Ga naar inhoud


TNTSAT met originele kaart


Gast Fretsat

Aanbevolen berichten

Ik wilde een poging gaan wagen om mijn originele TNTSAT kaart aan de gang te krijgen op Pli/Enigma2. Kan iemand aangeven wat de huidige stand van zaken is per vandaag? Kan het werken en kan het met cccam, die ik nu standaard gebruik, of moet er bijvoorbeeld hypercam aan te pas komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het (tijdelijk) opgegeven. Cccam kan het niet en een versie van Oscam die TNTSAT goed doet heeft weer problemen met sommige Canaldigitaal kanalen. Oscam probeert irdeto, seca2 en viaccess, en geeft het vervolgens op.

 

Bij mij is de oplossing om een extra emu (ScEmu) te installeren met de juiste sleuteltjes en de kaart naast de ontvanger te leggen. Dan is het toch ook legaal? smile

 

Met Hypercam (Oscam ook trouwens) zou het moeten kunnen werken, maar ik heb me nog niet op Hypercam gestort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info 1664. Dan ga ik eerst maar eens kijken naar ScEmu. Ik heb geen zin om die Sagem kast iedere keer apart op te moeten starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fredsat, ik gebruik Hypercam op mijn DM7020Si zonder problemen.

Daar ik mijn TNTSat kaart meestal gebruik voor opnames op deze mono tuner heb ik weinig last dat Hypercam de TVV-kaart niet kan lezen.

Op mijn Vu+ Duo gebruik ik hem daarvoor uitzonderlijk.

 

groeten dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fredsat, dat weet ik niet ik gebruik zoals je kunt zien Hypercam 2.11 en heb 3 files in de "/usr/bin" nl

hypercam2.11

hypercam.key

hypercam.cfg

 

en nog een script-file Hypercam_2.11_cam.sh in de /usr/script

Het kan dat de Tiny versie voldoet maar dat weet ik niet.

google naar " e2-mipsel-hypercam.2.11.101219.tar "

 

 

groetjes Dorus43

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag eens met Hypercam getest, versie 2.12 full.

De 3 files naar /var/bin en de juiste rechten, andere cams gekilled. Na het starten van Hypercam met telnet komt er een foutmelding over een ontbrekende libcrypto.so.0.9.7 . In de /lib staat wel een versie 0.9.8 dus een kopie de naam 0.9.7 gegeven.(ja, ik weet het smile ) Daarna start Hypercam prima op, de Canaldigitaal kaart loopt meteen en goed. De TNTSAT kaart werkt min-of-meer. Kanalen gaan soms pas na enkele seconden open en HD kanalen 'freezen' met regelmaat.

 

Voor mij : 'einde experiment'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor de suggesties en updates over dit onderwerp, met zelfs nog een heus experiment van 1664 vandaag! Ik ben zelf niet ver gekomen. Kom veel vage packages met geen of onduidelijke handleiding tegen op het internet. Vaak zit er niet eens bij wat er beschreven wordt. En stel dat je het aan de gang krijgt dan kan het ieder moment ook weer afgelopen zijn en kan je weer een paar uur obscure webites gaan afsnuffelen. Einde oefening dus maar, met nog een beetje hoop dat cccam nog eens licht gaat geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij blijft dit ook chinees, spijtig heb ik heel weining verstand van linux en de daarbij horende satontvangers! Had dit ook graag werkende gekregen maar ja!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wij hebben een aangepaste versie van OpenPli gemaakt.

loopt met oscam + cccam.

mail me voor een link, niet PM aub daar ik niet regelmatig naar hier kom.

In de VU Duo leest oscam de bovenste kaart (TNTsat) en cccam de onderste.

Je kan het ook zelf doen door op je OpenPli oscam als cardserver te installeren.

Maar dan moet je de config zelf wijzigen en ook de oscam wijzigen daar die niet goed is.

Ik zie nu dat er niets commerciëel is aan de link dus OpenPLi Backup with TNTsat

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat een openpli backup van de Vu duo op een ET9000 gezet kan worden, toch?

 

De config files, startupscript en de gebruikte binarie(s) echter wel. Zijn die ergens beschikbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand een HOW TO neerschrijven hoe de SCemu (server) samen met CCcam op OpenPLi aan de gang te krijgen. Diverse zoekopdrachten op het www hebben niets meer dan wat vage uitleg opgeleverd, om het draaiend te krijgen op een andere image.

 

Waar zet je welke files neer?

Welke extra lijnen komen in het opstartscript te staan?

De aanpassingen in Cccam.cfg?

 

Ik denk dat we er dan bijna zijn, maar blijkbaar nog niet helemaal...

 

 

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...