emilep Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Geluid weg op ned1,2,3,RTL4,5,7. Rest wel geluid en beeld! Wie weet een oorzaak Beste clubleden. Mijn CD kaart geheractiveerd en nu opeens geen geluid op de zenders Ned 1, 2, 3 en RTL 4, 5 en 7. Wel beeld en alle andere zenders ook beeld en geluid (ook HD) Nogmaals geheractiveerd maar zelfde resultaat. Terug naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw geinstalleerd, ook de nieuwste update 8.75: hetzelfde resultaat. (terugzetten geeft ook geen oplossing) Iemand een idee wat nu nog de oorzaak kan zijn? Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd? Hoor graag, Emile Rebox 9000HD en hier verder zeer tevreden mee! Fijne ontvanger.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 april 2011 Moderator Geplaatst: 10 april 2011 Druk eens op de gele toets van de afstands bediening, daar kan je kiezen tussen de verschillende geluids mogelijkheden. Of ga naar het instelmenu en maak daar de geluids instellingen naar keuze. Kennelijk heb je een probleem met wel/geen Dolby Digitaal geluidsweergave. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
emilep Geplaatst: 10 april 2011 Auteur Geplaatst: 10 april 2011 Beste Cees, dank voor snelle reactie. Ook daar had ik al naar gekeken want eerder iets op de site over gelezen. Ook daar veranderingen in aanbrengen heeft geen effect. Het gekke is dat het alleen de genoemde zenders zijn waardoor je haast zou zeggen dat het misschien iets met een gezamenlijk frequentie of zo iets is ???? Wat me nu ook opvalt is dat ik alleen ontvangst heb via de Aston 'cam'kaart en niet meer als ik alleen de CD kaart ondersteboven in de onderste gleuf doe. Mogelijk dat dat er ook iets mee te maken heeft?!? Groet, Emile
Moderator ceesv Geplaatst: 10 april 2011 Moderator Geplaatst: 10 april 2011 Er staat mij bij, dat er eens iemand ook geluids problemen had met een Rebox. Hij kon geen Dolby Digitaal audio ontvangen. Dat bleek te komen door het gebruik van een CI module. Dit zou ook bij jou de oorzaak kunnen zijn, dat je gen geluid ontvangt. Waarom de ingebouwde kaartlezer niet zou werken is mij onduidelijk. Gebruik je wel een SECA 3 kaartje? De kaart moet inderdaad in de onderste kaartlezer, met de chip aan de onderkant van de kaart. Welke versie software gebruik je? Anders de software misschien opnieuw laden. Actueel is versie 75. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
emilep Geplaatst: 10 april 2011 Auteur Geplaatst: 10 april 2011 Beste Cees, inmiddels alles al eens eraf gehaald en met de vorige versie opgestart: werkte niet. Nu met de laatste versie .75 ook niet. Ik werk met de juiste 'nieuwe'Bruin/Oranje kaart met een CD set top + HD pakket. Het probleem is gestart na het heractiveren van de CD kaart, misschien moet ik ze maandag toch maar eens gaan bellen alhoewel als ze horen dat ik geen gecertificeerde ontvanger heb dan wordt het al snel daar op gegooid. Hebben de genoemde zenders ned 1,2,3, en rtl 4, 5, en 7 niet toevallig iets gemeenschappelijks waardoor het te verklaren zou zijn? En de kaart zit in de onderste 'sleuf' zoals hij er altijd al in gezeten heeft met de chip naar beneden. En daar doet hij het nu dus ook niet. Alleen maar in de Aston met de chip naar boven in zowel de bovenste als de onderste 'sleuf'. Ik zie denk ik iets over het hoofd maar weet niet wat. (Werk overigens met een draaibare schotel, maar dat zal er niets mee te maken hebben verwacht ik). SBS 6, regionale zenders, etc. werkt allemaal priam, zowel beeld als geluid. Groet, Emile
David1980 Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Origineel bericht van: emilep misschien moet ik ze maandag toch maar eens gaan bellen alhoewel als ze horen dat ik geen gecertificeerde ontvanger heb dan wordt het al snel daar op gegooid. Klopt, dat heb ik ook eens mee gemaakt. (Waardeloze helpdesk) UPC Horizon + Samsung EU55D8000
Moderator ceesv Geplaatst: 10 april 2011 Moderator Geplaatst: 10 april 2011 SBS 6 en de regionalen zenden het audio uit in PCM. De kanalen die je niet kan ontvangen zenden in Dolby Digitaal uit. Kennelijk staat of de audio output van je ontvanger niet goed, of kan je tv geen Dolby digitaal weergeven. Er bestaat ook de mogelijkheid, dat dolby weergave niet goed werkt bij gebruik van een CI module. Waarop luister je naar het audio? via een aparte home cinema systeem, of rechtstreeks op je scherm. Heb je wel geluid op bijvoorbeeld Duitsland (Das Erste)? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
emilep Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Beste Cees, is inderdaad aangesloten via een home cinema systeem, maar dit (werkte en werkt goed) ook daar andere instellingen geprobeerd met hetzelfde resultaat. Prima geluid en HD beeld op (Astra 23.5) SBS 6, net 5, de regionalen, de belgen en alle Free to air's, o.a. ZDF etc. Alleen dus geen geluid bij het prima HD beeld (Astra 23.5)van Ned 1,2,3, RTL 4,5 en 7. Ik zelf denk dat het toch meer aan de combinatie van iets met de kaart en/of het HD gebeuren - signaal heeft te maken omdat het optrad na het heractiveren en de kaart nu ook bijna (Free to air en geen HD wel ook de genoemde Ned 1,2,3, en de RTL 4,5, en 7!!!!), niet meer werkt zonder cam dus op zijn kop in de onderste sleuf. Werk nu dus met cam. Bellen van CD nog niet van gekomen Wie heeft er een suggestie. Groet, Emile
Moderator ceesv Geplaatst: 12 april 2011 Moderator Geplaatst: 12 april 2011 Lees ook eens dit draadje door, misschien kom je iets tegen, wat helpt. >Klik< Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
emilep Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Beste Cees, dank weer voor 'het draadje', had ik nog niet ontdekt. Is ook wel zoeken geblazen. Vooral dat zonder CAM proberen spreekt mij wel aan omdat ik dus ook geen signaal heb zonder die cam. Ben nu aan het heractiveren en bel morgen nog eens CD en daarna alle instellingen maar weer eens opnieuw eruit en erin zetten en wel of niet combineren. En tot slot de allernieuwste software die ik net ontdekt heb voor de 9000HD de 8.94 van 11-04-2011 erop zetten. Ga alles maar weer eens proberen. Weer met dank. Groet, Emile
evloe Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Hoi, Je moet de volume knop van de rebox helemaal open zetten! Verder het geluid regelen met de AB van je Home set. Volgens mij is het dan opgelost, Gr, Ed
emilep Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 Beste Ed, ook dank, maar ik heb bij bepaalde (de meeste) zenders dus wel prima beeld en geluid en bij de genoemde niet. Inmiddels CD gesproken, de zaak uitgebreid uitgelegd en deze gaan geheel zonder discussie een nieuwe kaart opsturen. Ben benieuwd of het hier aan ligt.... Zou best wel eens kunnen want het probleem is na een heractivatie ontstaan. De Rebox werkte en werkt verder altijd 100% Kan hem bij eenieder die verder probleemloos eenvoudig kwalitatief goed (zowel beeld en geluid) wil kijken aanbevelen. Zie dit probleem nu dan ook als gewoon pech.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Als je denkt dat het aan je kaart licht, zou ik eens proberen hoe de kaart bij een andere werkt, voorbeeld bij je dealer, of een buurman
emilep Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 Na 4 dagen wachten dan uiteindelijk de nieuwe CD kaart ontvangen. Meteen geactiveerd en wat denk je..... Alles werkt weer perfect als vanouds. Dus blijkbaar toch iets fout gegaan in de kaart (chip?!?) Ik geniet weer. Dank allen voor het meedenken. Groet, Emile
Moderator ceesv Geplaatst: 25 april 2011 Moderator Geplaatst: 25 april 2011 Bedankt voor het vermelden van de oplossing. Misschien is in de toekomst iemand anders hiermee geholpen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen