... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Snoopy Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Citaat: Is het normaal dat je een vrij prijzige registratievergoeding én administratiekosten moet betalen? Ja. Ben daar zelf ook ingetrapt. Het staat wel op hun site vermeld. Met aanschaf tweedehands kaart en registratie kwam ik bijna op de prijs van een nieuwe uit. Heb het niet als erg klantvriendelijk ervaren, was een bestaande klant en de kaart was als 2e bedoeld. Zit je bijna op de prijs van een ontvangertje met een netwerk aansluiting.
Eduard07 Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Origineel bericht van: Snoopy Zit je bijna op de prijs van een ontvangertje met een netwerk aansluiting. En die krijg je dan in bepaalde gevallen weer gratis van CDS. Het is maar net hoe je het bekijkt. Maar duur is het wel, daar heb je gelijk in. Je vraagt je wel af waaar die kosten hem dan wel niet in zitten. (Maar dat vraag ik me ook af bij de administratiekosten van bekeuringen.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Snoopy Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Citaat: Je vraagt je wel af waaar die kosten hem dan wel niet in zitten. Inderdaad.
Kowalski Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Origineel bericht van: Michel Registratievergoeding smartcard € 29,95 Administratiekosten HDTV-pakket € 9,95 Is het normaal dat je een vrij prijzige registratievergoeding én administratiekosten moet betalen? Ik vind eerlijk gezegd naast de aanschaf van die belachelijk dure smartcard bijna € 40,00 wel erg veel geld om abonnee te mogen worden van CanalDigitaal. Het klopt dat Canal Digitaal die kosten in rekening brengt, maar ik vind het niet normaal. Dit stuit mij al jarenlang tegen de borst, zie o.a. hier en hier. Dit zijn kosten die m.i. niets met de werkelijke kosten te maken hebben. Canal Digitaal zal het handig zakendoen noemen, maar ik vind het een gelegaliseerde vorm van oplichting. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Gast Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Hebben we het nog niet eens over de aanschaf van het kaartje. Hoeveel winst zal daar wel niet opzitten? Vooruit, het is een commercieel bedrijf, dus er moet wat verdient worden, maar dit soort bedragen gaat echt nergens meer over.
Littlesat Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Citaat: Hoeveel winst zal daar wel niet opzitten? Wie zegt dat daar winst op zit? de vele 'gratis' of 'bijna gratis' HD ontvangers moeten toch ook ergens van betaald worden. Bovendien heb je met zo'n kaart 'gratis' Nederland 1,2,3 SD en Nederland 1,2,3 HD... Ach ja... neem je een ontvanger erbij dan ben je voor 99 Euro klaar... met schotel en monteur... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Kowalski Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Hoeveel winst zal daar wel niet opzitten? Wie zegt dat daar winst op zit? de vele 'gratis' of 'bijna gratis' HD ontvangers moeten toch ook ergens van betaald worden. En wat als je graag je eigen favoriete ontvanger wilt gebruiken? Wentel de kosten van de "gratis" ontvangers niet af op de kopers van enkel een smartkaartje. Bovendien ontvangen talloze mensen zo een ontvanger die ze niet willen hebben en nooit zullen gebruiken, over milieuvervuiling gesproken... Citaat: Ach ja... neem je een ontvanger erbij dan ben je voor 99 Euro klaar... met schotel en monteur... Ook die kosten zijn misleidend, want daar komt ook nog 40% oplichtingstax bij (zgn. "registratie- en administratiekosten" resp. 30 + 10 euro). Verder geldt dit alleen als je een nieuw contract afsluit, niet als je alleen maar een extra kaartje erbij wilt kopen. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen