The Librarian Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Ik heb een setje bestanden, (zo'n 12 word bestanden) die ik moet kopieren naar 100 usb sticks. Is er een programma om te schrijven naar meerdere USB sticks tegelijk, al dan niet aangesloten aan een usb hub?? Er zijn wel standalone copiërs, maar dat zoek ik dus niet..
winwiz Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Een van de problemen waar je direct al tegenaan loopt is dat je maar 26 letters in het alfabet hebt. Dus in principe kun je in de praktijk een stuk of 20 drives benoemen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
vGnp Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Origineel bericht van: The Librarian Ik heb een setje bestanden, (zo'n 12 word bestanden) die ik moet kopieren naar 100 usb sticks Kun je dat niet "uitbesteden" aan de ontvangers van die sticks? Dus een "volle" meegeven en een handvol "lege" met het verzoek tot kopieren. Als je die mensen ze dan laat uitdelen voelen ze zich ook nog nuttig. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
quattro Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Los van het benoemen van de drives zul je dan ook 100 usb poorten moeten hebben. Maar 12 bestandjes op een stikkie zetten is toch niet zo veel werk? Ik schat max een half uurtje dat je dat moet kunnen regelen. VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
Kowalski Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Ik weet niet waar je het voor wilt gebruiken, maar is het niet handiger om bijv. een Dropbox aan te maken, de 12 bestandjes in een public folder te zetten, en de link aan de gebruikers te geven? Er bestaan wel USB hubs met 49 of zelfs meer poorten, maar ik denk niet dat je dat wilt gebruiken: Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
The Librarian Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Geplaatst: 7 april 2011 uitbesteden, of de users zelf de stick laten "voltanken" is helaas geen optie. het aantal beschikbare drive letters is een beperking idd, maar al zou ik maar 10 sticks tegelijk kunnen beschrijven dan was ik al tevreden. Maar de vraag is en blijft dus kent iemand software waarmee je naar meerdere sticks tegelijk kunt schrijven? Update: gevonden freeware progje met de naam imageUSB
Hellum Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 per 5 lijkt mij nog wel realistisch, je zou het met een simpel batch bestandje kunnen doen. If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
henkvd1 Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Een simpele batch file. Stel de drives zijn G,H,I,J en K je wil de bestanden in een map plaatsen, hier wordt op de drives een map doel gemaakt met het md commando de bron bestanden staan hier in de map bron op de c drive. md G:\doel md H:\doel md I:\doel md J:\doel md K:\doel copy c:\bron\*.* G:\doel\*.* copy c:\bron\*.* H:\doel\*.* copy c:\bron\*.* I:\doel\*.* copy c:\bron\*.* J:\doel\*.* copy c:\bron\*.* K:\doel\*.* Als DOS je helemaal niets zegt kan je zonder problemen de cursieve tekst in een tekst bestand kopieren, vervolgens opslaan als bv usb.bat , maak een map bron op de c drive en plaats daar de te kopieren bestanden in. Het enige wat je aan moet passen is de drive letters G,H,I,J,K ik weet niet welke drive letters je krijgt toegewezen. de kopier actie wordt gestart door op usb.bat te dubbel te klikken.
The Librarian Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Geplaatst: 7 april 2011 Heren (naar ik aanneem) bedankt voor de moeite, ik had inmiddels al een freeware programma gevonden zoals ik al eerder had gemeld. Citaat: Update: gevonden freeware progje met de naam imageUSB Mocht dit programma om de een of andere reden niet voldoen zal ik het zeker eens proberen met een batch bestand.
grunnsat Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Origineel bericht van: winwiz Een van de problemen waar je direct al tegenaan loopt is dat je maar 26 letters in het alfabet hebt. Dus in principe kun je in de praktijk een stuk of 20 drives benoemen. Daar hebben we mountpoints voor uitgevonden. Die zijn veel makkelijker in het gebruik dan die domme drive letters. Je maakt voor iedere stick een lege map aan in de root van je bootschijf, en als je een stick toevoegt via disk manager geef je hem het mountpoint van zo'n lege directory.
winwiz Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Origineel bericht van: grunnsat Origineel bericht van: winwiz Een van de problemen waar je direct al tegenaan loopt is dat je maar 26 letters in het alfabet hebt. Dus in principe kun je in de praktijk een stuk of 20 drives benoemen. Daar hebben we mountpoints voor uitgevonden. Die zijn veel makkelijker in het gebruik dan die domme drive letters. Je maakt voor iedere stick een lege map aan in de root van je bootschijf, en als je een stick toevoegt via disk manager geef je hem het mountpoint van zo'n lege directory. Ik gebruik dit zelf heel veel, maar vergeet niet dat de TS een, voor hem, simpele oplossing wil... usb stick erin, die krijgt dus een drive letter enz...... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen