Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een spanstang ergens gaan kopen (maar waar...) en die op mijn balkon gebruiken (vloer-plafond)om daarop met een beugel schotel te gaan plaatsen zodat schotel (Triax 88cm) buiten balkon steekt, voor ontvangs van de satellieten.

Ik vraag me af hoe stevig zo'n oplossing is. Waar ik bang voor ben is dat als mijn schotel wind vangt dat de stang gaat draaien en dat wil ik ten koste van alles voorkomen.

Ik hoop dat ik met zo'n oplossing eindelijk mijn schotel erg stevig kan plaatsen.

Wie heeft ervaring met zo'n constructie en zou me zoiets kunnen aanbevelen?

Eigenlijk zoek ik dus zoiets wat ze ook in de bouw gebruiken. Heet zoiets wel spanstang?

Geplaatst:

dat noemt men in de bouw in nederland een stempel of schroefstempel

en in het duits baustütze voor als je duitse resultaten wilt vinden

die zijn er overigens ook als mooi uitgevoerde versies voor in de woning als geinige houder van boekenplanken en meer.

maar zoeken naar die nettere uitvoering is een andere kwestie

en in een specifiek geval weet ik dat iemand zich die heeft laten maken (draaien) uit vet aluminium voor een in de ruimte losstaand wasbak armatuur :D waar ze allemaal op komen.

ciao

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:

heeft je balkon geen ronde behekkingspalen?

ik was voor 10 euro klaar met 3 bouwhek klemmen (vlinders) en een stuk stijgerpijp

207079_141465285922624_100001774605202_2

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Geplaatst:

@ Tonskidutch: bedankt, dit maakt een zoektoch heel wat makkelijker.

@ JoSchaap: helaas wordt er gezeurd dat ik niks aan balkonhek mag plaatsen.

@ Iedereen: Iemand misschien ervaring of ze gaan draaien als een schotel op wordt gemonteerd?

Geplaatst:

Let je wel op, als je een schroefstempel gebruikt, dat er niet te veel kracht op komt? Krak, zei de balkon is helemaal niet ondenkbaar. Tegenwoordig vallen de balkons vanzelf al van gebouwen af, laat stan, als je hem onder mechanische spanning zet...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

Je moet proberen een schroef stempel te krijgen die er zo uit ziet, en met een stuk water vast hecht hout van 2 cm dik , met Sikaflex vast plakken ,een stuk op de grond en tegen het plafon

En daar zet je de schroef stempel tussen, dan zit hij muur vast

post-33015-1318261940,4856_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

@ exciter: Het betreft een galerij woning, dus ik denk dat die balkons een stuk steviger zijn dan de balkons die aan een flat "hangen".

@satencom: Ik probeer schroef stempel te vinden die zowel aan de onderkant als aan de bovenkant "plat" is. Meeste die ik tegenkom hebben aan de bovenkant een soort vierkante U vorm. Die heb ik liever niet.

Bedankt voor de tip. Is dat vastplakken echt noodazakelijk of kan ik gewoon simpelweg schroefstempel tegen dat hout zetten en goed "aandrukken"?

Geplaatst:

Dat vastplakken is uit voor zorg ,dan kan hij niet draaien ,je kunt het er ook zonder proberen

De schroef stempel met het u profiel aan de boven kant , die kan ook wel ,je kunt

de zij kanten er ook af zagen met een flex ,dan is hij ook vlak aan de boven kant

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Als je in die u-balk een houten balk legt die er uitsteekt, draagt ie ook op een groter vlak.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:
Citaat:
Dat vastplakken is uit voor zorg ,dan kan hij niet draaien

ha :D en natuurlijk opdat als de spanning eraf is de stempel niet omflikkert

want dat weten enkel constructeurs en bouwkundigen, de balkonplaat krimpt evenwel op/neer en zijdelings weg door temperatuursinvloeden
bedraagt bij bepaalde overspanningen een centimeter en meer.
ciao

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen