Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op de harddisk veel muziek in mp3 staan, welke ik met veel plezier afspeel via de mediaplayer. Enkel vind ik het lastig om hiervoor de afstandsbediening te gebruiken.

Zo heb ik in de tuin speakers staan die op de versterker binnen zijn aangesloten. Met mooi weer (Dit weekend!) zou het super zijn als je vanaf de laptop buiten de nummers kan selecteren of een playlist op te zetten. Is dit mogelijk op de één of andere manier?

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

volgens mij wel, maar welke mediaplayer gebruik je ervoor?

misschien dat die info nog belangrijk is

de merlin media player die ik gebruik heeft wel een database maar editen aan pc lukt me niet

misschien de standaardmediaplayer die zijn gegevens en dus playlist in de settings opslaat???

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

En als je nu niet de webinterface gebruikt, maar gewoon de gewenste speler opent en de betreffende bestanden opent (eventueel eerst de betreffende HDD mounten)? Dat moet toch gewoon goed gaan en is nog simpel ook.

Geplaatst:

tisnix,

ben al 21 pagina's tekst en uitleg aan het lezen...

een playlist voor mp3 kun je met meerdere programma's aanmaken op de laptop

belangrijk zijn enkele afhankelijkheden zoals de id3tags en mp3tags

alsmede dat de hoofdletter/kleine letter

en dat de character codepagetable kloppen (wegens vreemde leestekens)

enkele schreven winamp / itunes / mediadonky

waar je de playlist echter heen schrijft en dus importeert of oproept is me nog niet duidelijk

(komt nog)

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

@ Tonskidutch

Bedankt voor je inspanning, maar ik denk dat ik wat duidelijker moet zijn.

Het gaat niet zozeer om het maken van een playlist, sorry voor de verwarring.

Als ik in de tuin zit met de laptop, terwijl de VU binnen aan staat met bijv. radio station, kan ik via de draadloze laptop via de webinterface van staion wisselen.

Ik gebruik de laptop als het ware als een afstandsbediening.

Wat ik graag zou willen dat ik vanuit de tuin de mp3 muziek kan selecteren en nummers toevoegen aan de af te spelen lijst.

Zou een mooie nieuwe plugin zijn; Remote DJ

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:
Origineel bericht van: Duolist
En als je nu niet de webinterface gebruikt, maar gewoon de gewenste speler opent en de betreffende bestanden opent (eventueel eerst de betreffende HDD mounten)? Dat moet toch gewoon goed gaan en is nog simpel ook.

Ik denk dat ik ook voor jou niet duidelijk geweest ben met mijn wens, of ik begrijp jouw antwoord niet.
Kan ik via de laptop een mediaplayer op afstand openen?
Ik weet dat ik op de laptop zelf wel de bestanden kan afspelen, maar ik wil ze afspelen op de VUbox, en bedienen via de laptop.
Net zoals de webinterface werkt met zappen op de VUbox.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Je kan toch gewoon via de webinterface het menu van je VU+ bedienen? Het werkt niet echt ideaal maar je kan gewoon door je menu's navigeren zoals met de gewone afstandsbediening.

Geplaatst:

ha tisnix,

maakt niet uit, ik moest er toch inkomen in de materie

ben namelijk ook vaker aan het spelen met de muziek bestanden

en doe dat misschien nog erg ouderwets

maar zoals je schrijft zou het op het webinterface schakelen van stations natuurlijk ook uitgebreid kunnen worden zoals je nu ook al je movies kunt laten zien en afspelen

echter het editen of toevoegen vraagt een extra applicatie

(als ik denk aan webbouqeteditor voor editen van je zenderlijst, zou zo iets wel mogelijk moeten zijn)

wie schrijft 'm wink

ciao

maar met je laptop buiten en de av-receiver aan kun je toch ook aan de media bestanden op de VU+ via samba en een iTunes achtige

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

@Pedro Newbie

Dat is de oplossing! Het kan dus inderdaad, al is het inderdaad een omweg, het werkt. Nooit geweten dat de webinterface zoveel verder ging dan zappen op tv en radio.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Toch nog een vraag, hoe krijg je de VU afstandsbediening in de webinterface, ik krijg nog de Dreambox AB.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ik neem aan dat je Openpli 2.0 gebruikt, in dat geval kan je 1 van de 2 bijgeleverde plugin's installeren, voor een witte of een zwarte afstandsbediening.

Na het laden van de plugin wel de cache van je browser legen en eventueel de pagina reloaden met CTRL-F5

Geplaatst:

Bedankt voor de plugin's, nu nog installeren.

Ik ben gewend IPK bestanden in de /tmp map te zetten en dan met Telnet te installeren. Echter mis ik nu de map tmp, is dat sinds Pil2 of ben ik weer eens de weg kwijt?

Geplaatst:

In de root zie je een symlink naar tmp (--> /var/volatile/tmp).

Geplaatst:

Dat heb ik gezien ja, maar moet dan commando in telnet worden;

ipkg install /var/volatile/tmp/===.ipk ?

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

ipkg install /tmp/enigma2-plugin-etc etc.

of

plugin plaatsen op een USB-stick en deze plaatsen in de VU, wachten tot er een melding komt met installeren extensies, OK drukken en vervolgens de groene knop

of

via DCC_E2, gereedschap, IPKG-paackages, pakket uploaden

of

...

of...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen