Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Werkt niet altijd. Ook bij Native HD als er weinig beweging/dynamiek in de beelden zit dan gaat het wel eens naar beneden rond de 3800 of 4800 Mbps... Bij SD+ blijft het inderdaad daar dan vaak hangen. Maar met dit soort beelden maakt het niets uit of het nu 3800 Mbps is of 38000 Mbps, het wordt er dan niet meer beter op.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

De SD zenders zien er dan ook belachelijk slecht uit. Je kan de blokken bijna tellen nu CDS alles op 2 TXPs heeft gedonderd. Gelukkig hebben we de HD variant nog waar we nog wel prima beeld hebben

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Geplaatst:
Citaat:

Je kan de blokken bijna tellen nu CDS alles op 2 TXPs heeft gedonderd.

Dit is niet helemaal waar en dus overdreven. Film1.1, Film1.2, Sport1.1 zijn van de transponders af gegaan... SBS6, Net5 en BVN hebben deze zenders vervangen. In princype zal het beeld van deze zenders niet (veel) slechter moeten zijn dan de Film1/Sport1 zenders voorheen. Die 3 extra radio kanalen op die transponder moeten ook niet zoveel uitmaken.

Cartoon Network/TCM is op de andere transponder weggegaan en inderdaad hier zijn de afgelopen tijd twee plekken bijgekomen. Animax voor Austriasat was er al eerder bijgekomen en later KinderNet/ComedyCentral SD en Veronica SD.

Op een normale kleinere SD TV (de doelgroep voor deze zenders) heb je er praktisch geen last van. Heb je een groot scherm dan is HD toch een must niet??? en de meeste zenders zijn in HD heel goed!!! En waarom heb je dan zo'n groot scherm en geen HD?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Is zeker wel waar ook op rtl7 was het gister rond 20:00u een ramp bitrates zelfs onder de 1Mbit/s met gevolg 1 grote blokken doos op je tv, zelfs met weinig beweging was dit tezien.

Geplaatst:

Ik heb gister ook de bitrates in de gaten gehouden, en het lijkt er op dat de RTL zenders gemiddeld 2,7Mbit ter beschikking hebben.

Ik heb een 23" Samsung LCD televisie, maar vind het SD beeld absoluut niet mooi, zeker niet bij programma's met veel actie die dus ook een behoorlijke bitrate vereisen.

• Moderator
Geplaatst:

Of je wel of geen blokken ziet ligt voor een heel groot gedeelte aan je gebruikte ontvanger en beeldscherm.

In de keuken heb ik een Philips 43" LED scherm hangen, aangesloten aan een goedkope ontvanger. Hierop zijn de mpeg artefacten overduidelijk te zien.

In de woonkamer hangt een 65" met een Rebox, en daarop zijn geen artefacten of blokken te zien.

In de slaapkamer staat een Nokia 9500 Mediamaster, met een perfect SD beeld op een 43".

Voor diegenen die klagen over blokvorming, zou ik aanraden eens een andere ontvanger en scherm te proberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb hier een DM7020 met een goede scartkabel in gebruik en zie behoorlijke artifacts. Zelfde verhaal, in iets mindere mate, met mijn Sagem Dbox2.

Geplaatst:
Citaat:
Dan hebben jullie hier nog nooit de bitrates van BBC HD gemeten... die zijn vergelijkbaar met die van CDS...

Je kunt een bitrate van hier tot Tokyo hebben, als je
oude ruiserige SD copieen van films e.d. uitzendt via
je HD kanalen dan blijft het resultaat om te huilen.
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Snoopy
Je kunt een bitrate van hier tot Tokyo hebben, als je
oude ruiserige SD copieen van films e.d. uitzendt via
je HD kanalen dan blijft het resultaat om te huilen.

Dat is al 1 reden om nog niet te gaan betalen voor een HD pakket smile
Maar, de andere kant is dat ze waarschijnlijk de beelden wel 'opgeleukt' uitzenden, daar zijn wel technieken voor tenminste.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Ceesv
Voor diegenen die klagen over blokvorming, zou ik aanraden eens een andere ontvanger en scherm te proberen.

Ik zie pas de laatste week dat er artefacten/blokjes zijn.
Dus waarom moet ik nou ineens een andere installatie aanschaffen? De receiver is een DM-800 en de tv is HD.
Signaal is trouwens ook bijna 100%, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Dus ik denk dat Canal Digitaal zich eens achter de oren moet krassen of ze dit wel willen doordrijven.
Op een gegeven ogenblik zijn de kijkers het moe en gaan ze alternatieven zoeken.
Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd.
Geplaatst:
Citaat:

gaan ze alternatieven zoeken

Welke? Digitenne is nog minder... De kabel en/of IPTV is te duur voor de doelgroep - of onmogelijk...

En HD via CDS is 5 Euro per maand meer + de aanschaf van een HD ontvanger (die je heel goedkoop kunt aanschaffen en in sommige gevallen zelfs gratis kunt krijgen).

Heb ik meteen de spagaat te pakken waar nu de settop pakketters in zitten en de Basis SD abonnees...

En bovendien zien de meeste mensen het niet eens...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Jassy
Ik heb hier een DM7020 met een goede scartkabel in gebruik en zie behoorlijke artifacts. Zelfde verhaal, in iets mindere mate, met mijn Sagem Dbox2.

Dreamboxen (Enigma 1 boxen) hebben nooit een echt mooi plaatje weergegeven, de Nokia's daarintegen waren een heel ander verhaal...
Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Of je wel of geen blokken ziet ligt voor een heel groot gedeelte aan je gebruikte ontvanger en beeldscherm.

<knip>

Hier heb je zeker een punt als je SD beelden op een HD scherm bekijkt dan wordt de beeldverwerking heel belangrijk.
Ik heb een DVD speler met HDMI uitgang en die had ik eerder op 720p staan toen hij aangesloten was op een Philips beeldbuis (ja met HDMI ingang), dat gaf het beste beeld.
Nu hangt dezelfde DVD speler aan een Philips 42" flatscreen en nu heb ik hem op 576i staan omdat dit op dit scherm een veel beter beeld geeft (de upscaler en de-interlacer in het scherm zijn dus blijkbaar een stuk beter dan die in de DVD speler)

Mensen kunnen ook afgeven wat ze willen op Philips TV's maar ik heb het gevoel dat mijn Philips 42" beter met analoge ingangen omgaat dan een hoop andere schermen.

Daarnaast zag ik een enorm verschil tussen een el-cheapo SCART kabel en een fatsoenlijke kabel (2 euro kabel vs. 20 Euro kabel). Bij de goedkope kabel begon het scherm zelfs te fluiten bij bepaalde beelden en dat is bij de betere kabel volledig weg.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

SBS ziet er toch altijd slecht uit...heb er nog nooit een kwaliteits programma gezien.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen