Ga naar inhoud


Pergola - Welke klimplanten heb jij?


Gast Tha Great Mac

Aanbevolen berichten


1 tip heb ik wel voor de kiwi plant.

Met de harde wind die we al eerder dit jaar hadden is de kiwi hier van het dak gewaaid.

Terugleggen was niet mogelijk door het enorme gewicht en doordat alle takken door elkaar zijn gegroeid.

Omdat hij al zo druk gebloeid had hebben we hem zo dan maar laten liggen.

Gevolg is dat als we naar het tuinhuisje willen het net lijkt alsof we door een mangrovenbos moeten zien te komen.

Hij hangt nu vol met kiwi's (ik denk wel een paar emmer vol) dus hij mag nu nog zo blijven liggen tot de 1e nachtvorst, dan laat hij nl. al zijn bladeren vallen en zijn de kiwi's zelf een beetje makkelijker te vinden.

Daarna gaat de zaag er in en wordt er een stevige heuse pergola gebouwd waar hij dan overheen kan/mag groeien.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 tip heb ik wel voor de kiwi plant.

Met de harde wind die we al eerder dit jaar hadden is de kiwi hier van het dak gewaaid.

Terugleggen was niet mogelijk door het enorme gewicht en doordat alle takken door elkaar zijn gegroeid.

Omdat hij al zo druk gebloeid had hebben we hem zo dan maar laten liggen.

Gevolg is dat als we naar het tuinhuisje willen het net lijkt alsof we door een mangrovenbos moeten zien te komen.

Hij hangt nu vol met kiwi's (ik denk wel een paar emmer vol) dus hij mag nu nog zo blijven liggen tot de 1e nachtvorst, dan laat hij nl. al zijn bladeren vallen en zijn de kiwi's zelf een beetje makkelijker te vinden.

Daarna gaat de zaag er in en wordt er een stevige heuse pergola gebouwd waar hij dan overheen kan/mag groeien.

 

suc6

 

Gerrit

Dat de kiwi's er überhaupt nog hangen met de storm die we gehad hebben.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij was bij een eerdere harde wind al van de garage en tuinhuisje gewaaid omdat hij daar nergens houvast aan heeft (hij zuigt zich dus niet vast maar slingert zich alleen ergens omheen)

Vandaar de nieuw te bouwen pergola waar hij wel omheen kan/mag draaien en dan is het een erg stevige plant en de kiwi's zelf zitten er ook stevig aan vast.

Als ik er zo doorheen kijk dan zie ik ook de nodige takken/stammen van 3 tot 7 cm  (3 zijn wel de meeste) en een paar nieuwe uitlopers die in een jaar toch al wel een paar meter zijn gegroeid en onderaan ook al weer 3 cm dik zijn, die zijn dan nog wel zacht terwijl de oudere uitlopers al houterig zijn.

Verder zie ik heel wat kiwi's hangen (ongeveer net zo groot dan die wat je in de winkel koopt) maar ook wel veel kleinere.

Ze zijn verder nog wel keihard, dus denk dat het weer jam maken zal worden omdat ze anders te zuur zijn.

Met de nieuwe pergola komt hij meer achter de garage weg en hopen we dat ze dan wel rijp worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je moet in Nederland niet alleen rekening houden met de wind maar ook met de enorme hoeveelheid

regen. Misschien kun je beter waterplanten de pergola in laten groeien.  :D  :D  :D

Jahaha. Een waterlelie erin.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...