rinlin Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Ik heb sinds een week mijn "oude" DM800HD in de woonkamer vervangen door de SE versie. Dit bevalt erg goed. Zappen is supersnel. Heel af en toe krijg ik echter "Geen Signaal" in beeld, terwijl ik naar een zender aan het kijken ben (dus niet aan het zappen). Het lijkt willekeurig en duurt maar een fractie van een seconde. Op de DM800HD in de slaapkamer (de oude woonkamer versie) (op dezelfde schotel) heb en had ik dat probleem niet. Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? Thanks! Rinus 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Littlesat Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Je kunt show error on zap of zo iets uitzetten... en dan zie je het niet meer. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
rinlin Geplaatst: 8 april 2011 Auteur Geplaatst: 8 april 2011 Het probleem treed niet op tijdens het zappen, maar juist tijdens het kijken naar een zender. Soms uren geen probleem, en soms een paar keer achter elkaar... 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Tonskidutch Geplaatst: 8 april 2011 Geplaatst: 8 april 2011 misschien idem klik dan ligt het aan je provider en niet je dm800se ?! Busy Line Rose Murphy
rinlin Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Tonski, Ik heb inderdaad geen problemen meer... Wel heb ik alle foutmeldingen uitgezet... Thanks! Rinus 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Tonskidutch Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 fijn, maar dat was Littlesat z'n positieve bijdrage ter oplossing. ere wie ere toekomt ciao Busy Line Rose Murphy
rinlin Geplaatst: 18 mei 2011 Auteur Geplaatst: 18 mei 2011 Ik bleek toch weer heel onregelmatig de foutmeldigen houden. Vervangen door een andere DM800HD SE gaf hetzelfde probleem. Soms de hele avond geen problemen en dan ineens 4 keer achter elkaar "geen signaal". Ik heb daarna de met de SE meegeleverde HDMI kabel vervangen door een ander exemplaar (5 €, dus geen dure kabel) en het probleem is over! Dit voor andere HDMI gebruikers met hetzelfde probleem. De HDMI kabels kunnen dus blijkbaar verantwoordelijk zijn voor het uitvallen van het beeld... 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Gast SatMann Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 hmmm, het lijkt mij sterk dat het niet je hdmi is. want als je box zegt : geen signaal aantoont is dat omdat hij precies geen goed signaal via je lnb krijgt. je hdmi dient enkel om je beeld uit je box te tonen naar je tv, en dat heeft niets met het signaal te maken. wat niet wil zeggen dat een halve of defecte hdmi kabel geen "storing" kan veroorzaken, maar het lijkt mij sterk dat het puur toeval is.
Dolf Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Of geen signaal is niet van de DM maar van de TV zelf? Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
rinlin Geplaatst: 19 mei 2011 Auteur Geplaatst: 19 mei 2011 Ik denk inderdaad dat de "Geen Signaal" melding van de TV afkomstig is. Met de andere HDMI kabel heb ik er in ieder geval geen last meer van. Rinus 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Gast SatMann Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 aah okey, maar dat had je toch beter moeten schrijven. want met een ontvanger kan je dus ook perfect de melding hebben. opgelost staat netjes
rinlin Geplaatst: 20 mei 2011 Auteur Geplaatst: 20 mei 2011 SatMann, Ik wist zelf ook niet waar de melding vandaan kwam. Ik dacht dat deze van de 800HDSE afkomstig was. Na elimineren met een andere DM800HDSE kon het de versterker (HDMI loopt via de versterker) of de TV zijn. Toen eerst maar eens de HDMI kabel vervangen en het probleem was over.... Rinus 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen