Ga naar inhoud


Uitbreiding Digitenne met bonuszenders


Gast DX'r

Aanbevolen berichten

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Littlesat

Niet iedereeen wilt perse allerlij duur betaalde zenders en HDTV.... Dus Digitenne is wel degelijk concurerent!!!


Precies daar sluit ik me bij aan..inmiddels is mijn UPC-HD pakket afgelopen en mijn analoge abonnement gaat binnenkort ook de deur uit..

Ik ben van bijna 20jaar schotel gebruik naar UPC gegaan omdat ik hier geen schotel mag plaatsen...Echt wat een belabberd zender aanbod inmiddels ben ik dus zo ver dat ik voor de centen maar overstap op Digitenne..dat scheelt me ruim 9,00 per mnd voor bijna de zelfde zenders.

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Merkedesch, meen je dat nou? Ik vind de kabel juist een enorme toevoeging. Uiteraard heb je niet de buitenlandse zenders die op schotel wel hebt (ik wel want ik heb beide) maar het nederlands aanbod is groter en de beeldkwaliteit van UPC is aanzienlijk beter vergeleken met Canal Digitaal. Ik zit soms wel te zappen tussen sat en kabel met de DM8000 en vraag me af echt hoe ik jaren naar die low bitrate heb kunnen kijken. Laat staan digitenne, dat is helemaal een drama, daar kun je de blokken tellen.

 

Van deze overstap ga jij spijt krijgen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mauspartyhouse

Ik weet natuurlijk niet hoe het met UPC zit, maar ik vind de ziggo kanalen echt niet mooier dan de CD kanalen.

Ik heb laatst ook HD op Ziggo mogen bekijken op een Samsung TV van ruim 1 meter en vond het niet echt geweldig. Kan ook zijn dat die mensen de TV settings niet goed hebben staan maar ik heb een scherper / beter beeld op een non-HD kanaal van KPN ITV !!! Dus ik zeg UPC, CD en Ziggo de deur uit en allemaal overstappen naar ITV van KPN smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD kanalen op ITV zijn helemaal niet mooi. Alles zit op 720p en je hebt al snel veel artifacts. Dit zag ik bij familie die ITV hebben in combinatie met een flinke LED-TV van Samsung.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mauspartyhouse

ITV
Helaas is je keuze (nog) niet volledig beschikbaar op het opgegeven adres.
whistle


En nu even lachen;
Als gelijkwaardig(!) alternatief biedt men mij Digitenne aan
crazy


Ik woon in een nieuwbouw wijk, maar een beetje fatsoenlijke ADSL aansluiting ho maar.


Satelliet TV werkt overal, geen postcodecheck nodig, alleen vrij uitzicht :D

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Origineel bericht van: cheapwatcher
De HD kanalen op ITV zijn helemaal niet mooi. Alles zit op 720p en je hebt al snel veel artifacts. Dit zag ik bij familie die ITV hebben in combinatie met een flinke LED-TV van Samsung.

Alles in omroepland is 720p max., ook iTV UPC en Ziggo. 1080 is leuk voor je blueray.


k wil niet lastig zijn.. maar Ziggo leverd hier de HD zenders toch in 1080 formaat aan.

net als Canal Digitaal..

beeld kwaliteit op de HD zenders ligt redelijk gelijk imo...
ondanks dat Ziggo een constantere bitrate toepast dan CDS.. ( het is bijde wel Variabel!! )

de SD zenders zijn bij Ziggo toch wel beter dan bij CDS en zeker bij Digitenne smile



Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Origineel bericht van: cheapwatcher
De HD kanalen op ITV zijn helemaal niet mooi. Alles zit op 720p en je hebt al snel veel artifacts. Dit zag ik bij familie die ITV hebben in combinatie met een flinke LED-TV van Samsung.

Alles in omroepland is 720p max., ook iTV UPC en Ziggo. 1080 is leuk voor je blueray.


k wil niet lastig zijn.. maar Ziggo leverd hier de HD zenders toch in 1080 formaat aan.

net als Canal Digitaal..

beeld kwaliteit op de HD zenders ligt redelijk gelijk imo...
ondanks dat Ziggo een constantere bitrate toepast dan CDS.. ( het is bijde wel Variabel!! )

de SD zenders zijn bij Ziggo toch wel beter dan bij CDS en zeker bij Digitenne smile


Wie kijkt er nog SD?? Ik vind overigens de SD kanalen van CDS die over zijn gegaan naar MPEG4 een stuk mooier dan de MPEG2 kanalen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Origineel bericht van: cheapwatcher
De HD kanalen op ITV zijn helemaal niet mooi. Alles zit op 720p en je hebt al snel veel artifacts. Dit zag ik bij familie die ITV hebben in combinatie met een flinke LED-TV van Samsung.

Alles in omroepland is 720p max., ook iTV UPC en Ziggo. 1080 is leuk voor je blueray.

Tja, 1080i, alleen omdat 1080 meer klinkt dan 720. Vind je dat dan zelf echt mooier dan 720P?

Om alvast wat meningen van anderen te lezen is dit hier wel een goede start voor een avondje leesplezier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...