Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

heb een externe harde schijf aan mijn dm 500hd hangen,heeft het een tijd goed gedaan tot de stroom er een keer af ging,als ik nu wil opnemen geeft hij aan ...geen gharde schijf gevonden of harde schijf is niet geformatteerd,daarna opnieuw geformatteerd maar krijg steeds dezelfde melding. en in de dreambox bij media player geeft hij wel aan dat er een harde schijf is aangesloten wat nu ?????

mvg martje

Geplaatst:

hang de hdd even in een pc en format in ext4 via linux

zou moeten werken daarna

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

Hang even in de pc... En dan nog formateren in ext4 ook, terwijl ext4 zeker niet nodig is... Ext3 is ook goed.

Normaal gesproken valt de vragensteller nu af. :-( Die denkt "waar heeft hij het over?" en terecht.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Ik zou een originele image op de box flashen en daarmee de externe harde schijf laten formateren en mounten.

Zodra dat werkt flash je je voorkeur image en zal het wel goed zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satdorus
Ik zou een originele image op de box flashen en daarmee de externe harde schijf laten formateren en mounten.

Dit is in mijn ogen de enige metode die goed werkt,Op die manier is het mij ook gelukt sindsdien heb ik hiermee geen problemen meer gehad.
  • 2 jaren later...
Geplaatst:

Origineel bericht van: Satdorus

Dit is in mijn ogen de enige metode die goed werkt,Op die manier is het mij ook gelukt sindsdien heb ik hiermee geen problemen meer gehad.

Ben ik dan al mijn zenders kwijt en mijn Favorieten, als ik FLASH?   Ik heb nl. hetzelfde probleem met mijn harde schijf !

Geplaatst: (aangepast)

Hemi ik ga er vanuit dat je ook een dreambox hebt ?

Ja als je een nieuw image erin flashed ben je ALLES KWIJT

*** zolang je niet je harddisk formateerd blijft hier wel alles staan, je hebt alleen de map movie nodig ***

Een simpele backup van je zenders en favorieten met een FTP programma is super simpel

FTP volgende bestanden naar je PC en je hebt alles veilig om opnieuw te gebruiken:

Bestanden staan in de map: /etc/enigma2

bouquets.radio

bouquets.tv

lamedb

userbouquet.favourites.radio

userbouquet.favourites.tv

Flash nieuw image erin en pas al je gewone instellingen aan ( in de wizard zenders zoeken of standaard lijst gebruiken OVERSLAAN )

Als je dreambox weer up and running is dan moet je met een telnet programma even aanloggen en volgende commando geven

init 4 <Enter>

vervolgens met je FTP programma bestanden weer terug FTP'en

init 3 <Enter>

En klaar

Tuurtje

aangepast door Tuurtje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen