Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In Duitsland bestaan twee soorten HD+-kaarten.

Ik heb mogen vernemen dat slechts het zwarte exemplaar geschikt is voor de Spaanse/Portugese 'Nagra 3' -- is dit correct?

Geplaatst:

Mijn hartelijke dank. Tegen de tijd dat ik iets meer weet te begrijpen -- zijn deze wegen door anderen vervangen. Ik ben gedoemd om tekens achter het net te vissen...

Geplaatst:

beste Maanvol

in de eerste berichtgeving {licht in de duisternis}

vraag je een en ander en geeft aan een digital+ kaart te hebben (voor espagna . spanje)

als dat je uitgangspunt is dan ga daar van uit en onderzoek de mogelijkheden.

paytv kent CAID's (coderingssystemen)

bij welgekende sites na te lezen hoe en wat (maar misschien niet mogelijk om hier op sat4all als achtergrond informatie "naartoe te linken" )

ook hier op sat4all staat een en al geschreven over de versleuteling / decodering > beter cryptie of CAID's

elke nationale of internationale provider van paytv kent zijn eigen codering en daarmee het CAM > conditional access module met passende kaart voor die CAID

conditional access betekend onder voorwaarde toegang krijgen

dus je krijgt enkel toegang tot (sat) beeld als je een geldig abo hebt voor die provider.

dat kan never nooit voor meerdere providers gelijktijdig

(ofschoon dat gezegd hebbende CanalDIGITAAL en TVVlaanderen drie zenders delen aangaande kunnen bekijken)

maar zeker weten je kaart zal principieel maar een pakket openen van die provider en niet, omdat het een gelijksoortige cryptie / codering betreft meerdere providers.

de HD+ waar je hier je bericht titel mee start is helemaal een godspe

die bieden enkel een high definition resolutie van commerciele tv welke OOK als standard definition SD te zien is (maar zonder abonnement als FTA=free to air= gratis)

je zou meer moeten lezen over de terminologie en de basis van CAM

ciao

True North

Rebekka Bakken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen