Ga naar inhoud

Via externe bron een opgenomen bestand bekijken/afspelen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan ik een bestand, afspelen op mijn Vu duo, welke op een externe bron staat.

Zo ja, welke externe bron kan ik hiervoor gebruiken ( vb usb stick, externe harde schijf etc,etc )

Welke bestanden kan ik afspelen ( vb vob,mkv etc,etc )

Moet ik hiervoor iets installeren op mijn Vu duo.

Laatste versie van Pli staat op mijn box.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Geplaatst:
Origineel bericht van: blitzteam
Kan ik een bestand, afspelen op mijn Vu duo, welke op een externe bron staat.
Ja.

Zo ja, welke externe bron kan ik hiervoor gebruiken (bv usb stick, externe harde schijf etc,etc)
Allemaal, ook via netwerk.

Welke bestanden kan ik afspelen (bv vob, mkv etc, etc).
Ja, en meer. Je bent er wel afhankelijk van of de bestanden "netjes" zijn gecodeerd, omdat decoderen in de hardware plaats vindt. Het is nu eenmaal geen echte MultiMediaSpeler.

Moet ik hiervoor iets installeren op mijn Vu duo.
Nee.
Geplaatst:

Als mijn externe bron een usb stick zou zijn, is het dan aan de voorzijde insteken en vervolgens speelt hij het bestand af of moet ik naar ........?

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Geplaatst:

USB aan de voor-af achterzijde maakt niet uit.

Afspelen gaat net zoals andere bestanden via de "movie-list" (en dan even navigeren naar het bestand).

• Moderator
Geplaatst:

in theorie zouden ze allemaal moeten werken, mits ze zich aan de standaard houden.

Een Vu is niet zo heel kieskeurig voor wat betreft usb sticks.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

echter een usb stick met fat32 kent de 4GB beperking dus als je er ook op wilt opnemen (met iets dat groter is dan 4GB) moet het een ext3 usb stick zijn

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Inmiddels een divx bestand op mijn usb stick gezet , via mediaplayer laten afspelen , wel geluid geen beeld.

wie weet raad?

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Geplaatst:

Converteren naar een standaard formaat. Daarover is heel veel te lezen, o.a. op dit forum.

Geplaatst:

alles

beste duolist,

wil je ons een opheldering geven waarom divx nu niet gaat terwijl je schrijft: dat alles gaat vanuit de opnamelijst en kunt afspelen door op "OK" te drukken ?

ik begrijp het alleszins niet meer

en kan me samenvoegen met al die gebruikers die nog steeds niet weten welke opname formaten op een VU+ afspeelbaar zijn.

geconverteerd of niet... dat was niet de vraag.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

"Alles" gaat natuurlijk wel over afspeelbare bestanden......

Dat een bestand divx is gecodeerd, zegt niets over het al dan niet afspeelbaar is. Zoals je weet moet een satellietontvanger alles is hardware afspelen, en dat kan alleen als de gebruikte codecs daarmee overeenstemmen.

Je kunt dus ook nooit een opgave maken van "afspeelbare formaten/bestanden, omdat dit niet alleen van de gebruikte codecs afhangt, maar ook van de bij het coderen gemaakte instellingen. Zoeken naar zo'n lijstje is dus zinloos.

Zie daarover ook de review van Michel, die ook duidelijk aangeeft dat een satellietontvanger geen (all round) mediaspeler is.

Geplaatst:

dat wist ik maar dat weten de meeste gebruikers niet,

dat je het koppelt aan andere voorwaarden is oké (zoals ik ook mbt EMC te kennen gaf)

Citaat:
hier staat indien je de adequate hardware gebruikt

maar waarom ontstaat dan de idee bij de lezers en Blitzteam dat je zo'n divx kunt afspelen.???? met het image, terwijl allang vast staat dat de hardware dat gewoonweg niet aan kan.?????????????????????

True North

Rebekka Bakken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen