Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sony maakt bekend dat de BRAVIA 2010 en 2011 televisies nu officieel CI+ gecertificeerd zijn door UPC. Dit betekent dat consumenten in het UPC-gebied direct digitaal televisie kunnen kijken op hun BRAVIA-televisie zonder aparte digitale ontvanger. Bijkomend voordeel is dat alles te bedienen is met één afstandsbediening. Vrijwel alle CI+ televisies ondersteunen bovendien High Definition (HD). Eerder kondigde Sony aan dat geen aparte settopbox en afstandsbediening meer nodig is voor digitale televisie van Ziggo, Caiway en Digitenne van KPN.

De Digitale Televisie Module is een kaartlezer die in een CI+ tv kan worden gestoken. Deze module in combinatie met een smartcard van UPC, zorgt ervoor dat de digitale televisiesignalen gedecodeerd worden.

De Digitale Televisie Module vervangt de aparte digitale ontvanger. De ontvanger is namelijk in de tv ingebouwd, zodat er geen externe ontvanger meer nodig is. Dit geldt niet voor PVR- en interactieve functies.

Aan de zij- of achterkant van de televisie bevindt zich een speciale aansluiting waarin de CI+ module past. Zodra de UPC smartcard in de module wordt geplaatst en vervolgens de module in de tv, is direct digitaal televisie te kijken zonder aparte digitale ontvanger.

bron : HDTV Nieuws

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Bijkomend nadeel is natuurlijk wel dat er nog steeds wordt vastgehouden aan de koppeling tussen smartcard & box (in dit geval ci+ cam).

Althans ik heb niet gelezen dat dit nu opeens anders word. Ondanks dat er nu geen externe decoder nodig is blijft het een k*t systeem van UPC.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

even een vraag, daar ik net m'n buur sprak over zijn nieuwe installatie die hij vrijdag kreeg:

samsung led tv 8700 met dvb-s2-c-t tuner

en een upc abonnement voor digitaal (+upcbox)

erg onwennig met twee apparaten en twee afstandbedieningen (zegt hij)

van ziggo weet ik dat je in de samsung een ci+ stopt en kaart en beeld (bij m'n broer)

gaat dat dan enkel met zo'n bravia in verband met het UPC abonnement of kan hij ook de upc-box omgaan?

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Sjaak(k),

dat is een obsessie hetgeen je hen (UPC) als eigen gegraven valkuil toebedacht.

ingezet op 10.000% veilig content verspreiden en aanbieden, want die beveiligings wizkids hebben de juiste snaar gespeeld.

het in stand houden van die angst en daarmee extra kosten genereren en de wizkids hun broodwinning terwijl de doorsnee nederlander gewoon een net abo betaald.

maw

allemaal erg overdreven en ERG onpraktisch voor de abonnent.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
even een vraag, daar ik net m'n buur sprak over zijn nieuwe installatie die hij vrijdag kreeg:
samsung led tv 8700 met dvb-s2-c-t tuner
en een upc abonnement voor digitaal (+upcbox)
erg onwennig met twee apparaten en twee afstandbedieningen (zegt hij)

van ziggo weet ik dat je in de samsung een ci+ stopt en kaart en beeld (bij m'n broer)

gaat dat dan enkel met zo'n bravia in verband met het UPC abonnement of kan hij ook de upc-box omgaan?

ciao

die AB van de TV kan ie in de kast leggen, TV fungeert alleen als monitor lijkt me...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Is het wel zowenselijk en of prive dat een tv fabrikant zijn producten gaat afstemmen op de eisen van een kabelboer?

Ik bedoel hiermee dat er niet deuren worden opengezet, die ervoorzorgen dat mijn door mij gekochtte TV eigenlijk nooit van mij wordt, maar stiekem weg een door de kabelboer manipuleerbaar apparaat wordt. Dus zij kunnen de TV software veranderen, eigenlijk zoals nu dus gebeurd door upc met hun mediaboxen e.d. zonder dat ik er direct weet van heb?

Eigenlijk niet zo'n gekke vraag als je bekijkt dat je op de PC allerlei software update's al dan niet vrijwillig, worden uitgevoerd.

Geplaatst:

50 jaar de tv aandrukken Power-on of Aan

en

30 jaar een afstandbediening gebruiken

en

20 jaar dezelfde zendernummer klikken

en

geen sjoege hebben van digitaal of analoog

etc etc

is toch ook iets waar men rekening mee mag/moet houden als provider

(vooral als die hun klanten > allemaal ouder wordende / grijze wolven de provider mede groot gemaakt hebben)

en het kan ook zo makkelijk.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

De prijzen zijn inmiddels bekend 5 euro voor standaard pakket met CI+ en 10 euro voor Royaal met CI+. De kaarten zijn uiteraard nog steeds boxkey/rsa gekoppeld.

Kortom zoals verwacht net zo duur als met een mediabox. Kortom ik zie de voordelen niet echt maar goed.

En het is nog maar de vraag of de CI module goed samenwerkt met de TV (in de praktijk is dat vaak een drama)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik ben heel benieuwd of de cam module ook in een dreambox 8000 of andere ontvanger gaat werken of dat het alleen in een tv gaat werken?

Tv is voor mij geen toegevoegde waarde maar een andere ontvanger wel!

Geplaatst:

Helaas gaat een de ci+ module alleen maar werken in een tv met een ci+ slot. Bovendien hebben die upc-mutsen een cam-smartcard of decoder-smartcard check.

Een 8000 (of welke dm dan ook) heeft geen ci+ slot.

Origineel bericht van: tajvdz
ik ben heel benieuwd of de cam module ook in een dreambox 8000 of andere ontvanger gaat werken of dat het alleen in een tv gaat werken?

Tv is voor mij geen toegevoegde waarde maar een andere ontvanger wel!

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

ok totaal nutteloos dus. maar ik zie dat het mensen wel gelukt is om een cam module van ziggo werkend te krijgen op een Dreambox en dat je ook eigen ontvanger kunt kopen waar een ziggo kaart in werkt.

waarom moet upc dan weer met wat anders komen dan ziggo?

gewoon 1 lijn trekken omdat ik niet tussen de 2 kan kiezen en afhankelijk ben van de aanbieder. Ik ben op zich wel tevreden en upc digitale tv vormt een mooie aanvulling op mijn Dreambox, maar de hardware matige beperkingen van de Cisco Box zijn me eigenlijk een doorn in het oog. Ik had die er zeker ook wel bij gehouden maar had de Dreambox met cam gebruikt om op te kunnen nemen...

Ik had eerst een Philips HD box maar die was foei lelijk en toen die kapot ging meteen om een Cisco box gevraagd. Dacht dat 1 tuner minder niet zo´n probleem zou zijn. Maar wie kan mij verklaren dat je met 3 tuners in een Philips box ook 3 programma´s tegelijk op kon nemen en in de Cisco met 2 tuners maar 1!

Ook het ontbreken van de 2e scart is zeer jammer. of had die ene scart tegelijk laten werken met hdmi dan was het beter.

Het ontbreken van een rf out wat upc als een nadeel ziet is dat voor mij weer helemaal niet want heb toch een opzet splitter met 4 uitgangen

Geplaatst:

Je hebt geen cam-module nodig voor ziggo. Ik draai op beide 8000's gewoon met de smartcard erin plus de bijbehorende (decoderingshulp) van cccam. Cam is bij ziggo niet nodig...

Origineel bericht van: tajvdz
ok totaal nutteloos dus. maar ik zie dat het mensen wel gelukt is om een cam module van ziggo werkend te krijgen op een Dreambox en dat je ook eigen ontvanger kunt kopen waar een ziggo kaart in werkt.

Geplaatst:

nou dan is het helemaal schande dat UPC dat niet toe laat!

Als ze goede apparatuur leveren zou het nog wel meevallen.

maar je hebt of die lelijke Philips box of die de door upc eigenhandig verkrachte Cisco box. De originele Cisco box is al beter want daar heeft UPC niet aan lopen klungelen!

Geplaatst:

Het Duitse HD+ systeem hanteerd ook CI+ en men heeft ook de boxkey aan een smartcard gekoppelt en dat hebben ze ook werkend gekregen op een dreambox.

Dus goeie hoop dat dat ook met UPC ook gaat lukken.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen