Gast René VG Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Ik heb een Viosiosat waar 3 LNB's op kunnen worden geschoven, 13E, 19.2, en 28,2. Ik heb de schotel door omstandigheden naar een nieuwe lager gelegen plek moeten verkassen waardoor ik nu enkel 19.2 kan ontvangen, dit komt omdat het signaal van de 19.2 net niet wordt verstoord door een rij enorme hoge bomen. Ik zou nu graag naast de 19.2 ook 23.5 willen ontvangen zodat ik in elk geval de 2 satelieten waarop de NL zenders te vinden zijn kan benutten. Hiervoor moet ik een daarvoor geschikte montagebeugel aanschaffen. De vraag is nu of ik vrij zicht heb op de 23.5? Is het zo dat als de 19.2 probleemloos kan worden ontvangen dat de 23.5 ontvangst ook is gegarandeerd? P.S. de reden dat ik de 28.2 niet kan ontvangen is omdat de bomen net te hoog zijn voor deze sateliet.
greevels Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Ik ken het probleem , ikzelf heb ook een tuin met veel bomen , hoge bomen , ze gaan er as zaterdag allemaal uit , kan nu vanaf de 4.8 oost verder west niets ontvangen dus zodra de bomen weg zijn gaat een kop voor de 0.8 west erop heb nu zelf de 7 east, 9, 13, 19.2 23.5 28.2 en daar komt snel de 0.8 bij succes
vGnp Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Had je al even met de site van dishpointer gekeken? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Als je wilt weten dat je de 23,5 kunt ontvangen ,dan draai je de schotel een beetje dat doe je met de lnb die nu op de astra 19,2 staat ,even zonder Switch Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast René VG Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Zo, dat ziet er fraai uit met dishpointer, bedankt. Ik zie wel dat ik vrij zicht heb op de 28.2 horizontaal, maar wat betreft de hoogte is het gissen.
vGnp Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Origineel bericht van: René VG Ik zie wel dat ik vrij zicht heb op de 28.2 horizontaal, maar wat betreft de hoogte is het gissen. Ook dat valt wel mee, even controleren op de ouderwetsche manier. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast René VG Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Ha, back to basic. Ik zal dit eens gaan proberen in het weekend.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen