Ga naar inhoud


[Strong] strong 8000 nieuwe firmware installeren


Gast Fritz

Aanbevolen berichten

Tijdens het installeren van nieuwe firmware op mijn strong srt 8000, krijg ik de foutmelding

Error: command key (0x504b0304,14000200

Wie weet hoe ik dit op kan lossen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet bij het aansluiten op de loader even kijken of de

ontvanger in het Engels of Frans communiceert. Engels is een

Strong 8100, Frans is een 8000. Je kunt ook in het menu

kijken of het V20 of V22 firmware betreft.

V20 is 8000.

V22 is 8100.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk, het is een 8100 (versie 22), terwijl er toch echt strong 8000 op staat. Het volgende probleem is nu echter, waar vindt ik nieuwe software voor de 8100 ? Ik heb al "gegoogled", maar kon niks vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is het toch niet zo simpel als het lijkt. Als ik het gedownloade programma probeer te openen, met winzip, krijg ik de melding:

windows kan het volgende bestand niet openen: 8100_sat4.0_ned_patchby_interpol.bin Er moet bekend zijn met welk programma dit bestand gemaakt is.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt firmware niet openen, alleen de Strong en editors

kunnen dat bestand lezen. Gewoon in de Strong zetten en klaar.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de firmware niet "uitgepakt", met het programma winzip ( gevonden via de site weethet.nl). Dit is allemaal fijn in het engels, dus kan iemand mij vertellen hoe dit werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8100_sat4.0_ned_patchby_interpol.bin, dit is geen firmware maar een patch. De linkjes naar de firmware staan in een aantal topics hieronder.

 

Je hebt de Strongloader of Edstrong nodig om de firmware naar je deco te verzenden ( + 2 kabels).

Mogelijk staat de Strongloader wel op Weethet.nl maar de firmware daar op de site is antiek.

 

{off - topic}

Hoi Con, ook weer eens aan het rondneuzen in dit gedeelte van het forum of gaan we je weer vaker zien smile

{ on - topic}

 

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bedankt voor al jullie informatie, maar desondanks is het me nog steeds niet gelukt. Het heeft wel even geduurd, maar ik was ook nog druk bezig met andere klussen. Geheel tegen mijn gewoonte in geef ik de moed maar op en ga een andere ontvanger kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...