Codx Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Origineel bericht van: haelewyn Net als hulpverleners in bv USA schrik hebben om iemand te helpen omdat je altijd wel iets kan vinden wat anders had gemoeten (en je daarvoor een proces aan je been kan krijgen), moet je hier nu al zes keer gaan nalezen wat je schrijft en alle mogelijke regeltjes ernaast leggen ? De bedoeling van een forum is niet dat je een wetenschappelijk verantwoord werk schrijft waar de uitgeverij zich met de nodige disclaimers gaat indekken. We zijn eerder een stel hobbyisten die elkaar willen helpen waar nodig. Of een virtueel praatcafé zonder drank. Ik vind de toon van de waarschuwingen eerder als een bedreiging klinkend. Als ik voor de regel zelf nog enig begrip kan opbrengen, dan niet voor de toon waarop het werd geschreven. Het is 'erover' en er zit een beetje teveel tunnelvision in. Mee eens! Simpele WET: Als je iets op het internet zet is het van iedereen, leer er mee leven. Ik geloof niet in auteursrechten. Is een bedenksel van enge mensen die ook belasting op lucht willen heffen. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 9 april 2011 Moderator Geplaatst: 9 april 2011 Totdat je een uitnodiging van justitie krijgt om je te verantwoorden. En daarna de rekening van de rechthebbende voor het gebruiken van zijn auteursrechtelijk beschermd werk. De toevoeging houdt in, dat niet de eigenaar van de site op de koffie moet bij de rechtbank, maar diegene, die denkt, dat de regels (de wet) niet voor hem gelden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Origineel bericht van: ceesv Totdat je een uitnodiging van justitie krijgt om je te verantwoorden. En daarna de rekening van de rechthebbende voor het gebruiken van zijn auteursrechtelijk beschermd werk. De toevoeging houdt in, dat niet de eigenaar van de site op de koffie moet bij de rechtbank, maar diegene, die denkt, dat de regels (de wet) niet voor hem gelden. Je kunt het net zo verdedigen als je wil maar voor jullie 10 andere sites. Maak het te moeilijk en niemand doet nog moeite om te posten. (Als forum eigenaar heb je daar alleen jezelf mee of je moet zelf alleen nieuws posten, is misschien ook een idee?) Het Sat volk gaat wel naar het volgende forum. Je kunt het vergelijken met downloaden en het verhaal van FTD. Iedereen is FTD allang weer vergeten en het stoppen is onmogelijk. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
sattv4iedereen Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 ik vind het ook maar .... ik vraag mij af,of het bijhouden van ip adressen mag worden gedaan,en of een ip adres zomaar mag worden doorgegeven? hier in belgie zijn het dynamische ip adressen die om de 36 uur veranderen.ik vraag mij ten sterkste af,welk natuurlijk persoon die vindt dat zijn tekst klakkeloos gekopiëerd wordt zal stappen naar het gerecht.Want om de naam achter het ip adres te weten,moet dit gebeuren via de onderzoeksrechter. alle gekheid op een stokje,maar als iemand een tekst van mij copiëer op sat4all,zal ik geen gerechtelijke stappen nemen ik weet niet hoe het in nederland gesteld is,maar in belgie worden we beschermd door de privacy commisie en nu ook benieuwd of we inzagerecht hebben in de database van de ip adressen die van mij zijn? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast Pacman Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 IP adres doorgeven, haha, daarmee kom je niet verder dan een provider en niet mijn voordeur. Dus geen paniek. Voor de rest ben ik het eens met de stelling dat het op internet staat, dus public domain is. Patenten en copyrights staan innovatie in de weg. Maar goed, leuker kunnen we het niet maken zo te zien.
Sjattuh Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Origineel bericht van: Pacman IP adres doorgeven, haha, daarmee kom je niet verder dan een provider en niet mijn voordeur. Dus geen paniek. Voor de rest ben ik het eens met de stelling dat het op internet staat, dus public domain is. Patenten en copyrights staan innovatie in de weg. Maar goed, leuker kunnen we het niet maken zo te zien. En jij denkt dat je provider geen lijst heeft met welk IP adres jij hebt, hebt gehad en zal krijgen? En de stelling dat alles wat op internet belandt wordt publieke eigendom wil ik best met je in meegaan, maar dan moet daar ook 1 toevoeging op komen. Dit geldt alleen wanneer de maker het er zelf opzet. Dus al die muziek, al die films, die vallen hier dus niet onder en het is echt bespottelijk om te zeggen dat omdat ze nu eenmaal op het internet staan ze voor iedereen zijn. Enig idee wat je hiermee van het internet maakt? Niet een media welke vrijheid prolongeert, maar een crimineel walhalla. Die auteursrechten, die beschermen juist ook het internet. Denk er maar eens over na. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast Pacman Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Je zal via een rechtszaak het IP adres kunnen vertalen naar een gebruiker, maar ik geef je op een briefje dat dat niet gaat gebeuren voor een stukje tekst. Veel te veel werk en regels. Ik spreek overigens over tekst en niet over programma's, video of MP3.
pearlpeter Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Dit is allemaal een nogal paranoide gedrag. En alweer een extra regel in dit forum, waarvan het van regeltjes uitpuild. Al wat openlijk op het internet staan, mag mijn inziens gecopieerd worden. Anders zou het niet openlijk geplaatst worden, maar via een gesloten site, waar voor de informatie betaald zou moeten worden. Geen enkel bedrijf of rechter zal je kunnen aanklagen, als je een stukje text dat openlijk en zonder geregistreerde copie rechten op het internet open en bloot staat. Anders wil ik wel eens het stukje text in het nederlands rechtboek willen lezen, waar dit vermeld staat, dat dit wel zo is. Anders zou het plaatsen van een citaat op een bericht, al een inbreuk zijn, op de auteurs rechten. Het is natuurlijk wel leuk, om de bron te vermelden, voor diegenen die een mooi bericht hebben geplaatst. Maarja ik heb ook zelf ondervonden, dat dat niet altijd gebeurd. Maarja dit forum staat bekend op zijn vele regeltjes, en dat vind ik zeer jammer.
Sjattuh Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Origineel bericht van: pearlpeter Dit is allemaal een nogal paranoide gedrag. En alweer een extra regel in dit forum, waarvan het van regeltjes uitpuild. Al wat openlijk op het internet staan, mag mijn inziens gecopieerd worden. Anders zou het niet openlijk geplaatst worden, maar via een gesloten site, waar voor de informatie betaald zou moeten worden. Geen enkel bedrijf of rechter zal je kunnen aanklagen, als je een stukje text dat openlijk en zonder geregistreerde copie rechten op het internet open en bloot staat. Anders wil ik wel eens het stukje text in het nederlands rechtboek willen lezen, waar dit vermeld staat, dat dit wel zo is. Anders zou het plaatsen van een citaat op een bericht, al een inbreuk zijn, op de auteurs rechten. Het is natuurlijk wel leuk, om de bron te vermelden, voor diegenen die een mooi bericht hebben geplaatst. Maarja ik heb ook zelf ondervonden, dat dat niet altijd gebeurd. Maarja dit forum staat bekend op zijn vele regeltjes, en dat vind ik zeer jammer. Auteurswet is zo geregeld dat alles wat jij maakt, schrijft, tekent, schildert etc, en zich voldoende onderscheidt, automatisch onder jouw zeggenschap valt en dus jij bepaalt wat er mee gebeurt en op welke pagina's het wel of niet komt te staan. Iedereen die dit zonder jouw toestemming in haar geheel, of gedeeltelijk, gebruikt is strafbaar. Je antwoord op een vraag op een forum is dus niet uniek genoeg om strafbaar te zijn wanneer ik iets van jouw kopieer. Je geeft immers uitleg welke al bestaat alleen verwoord je het anders. Schrijf je een gedicht en plaats je deze hier wordt het een ander verhaal. Echter zijn de regels hier zo opgesteld dat je met het plaatsen hier ook je auteursrechten opgeeft. En als ik me iets afvraag is het in hoeverre dit rechtsgeldig is. Maar, nogmaals, het is alleen maar interresant ter zelfbescherming. Ze laten immers duizenden mensen hier posten, maar driemaal raden bij wie er wordt aangeklopt wanneer er wetten en regels worden geschonden? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
cookie monster Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Oplossing: Alle artikesl eigenhandig schrijven !! Of .... mag sdit ook: enkelenkel (sat4all-toegelate) rechstreekse url plaatsen , met eigengeschreve uitleg aangaande artikel , ivp artikel + bron plaatse metschriftelijke toestemmnig ?? Toestemming: Vanmij satellite_cookiemonster t35-website GRATIS kopiëeren , & enkelGRATIS versprieden , voelje vrij ,m.a.w. ga j gang !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Sjattuh Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Origineel bericht van: cookie monster Oplossing: Alle artikesl eigenhandig schrijven !! Of .... mag sdit ook: enkelenkel (sat4all-toegelate) rechstreekse url plaatsen , met eigengeschreve uitleg aangaande artikel , ivp artikel + bron plaatse metschriftelijke toestemmnig ?? Toestemming: Vanmij satellite_cookiemonster t35-website GRATIS kopiëeren , & enkelGRATIS versprieden , voelje vrij ,m.a.w. ga j gang !! Jij mag nooit meer typen als je net de kroeg uit komt gerold. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Beheerder Michel Geplaatst: 10 april 2011 Beheerder Geplaatst: 10 april 2011 Origineel bericht van: ds23man Mijn god, waar maken we ons druk over ( en vooral Michel). De content op internet bestaat denk voor 50% uit gekopieerde teksten zonder bronvermelding! Ga maar eens zoeken op ziektes, je komt duizenden sites tegen met exact dezelfde teksten, zonder bronvermelding! Zat laatst te googelen op hooikoorts, je wilt niet weten hoeveel teksten op sites van elkaar "gejat" zijn. Groet Gerhard Sinds dat wij dit forum in beheer hebben, ontvingen wij welgeteld 6 klachten over gekopieerd materiaal, waarvan één via aangetekende post op ons zakelijke adres. Dat is voor mij voldoende reden om hiervoor niet meer verantwoordelijk te willen zijn. Zodra een auteursrechtelijk vergrijp officieel bij ons gemeld wordt, zal ik de inhoud verwijderen en als de klager de gegevens van de plaatser wil hebben krijgt hij die van mij. Ik pas er voor om juridische verantwoordelijkheid te dragen voor de misdragingen van leden. Ik heb zelf ook een hekel aan het zonder bronvermelding kopiëren van inhoud en je staat vanwege de starre houding van de providers die de verantwoordelijkheid voor plaatsing en verwijdering doorschuiven naar een 'anoniem' persoon vaak machteloos. De verantwoordelijkheid moet uiteindelijk bij de overtreder liggen en niet bij de eigenaar van het forum. Als je niet weet wie de overtreder is, kan je er ook niets tegen doen en een gerechtelijk bevel is een vreselijk lastige en vaak zelfs onmogelijke omweg. Wij gaan echt niet zomaar email adressen uitdelen, maar als iemand herhaaldelijk auteursrechtelijk beschermd materiaal naar sat4all kopieert en de eigenaar van dat materiaal een gegronde officiële klacht indient, krijgt hij van mij het email adres zodat hij zelf contact op kan nemen met de overtreder. Ik heb de onduidelijkheid over het eigendom van de inhoud van deze site aangepast en om die reden heeft iedereen de regels opnieuw moeten accepteren. Lees ze, accepteer ze dan, of accepteer ze niet en blijf weg. Vrijheid blijheid. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 10 april 2011 Beheerder Geplaatst: 10 april 2011 Origineel bericht van: Codx Simpele WET: Als je iets op het internet zet is het van iedereen, leer er mee leven. Ik geloof niet in auteursrechten. Is een bedenksel van enge mensen die ook belasting op lucht willen heffen. LOL, Stel ik zet een van de Harry Potter boeken op het net. Daarna mag iedere ander het dus gewoon kopiëren? Jouw redenering slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat het op het internet staat, wil niet zeggen dat je de inhoud gewoon maar naar een andere locatie mag kopiëren. Dan kunnen journalisten meteen stoppen, want als iedereen met een PC zelf een krant kan beginnen met materiaal dat hij van de grote jongens kopieert is het einde zoek. Neem de proef eens op te som en start een online krant met de naam 'Internieuws', plaats daar een contactpagina op met jouw adresgegevens en kopieer dagelijks de hele inhoud van telegraaf.nl. Ik wil wel eens zien hoe lang je dat volhoud. @codx, pearlpeter: zet nu even de daad achter de grote mond en laat ons zien hoe het werkt Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
vladimirke Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Het enige rare vind ik de opmerking over bronvermelding. Waarom enkel de naam waar je een quote haalt en niet de url? Dat maakt het toch makkelijker om de juistheid van het bericht te controleren?
Beheerder Michel Geplaatst: 10 april 2011 Beheerder Geplaatst: 10 april 2011 Dat heeft weer een heel andere reden. Wij zijn een forum en geen site promotor. Er zijn diverse leden die graag reclame maken voor hun eigen site en dat doen door iedere kans aan te grijpen een link naar hun eigen site te plaatsen. Ook zijn er diverse nieuws sites met een te commercieel karakter of zelfs een online shop en dat botst dan weer met de reclame regels. Juridisch gezien is de naam voldoende en de link willen wij om diverse redenen dus liever niet. Je bent overigens altijd zelf verantwoordelijk voor het uitzoeken of je van een bepaalde site überhaupt wel mag kopiëren. Er zijn ook sites die dat nadrukkelijk verbieden, zoals sat4all. Als dat niet mag, mag het dus ook niet met bronvermelding. Dat dien je zelf eerst (op die bewuste site) uit te zoeken voordat je hier een gekopieerd artikel plaatst. Wij gaan niet alle berichten controleren en verwijderen ook pas na een schriftelijke klacht. Je bent vanaf heden zelf verantwoordelijk en als wij een gegronde klacht krijgen, zal je jezelf ook moeten verantwoorden bij de klager. De reden voor deze maatregel is omdat het voor sommige leden overduidelijk niet mogelijk blijkt onze duidelijke aanwijzingen te respecteren. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten