Ga naar inhoud

Astra 19.2 digitale kanalen met SkyBox in Ierland?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nog niet zo thuis in het schotel wereldje, maar hoop iemand kan me helpen.

Ik woon in Ierland (10 mile zuid van de stad Cork (in het zuiden van Ierland). Al enige tijd heb ik een abonnement bij SkyDigital met een schoteltje gericht op Astra 28.2 en Grundig SkyBox. Ik zou ook graag de Nederlandse kanalen op de Astra 19.2 willen ontvangen.

Ik heb een 80cm schotel aangeschaft om te richten op de Astra (1G). Nu heb ik dus twee schotels, maar hoe nu verder?

1 - Kan ik de kabel van de LNR van de tweede schotel (Astra 19.2) in mijn SkyBox stoppen (in plaats van de schotel gericht op Astrta 28.2) en de digitale FTA kanalen (zoals BVN) ontvangen?

2 - Is er een manier om met DISEqC of Mini DISEqC te volstaan met 1 kabel van het dak naar de SkyBox? En geen tweede receiver te hebben?

3 - Is er manier om goedkoop de niet FTA digitale kanalen (e.g. Nederland 1, 2, 3, RTL4 etc.) te ontvangen? Ik begrijp dat deze kanalen in het C+ pakket zitten en nu via SECA gecodeerd zijn, maar spoedig via SECA2.

Hoop iemand kan een beetje helpen.

Groet uit Ierland, Johan

Geplaatst:

Met een skybox kun je volgens mij niet zo zondermeer FTA kanalen ontvangen.

Het schijnt wel te kunnen met een kleine ingreep, vraag even op het board van de Engelse colega's

http://www.satellites.co.uk/php-bin/forum/

Sky is nog erger dan kanaal + wat dit betreft.

De skybox heeft dus ook geen mogelijkheden om tussen twee lnb's te schakelen, het zou een voledig overbodige funtie zijn.

Het zelfde geld voor jou laaste vraag, zonder CI is deze ontvangst niet mogelijk.

Geplaatst:

Hoi Irish Pride,

Ik vermoed dat het gebruik van je Skybox voor ontvangst van 19.2 Oost kanalen op een teleurstelling zal uitlopen.

Zoals STARDUST reeds meldde is er niets voorzien in de Skybox om te switchen tussen schotels, de skybox is niet Diseq compatible.

Indien je schotel kan draaien zou je enkele Free to air kanalen (BVN) aan je SKY lijst kunnen toevoegen, voor de gecodeerde NL zenders heb je een tweede decoder plus card nodig met C+ mogelijkheden.

Ook niet vergeten dat je via het Skybox menu maximaal 50 channels kan toevoegen op het reeds bestaande Sky pakket.

Mijn advies is dan ook om een extra decoder aan te schaffen waarmee je alle Nederlandse gecodeerde en een boel Free to Air kanalen kan ontvangen.

Hier in het Tekoop forum zijn soms prima Seca decoders te vinden, soms voor een redelijke prijs.

groet

gamgra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen