the_knarf Geplaatst: 8 april 2011 Geplaatst: 8 april 2011 Hi All, Een vriend van mij heeft een UPC abonnement met zo'n mediabox Nu is hij wel erg gecharmeerd van wat er allemaal mogelijk is op een dreambox, maar wil geen schotel op het dak. Weet iemand of UPC de boel nu al open heeft gegooid zodat je met een CAM of CCCAM UPC kunt kijken op je Dreambox? GigaBlue QUAD plus 4XS2
Catastrofus Geplaatst: 8 april 2011 Geplaatst: 8 april 2011 Volgens mij niet en, volgens mij, blijft het ook nog wel zo helaas. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
the_knarf Geplaatst: 8 april 2011 Auteur Geplaatst: 8 april 2011 nou dan wordt het tijd dat die kabel open word gegooid, zodat je provider niet meer word bepaald door de plek waar je woont. maar ja dat word ook al jaren geroepen.... GigaBlue QUAD plus 4XS2
chellohacker Geplaatst: 8 april 2011 Geplaatst: 8 april 2011 Origineel bericht van: the_knarf Hi All, Een vriend van mij heeft een UPC abonnement met zo'n mediabox Nu is hij wel erg gecharmeerd van wat er allemaal mogelijk is op een dreambox, maar wil geen schotel op het dak. Weet iemand of UPC de boel nu al open heeft gegooid zodat je met een CAM of CCCAM UPC kunt kijken op je Dreambox? Ik denk dat je dat gevoeglijk kan vergeten. upc is geen filmnet wat ozo makkelijk tekraken was in de '90. Ze (upc) gaan zelfs, waarschijnlijk onder grotedruk, overstappen naar CI+, waarbij toch weer ongetwijfelt een upc eigen deco aantepas zal komen, zie ook ziggo, dus dan wordt het weer vechten tegen de bierkaai. Trouwens ze hebben helemaal geen reguliere aanbod van digi tv over de sat, laat de vriend is een paar bladen kopen, zodat die kan lezen wat er speelt. Via de kabel is plenty mogelijk, zoek, goegelen, lees, marktplaats en huiver (dat mag die zelf doen).
michaelangelo Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Origineel bericht van: chelloanarchist Origineel bericht van: the_knarf Hi All, Een vriend van mij heeft een UPC abonnement met zo'n mediabox Nu is hij wel erg gecharmeerd van wat er allemaal mogelijk is op een dreambox, maar wil geen schotel op het dak. Weet iemand of UPC de boel nu al open heeft gegooid zodat je met een CAM of CCCAM UPC kunt kijken op je Dreambox? Ik denk dat je dat gevoeglijk kan vergeten. upc is geen filmnet wat ozo makkelijk tekraken was in de '90. Ze (upc) gaan zelfs, waarschijnlijk onder grotedruk, overstappen naar CI+, waarbij toch weer ongetwijfelt een upc eigen deco aantepas zal komen, zie ook ziggo, dus dan wordt het weer vechten tegen de bierkaai. Trouwens ze hebben helemaal geen reguliere aanbod van digi tv over de sat, laat de vriend is een paar bladen kopen, zodat die kan lezen wat er speelt. Via de kabel is plenty mogelijk, zoek, goegelen, lees, marktplaats en huiver (dat mag die zelf doen). Maar bij ziggo kan je toch zelf uitmaken of je nu een ziggo decoder gebruikt of een dreambox. Ik geloof dat velen hun ziggo kaart werkend hebben in hun dreambox. [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Origineel bericht van: michaelangelo Maar bij ziggo kan je toch zelf uitmaken of je nu een ziggo decoder gebruikt of een dreambox. Ik geloof dat velen hun ziggo kaart werkend hebben in hun dreambox. Dat klopt ja, ondergetekende dan wel niet, maar in mijn omgeving wel. In sommige gevallen moet je wel een nieuw kaartje scoren (als je een oude hebt).
adri Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Origineel bericht van: the_knarf Hi All, Een vriend van mij heeft een UPC abonnement met zo'n mediabox Nu is hij wel erg gecharmeerd van wat er allemaal mogelijk is op een dreambox, maar wil geen schotel op het dak. Weet iemand of UPC de boel nu al open heeft gegooid zodat je met een CAM of CCCAM UPC kunt kijken op je Dreambox? UPC gebruikt Nagra 3 smartcards, welke 'getrouwd' zijn met de door UPC verstrekte mediabox. Theoretisch kan alles prima werken met een dreambox etc, echter moet de smartcard eerst wel door UPC verbonden worden met de 'boxkey' van CCCam of een andere softcam. Dit is echter iets wat UPC absoluut weigert om te doen. Alleen hun eigen decoders kunnen worden gebruikt. Adri.
mobieltje Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Zover ik weet gebruikt UPC helemaal geen smartcard in hun ontvanger, ze werken alleen maar met een boxkey. CCcam en de dreambox zullen dus nooit gaan werken i.s.m. UPC. Grts.
Korsman035 Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 upc gebruikt wel degelijk smartcards. Ze zijn echter alleen bruikbaar in de box waarmee ze getrouwd zijn. Het is in theorie mogelijk om de upc kaart in je dreambox gebruiken, maar je hebt de rsa code uit je mediabox nodig. Deze is volgens mij nog niet zomaar uit te lezen. Er is een tijd terug wel iemand in polen geweest die dit kon als je een printplaat uit de mediabox naar hem opstuurde. Zie voor meer info deze thread waar iemand dit heeft gedaan en upc op zijn dreambox heeft: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1697442/UPC_DVB_C_vraagje#Post1697442 Helaas is de beste man opgepakt door de poolse politie en heeft hij zijn methodes niet publiek gemaakt waardoor het voor de hobbyisten nog steeds zoeken is. Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+
1pm Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Jawel hoor zijn nog andere mensen die ook die rsa en boxkey kunnen uitlezen . Alleen tja zal wel vrij prijzig zijn 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
chellohacker Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Origineel bericht van: michaelangelo Origineel bericht van: chelloanarchist Origineel bericht van: the_knarf Hi All, Een vriend van mij heeft een UPC abonnement met zo'n mediabox Nu is hij wel erg gecharmeerd van wat er allemaal mogelijk is op een dreambox, maar wil geen schotel op het dak. Weet iemand of UPC de boel nu al open heeft gegooid zodat je met een CAM of CCCAM UPC kunt kijken op je Dreambox? Ik denk dat je dat gevoeglijk kan vergeten. upc is geen filmnet wat ozo makkelijk tekraken was in de '90. Ze (upc) gaan zelfs, waarschijnlijk onder grotedruk, overstappen naar CI+, waarbij toch weer ongetwijfelt een upc eigen deco aantepas zal komen, zie ook ziggo, dus dan wordt het weer vechten tegen de bierkaai. Trouwens ze hebben helemaal geen reguliere aanbod van digi tv over de sat, laat de vriend is een paar bladen kopen, zodat die kan lezen wat er speelt. Via de kabel is plenty mogelijk, zoek, goegelen, lees, marktplaats en huiver (dat mag die zelf doen). Maar bij ziggo kan je toch zelf uitmaken of je nu een ziggo decoder gebruikt of een dreambox. Ik geloof dat velen hun ziggo kaart werkend hebben in hun dreambox. Neem me niet kwalijk dit gaat NIET over ZIGGO, maar "Een vriend van mij heeft een UPC abonnement met zo'n mediabox" Daar van zeg ik dat je dat kan vergeten..Al het andere waar bij het zou kunnen of kan, is niet relevant.
pietpiet50 Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 binnenkort gaat er wel wat veranderen. Er komen tv's die zijn gecertificeerd voor UPC Merk is 4 letters Waarschijnlijk komen er dan wat meer mogelijkheden VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
GHP Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Zullen die CI + modules ook niet gewoon getrouwd zijn met de smartcard? DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
guppje29 Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 UPC komt daarom met een CI+ verhuur systeem. De kaart is dan wederom getrouwd met de CI+ modulle. Ben heel benieuwd aangezien ze de boxkey wel uit een CI+ modulle kunnen lezen van het duitse HD+ of ze dan ook de boxkey uit de UPC CI+ modulle kunnen halen. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
chellohacker Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Origineel bericht van: guppje29 UPC komt daarom met een CI+ verhuur systeem. De kaart is dan wederom getrouwd met de CI+ modulle. Ben heel benieuwd aangezien ze de boxkey wel uit een CI+ modulle kunnen lezen van het duitse HD+ of ze dan ook de boxkey uit de UPC CI+ modulle kunnen halen. Dat is zeker de vraag. De cam CI+ moet aan de eisen voldoen, maar er blijft zeker speelruimte over voor de providers, hierbij krijg ik het spaansbenauwd als upc eraan gaat klooien, om zelf functies of andere zaken wil toevoegen, weglaten zal ook wel mogen denk ik. Maar let wel, HD+ is geen upc, en wie weet zou je het dynamisch kunnen maken, dus de kabelboer bepaalt at random een boxkey en kaart key, je kan dan veranderen of uitlezen wat je wil, je vist altijd achter het net.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen