Ga naar inhoud

Welke RAM upgrade na update Bios...???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik beschik over een (oudere) Medion MT6 desktop, type MED MT224A (MSN 10003147) waarin Phoenix-Award bios 1.09... Origineel was het XP, maar ik ben sinds enige tijd overgestapt naar Win7... Echter vind ik mijn PC toch zo traag en ik liet dan ook maar een testprogje draaien welke me ten stelligste aanraadde een Bios + Ram upgrade door te voeren!

Upgrade gebeurde inmiddels naar de meest recente Bios versie 1.11 (volgens Medion) maar nu weet ik niet welke chips DDR1 RAM ik mag bijkopen en installeren; mijn PC heeft 4 slots en nu zitten er 3 chips in 1x Ram400 512Mb en 2 stuks PC3200 van elk 256Mb...

Kan ik daar bv. ofwel 4x 512Mb insteken en moeten dat dan allen PC3200 chips zijn of kan ik mijn actuele chip Ram400 behouden en 3 stuks PC3200 bijkopen of gaat dat vertraging meebrengen?, ofwel 4x 1Gb PC3200... maar ik heb er geen enkel idee van en kan ook nergens vinden of mijn PC chips van 1Gb aankan ???

Wie kan me inlichten, helpen of raad geven ?

Van harte BEDANKT bij voorbaat !

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Geplaatst:

Als ik Google op MED MT224A vind ik meteen aanbiedingen voor geheugen modules voor specifiek deze computer. Hij kan in ieder geval modules van 1 GB aan.

Volgens één van die web sites moeten de DIMM's per paar geïnstalleerd worden, en bij jou is dat niet het geval. Dat kan verklaren waarom de PC zo traag is.

Ik zou er 4GB in stoppen, het prijsverschil tussen 512MB en 1GB modules is vrij gering. Maar goed, je bent wel zo'n €170 kwijt, en de vraag is of zo'n investering nog de moeite waard is voor zo'n oud beestje.

Geplaatst:

170 euries voor 4Gig in een oude PC is geen goede investering!

En ik zou dat proggie ook niet zo vertrouwen. Een BIOS update is zelden nodig en geeft al helemaal geen performance winst.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Psychosammie
170 euries voor 4Gig in een oude PC is geen goede investering!

Dat denk ik ook niet. Maar hij weet ook wel dat het een oude PC is, dus ga ik er van uit hij eerder een nieuwe zal kopen als hij het geld heeft.

Citaat:
En ik zou dat proggie ook niet zo vertrouwen. Een BIOS update is zelden nodig en geeft al helemaal geen performance winst.

Meestal niet, maar soms wel. Verder is het echt wel de bedoeling dat je de bios bijhoudt. Ik ben tenminste gewend bios, firmware etc. bij servers altijd bij te houden. De fabrikanten verwachten dat ook. Je meldt een storing, en de spullen zijn niet op peil? Gaat u eerst maar even alles bijwerken, daarna praten we verder.
Geplaatst:

met een oudere pc kun je beter overstappen naar linux in plaats van windows7...

maar dat terzijde

met wat tweaken van diverse settings en instellingen kun je met 1GB al aardig werken

maar indien het mobo zo oud is dat ook alle overige verbindingssnelheden aan de lage kant zijn blijft het een langzame pC t.o.v. een modern mobo

(ben het eens met Psychosammie)

en met alle respect, maar mensen hebben teveel geld geïnvesteerd (gaan investeren) in het upgraden van ouwe kloemels

en zijn gedesilusioneerd.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Ik zou dat zeker niet uitgeven. Voor rond de €200 heb je upgrade setjes voorzien van moederboard, processor en 4 Gb geheugen... Dan ben je tig keer sneller.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Inderdaad. Ik zie een upgrade set met MSI mobo een Athlon X4 640 en 4Gig geheugen voor net geen 180 euries.

Alleen effe zeker weten dat je geen oude voeding hebt en sata harde schijven.

Dit komt overeen met mijn huidige PC met een X4 620. Met onboard videokaart kan je prima internetten en HD video afspelen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Hallo allemaal,

... heel hartelijk bedankt voor jullie commentaar, waar ik wel kan inkomen !

Ik vond echter en kocht zopas op een bekende veilingssite 2 stuks DDR1 PC3200 chips van elk 1GB voor een totaal inkl. transport van 40€ en ga dit effen uittesten; vond het echt geen geld... en als het me niet meevalt dan upgrade ik mijn moederbord wel; dus nu effen afwachten !

Geplaatst:
Origineel bericht van: yvessr
Hallo allemaal,
... heel hartelijk bedankt voor jullie commentaar, waar ik wel kan inkomen !
Ik vond echter en kocht zopas op een bekende veilingssite 2 stuks DDR1 PC3200 chips van elk 1GB voor een totaal inkl. transport van 40€ en ga dit effen uittesten; vond het echt geen geld... en als het me niet meevalt dan upgrade ik mijn moederbord wel; dus nu effen afwachten !

Of je probeert de afgeslankte Windows7 voor oudere PC's MS heeft een afgeslankte vorm van Windows 7 voor oudere pc’s gemaakt Deze versie is Windows Thin PC en algemeen beschikbaar.

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

... ook een goed idee, maar nu effen afwachten en dan testen met 2,5GB RAM (2x 1GB + 2x 256MB); zou normaal ruim voldoende moeten zijn voor een normale Win7!

p.s. effen rechtzetten: totale kostprijs voor die 2GB is 40$ !

Geplaatst:

Dat moet gewoon goed kunnen werken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

wat wel de moeite waard is om te bekijken of dit high density geheugen is(vaak zie je er 128x4 bij staan), als dat het geval is dan ligt het eraan of de chipset dit aankan.

amd cpu borden kunnen dit meestal wel, maar intel chipsets en asus mainboards verslikken zich daarop.

Heb in het verleden veel van die dimms verkocht(mega goedkoop in de USA) maar altijd goed moeten controleren of het bordje er compatibele mee was

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik heb die extra RAM toegekregen, geinstalleerd maar ik zit nu wel met een dik probleem !!!...

Ik heb nu in slots 1 en 2 de nieuwe 1024MB PC3200 en in slots 3 en 4 de originele 256MB PC3200, maar... ALLEEN de oude chips worden herkend (in de Bios) en de PC is nu zeeeeeer traag geworden...

Als ik echter CPUID (CPU-Z) opstart ziet die wèl de correcte situatie: 4 chips en in totaal 2560MB CL2.5 RAM...

Wat is er hier loos en wat kan ik doen (of is het hopeloos) om mijn RAM te laten herkennen en normaal werken ???

Geplaatst:
Origineel bericht van: yvessr
Hallo allemaal,
ik heb die extra RAM toegekregen, geinstalleerd maar ik zit nu wel met een dik probleem !!!...
Ik heb nu in slots 1 en 2 de nieuwe 1024MB PC3200 en in slots 3 en 4 de originele 256MB PC3200, maar... ALLEEN de oude chips worden herkend (in de Bios) en de PC is nu zeeeeeer traag geworden...
Als ik echter CPUID (CPU-Z) opstart ziet die wèl de correcte situatie: 4 chips en in totaal 2560MB CL2.5 RAM...
Wat is er hier loos en wat kan ik doen (of is het hopeloos) om mijn RAM te laten herkennen en normaal werken ???

Soms moet je ze in slots 1 en 3 en 2 en 4 combineren.

Even in de handleiding van je moederbordje kijken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Wat geeft windows zelf dan aan? Wat is er aan de hand als je de originele eruit haalt?

Veel oudere chipsets hebben problemen met dubbelzijdige latjes... Dus even logisch proberen

oude eruit

1 nieuwe erin -> resultaat?

2 nieuwe erin -> resultaat?

Eventueel andere slots proberen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen