Ga naar inhoud


Topfield TF4000PVR, gebruikersaanpassingen


Gast opajur

Aanbevolen berichten

Bijgaand m'n mailtje naar Topfield helpdesk. Zal jullie op de hoogte houden van evt. reacties.

 

Groeten, Opajur.

 

 

Many thanks for your e-mail and I transferred your comment to R&D. They will study and apply to the PVR.

 

Best regards

Daniel Kim (daniel@topfield.co.kr)

 

-----Original Message-----

Sent: Friday, August 16, 2002 8:06 PM

To: inquiry@topfield.co.kr

Subject: Topfield TF4000PVR

 

 

L.S.,

 

I have two questions:

I am wondering why Topfield does not return to standby after a recording during stand-by, to prevent wasting energy.

Isn't it possible to arrange a sw update that after a recording has been finished that the status of the other tuner has been determined and in case it appears inactive to switch the receiver to stand-by?

 

Next question I have regarding cutting of parts from recorded programmes. Is it possible to add displaying the recorded item on the screen after pressing the play button and assign either the V+/V- or the <</>> buttons to allow for frame by frame stepping after having gone to the "about" cutting position in order to determine the exact frame/cutting position?

 

With kind regards,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het vreemd dat ik tot nu toe geen enkele reaktie heb gehad op mijn eerder posting. Mijn bericht is toch ettelijke malen gelezen. Is de engelse tekst misschien het probleem? Hierbij dan een toelichting in het nederlands, temeer daar ik ook nog andere, hinderlijke verschijnselen konstateer bij opnames.

Zoals beschreven in m'n originele mailtje stel ik vast dat als er een geprogrammeerde opname wordt gedaan vanuit de stand-by positie, de tuner aan het eind van de recording niet automatisch wordt teruggeschakeld naar stand-by.

Overdreven gesteld, je gaat 3 weken op vakantie en je hebt voor de eerste avond van je afwezigheid een recording geprogrammeerd. Je komt weer thuis na 3 weken en je vindt de tuner ingeschakeld. Al die tijd heeft de tuner voor Jan met de korte achternaam aangestaan! Ik vind dit een behoorlijke misser van de hh. s.w ontwikkelaars van Topfield. Vandaar mijn mailtje naar hun helpdesk.

 

Start er een geprogrammeerde opname van een programma op een andere zender als waar je op datzelfde moment live naar zit te kijken, dan schakelt de tuner gewoon over naar de "opnamezender" en moet je je "livezender" weer selecteren om verder te kunnen kijken. Ook dit ervaar ik als hinderlijk, maar misschien sta ik hierin wel alleen!?

 

Het volgende probleem zoals ik dat ervaar in het gebruik heeft te maken met het editen van gemaakte opnames bijv. het uitsnijden van reclameblokken. De huidige methode is tamelijk gebruikersonvriendelijk en te grof. Vandaar dat ik de Topfield helpdesk heb gevraagd om een aanpassing waarmee exact op frame kan worden "gecut". Hiertoe zouden ze bij het oproepen van de infobalk tevens de recording als pop-up venster op je scherm moeten laten zien waarbij je met de V+/V- toetsen bijv. versneld door de opname kunt lopen en met de andere >>/<< toetsen, of andersom, beeld na beeld kunt oproepen om zo het exacte frame te kunnen selecteren van het begin/eind van het gedeelte dat eruit moet worden gesneden.

 

Hopelijk is deze toelichting voldoende voor het op gang brengen van de discussie.

 

Groeten, Opajur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik neem met mijn 4000 regelmatig 's-nachts programma's op, maar 's-ochtends staat deze gewoon weer in standby...

 

Ik herken je probleem niet...

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij (ons) staat de Topfield ook uit (stand-by) als wij niet kijken en start de recording op het moment/tijdstip welke ik (wij) heb geprogrammeerd en gaat weer naar standby als de programmeer-eindtijd is bereikt.

 

Voorts kan ik en m'n huisgenoten prima de reclame blokken inclusief de kop/staart punten aangeven en verwijderen (cut-edit), om dit nu frame-nauwkeurig (1/25e sec) te kunnen vindt ik persoonlijk wel wat overdreven.

 

Ik denk dat je de Topfield langer moet "bestuderen", ik heb zo'n "donkerbruin" vermoeden dat het zit in de vaardigheid/kennis van de gebruiker en/of je bent een gebruiker die eerst probeert en bij iedere onduidelijkheid hard gaat roepen om de d..heid te verbloemen.

 

Ik ben inmiddels samen met een aantal huisgenoten/gezinsleden een groot fan geworden van de Topfield sinds wij deze in huis hebben vanaf december vorig jaar. Samen hebben wij niet een van de door jouw omschreven problemen en vinden de Topfield een sterk staaltje van zeer geavenceerde techniek voor een relatief lage prijs.

 

Voor ons heeft de Topfield een 9.8 voor de prijs/kwaliteits verhouding.

 

Ps: je kan beter vragen of ze de afstandsbediening verbeteren c.q wat krachtiger infrarood geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond het opnemen vanuit stand-by nog eens uitgeprobeerd, maar eerst nadat ik in het installatiemenu alle zenders en services van tuner 1 naar 2 had gekopieerd. Ik weet niet of dit nu de oplossing was voor het "probleem", maar aan het einde van de opname ging de Topfield naar stand-by, zoals jij en anderen ook al hadden gemeld.

Ik moet toegeven dat jouw veronderstelling dat mijn "probleem" wordt veroorzaakt door onervarenheid/onbekendheid ook wel juist kan zijn, want ik was tort voor kort een kabelaar en niet vertrouwd met satellietontvangst, laat staan met zo'n geavanceerd apparaat als de Topfield. Laat hier geen misverstand over ontstaan, ik ben net zoals jij zeer verguld met de Topfield.

Omdat je nooit te oud bent om nog iets te leren struin ik alle satellietgerelateerde sites op internet af en zo heb ik me ook aangemeld bij dit SAT4ALL forum om met meer ervaren gebruikers te discussieren.

 

Het stand-by "probleem" is dan nu opgelost, maar is dat andere eerder door mij beschreven verschijnsel, ik durf het al geen probleem meer te noemen, dat als een geprogrammeerde opname start terwijl je live naar een zender zit te kijken, de tuner zelf naar de opnamezender zapt, iets wat alleen maar bij mij voorkomt?

Ik zou het op prijs stellen hierover nog reacties te mogen ontvangen.

 

Groeten, Opajur.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet weet is of de Topfield dat altijd doet of alleen als hij als het ware de schotel nodig heeft. Immers als jij de schotel van tuner 1 gebruikt om iets op te nemen dan kan je op tuner 1 alleen maar naar zenders kijken die op de transponder zitten van de zender die je opneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reacties, AlanS.

 

Ik heb 'n 65 cm G-SAT schotel met een MTI Blueline universele twin lnb.

En wat ik heb begrepen kun je toch met 'n dergelijke opstelling dezelfde zender of zenders met dezelfde polarisatie, op zowel tuner 1 als tuner 2 ontvangen? Mits natuurlijk de zenderlijsten van beide tuners gelijk zijn, maar dat is het geval. Dus ik kan live naar bijv. RTL4 kijken op tuner 1 en dan verwacht ik dat als een geprogrammeerde opname op SBS6 start, de Topfield gewoon in de achtergrond gaat opnemen van tuner 2 zonder dat ie zelf naar SBS6 zapt. Of zie ik 't verkeerd?

 

Groeten, Opajur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...