Ga naar inhoud


Cables.xml voor UPC en Ziggo Heel NL


scoop1

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: scoop1
meest Recente..

1 file is het Uitpakken en ftpen naar je box.

je kunt dan zelf kiezen UPC of Ziggo regio en Scan...

Done...

Bijlage!


Is deze cable.xml nog up-to-date?? Of is er ondertussen een nieuwere cable.xml? wink

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gait33
Origineel bericht van: scoop1
meest Recente..

1 file is het Uitpakken en ftpen naar je box.

je kunt dan zelf kiezen UPC of Ziggo regio en Scan...

Done...

Bijlage!


Is deze cable.xml nog up-to-date?? Of is er ondertussen een nieuwere cable.xml? wink


Voor ziggo nog wel ja smile.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DoeEensGek
Origineel bericht van: Gait33
Origineel bericht van: scoop1
meest Recente..

1 file is het Uitpakken en ftpen naar je box.

je kunt dan zelf kiezen UPC of Ziggo regio en Scan...

Done...

Bijlage!


Is deze cable.xml nog up-to-date?? Of is er ondertussen een nieuwere cable.xml? wink


Voor ziggo nog wel ja smile.


En het upc gebied?

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

na een zoekopdracht vandaag met dezelfde gegevens heb ik wel een komplete zenderlijst.

ik denk dat het een signaal probleem was.

dit geld voor de upc gedeelte van de lijst, je moet er wel rekenig mee houden dat je 2x moet scannen 1x64 1x256 en natuurlijk tijdens de 2e scan de zenders niet wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Origineel bericht van: Codx

Dat zijn geen 2 regio's want de frequenties zijn gelijk. Enige verschil is QAM256 tov QAM64 terwijl die door elkaar gebruikt worden.

 

 

Ik snap zowiezo niet waarom iedereen zo moeilijk doet. Je pakt een 1 active frequentie, vinkt netwerk zoeken aan en hij gaat alle frequenties netjes af.

 

 

Bij upc zijn er zeker wel regio's, en verschillende frequenties, Rotterdam gebruikt namelijk hele frequenties xxx.000 en de rest van upc gebied xxx.750mhz frequenties, dan komt er ook nog een bij dat de regionale zenders ook niet tevinden zijn als de frequentie van amsterdam word gebruikt in bijvoorbeeld Haarlem.

Dat zijn geen 2 regio's want de frequenties zijn gelijk. Enige verschil is QAM256 tov QAM64 terwijl die door elkaar gebruikt worden.

 

Ik snap zowiezo niet waarom iedereen zo moeilijk doet. Je pakt een 1 active frequentie, vinkt netwerk zoeken aan en hij gaat alle frequenties netjes af.

 

Het UPC gebied bestaat zelfs uit 6 netwerkregio's (per provincie): Noord-Holland (43136), Gelderland (43142), Flevoland (43138), Brabant (43144), Friesland (43140) en Zuid-Holland (43146). Bij het gebruik van een CI+ cammodule in je TV moet je ook de netwerkcode van je regio invoeren.

 

Het verschil zit 'm inderdaad in de lokale zenders en dan vooral in de plaatsing van de regionale zenders vooraan in de kanaalnummering (tussen 30 en 36). Bovendien verschillen de frequenties van een aantal transportstreams per regio.

 

Bij automatische scan zal dit echter niets uitmaken, zoals Codx al terecht zegt. Op mijn TV hoef je ook niet twee keer te scannen op QAM64 en QAM256. Je voert bij de automatische installatie de juiste parameters in, je laat de TV de rest doen en vervolgens de CAM-module erin en klaar.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...