Ga naar inhoud


Vraag over Acronis True Image Home 2011 i.c.m. Netwerkdrive


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds kort gebruik ik naast mijn externe USB drives ook een netwerkdrive (WD MyBookLive 2Tb) en ik wil deze ook als opslag van mijn images gebruiken.

Voor het aanmaken van mijn back-up`s (images) gebruik ik Acronis True Image Home 2011.

 

Als ik vanuit WIN7 d.m.v. Acronis een image wil wegschrijven naar de netwerkdrive dan herkent Acronis deze en de image wordt ook op deze netwerkdrive opgeslagen.

 

Als ik echter de laptop met de (opstart)herstelschijf van Acronis opstart om een back-up (image) terug te zetten dan herkent of vind Acronis de netwerkdrive niet.

 

Iemand enig idee waarom Acronis de netwerkdrive niet vindt?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je start in laatste instantie op vanaf de acronis opstart herstel schijf. Is daar überhaupt wel netwerk verkeer mee mogelijk? Ik geloof dat daar iets van een kleine Linux distro op staat. Waarschijnlijk werkt het wel als je de WD via usb aan sluit. Lijkt me ook geen ramp, voorop gesteld dat je niet elke dag een image terug zet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze WD HDD heeft geen USB aansluiting en het zou best zo kunnen zijn dat vanuit de Acronis opstartschijf geen netwerkdrive benaderd kan worden of dat Acronis niet elk netwerkdrive herkend.

 

Op zich allemaal geen al te groot probleem want ik kan de back-up ook op een externe USB drive opslaan en later naar de netwerkdrive kopiëren.

 

Ik was alleen nieuwsgierig of ik soms iets over het hoofd zag.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...