grunnsat Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Ik was er al bang voor dat er problemen zouden ontstaan. Als je gaat zoeken op dit type PC dan kom je aanbiedingen voor specifiek deze PC tegen. Dat kan er op duiden dat het moederbord erg kritisch is m.b.t. de geheugen modules. Ik hoop dat je al wel de nieuwste Bios hebt geladen? Druk je de DIMMs in de juiste DIMM slots? Twee DIMM slots vormen één memory bank. Bij sommige borden vormen slot 1+2 en 3+4 de banks, bij andere 1+3 en 2+4. Bij een goed bord hebben de slots ook een kleurcodering om dat aan te geven. Probeer anders eens die 256MB DIMMs weg te laten, die zetten toch geen zoden aan de dijk.
yvessr Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Geplaatst: 27 april 2011 Origineel bericht van: grunnsat Ik was er al bang voor dat er problemen zouden ontstaan. Als je gaat zoeken op dit type PC dan kom je aanbiedingen voor specifiek deze PC tegen. Dat kan er op duiden dat het moederbord erg kritisch is m.b.t. de geheugen modules. Ik hoop dat je al wel de nieuwste Bios hebt geladen? Druk je de DIMMs in de juiste DIMM slots? Twee DIMM slots vormen één memory bank. Bij sommige borden vormen slot 1+2 en 3+4 de banks, bij andere 1+3 en 2+4. Bij een goed bord hebben de slots ook een kleurcodering om dat aan te geven. Probeer anders eens die 256MB DIMMs weg te laten, die zetten toch geen zoden aan de dijk. ... recentste Bios en laatste chipset erop en toch lukt het me absoluut niet, noch met de 2 x 1GB alleen(PC start absoluut niet op, doch geeft een herhaalde lange pieptoon) noch een enkele 1GB chip met de 2x 256MB... geeft me een blauw scherm met een errorcode ! Dus maar weer de 2 x 256MB alleen en alles draait weer (langzaam) zoals voorheen! Ik vind het toch eigenaardig: de specs van het moederbord geven max. 4 GB aan, en als ik alles installeer ziet ik met 'Everest' de 4 chips duidelijk geindentificeerd zitten doch alleen de 2x 256MB worden als actief aangetoond...??? Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Sjattuh Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Heb je nou al eens gekeken hoe de banken verdeeld zijn? Omdat 3 stuks niet werken moet je dus of in paren werken of alleen met slot 1. Steek dus 1 van de 1GB DIMMs in slot 1. Dan starten. Als dit werkt kun je verder kijken. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
grunnsat Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Iedere DIMM bevat een SPD chipje met de daarin de gegevens van de DIMM. Het is heel goed mogelijk, en zelfs waarschijnlijk, dat CPUID die gegevens kan uitlezen. De bios kan ze waarschijlijk ook uitlezen, maar kan vervolgens niets met de DIMMs omdat ze van een verkeerd type zijn. 1GB DIMMs zijn er in vele types, en jouw PC lijkt wat kieskeurig.
Sjattuh Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Misschien een bussnelheid probleem? Je kan niet wat specifieker zijn over de 2 nieuwe DIMMs? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
yvessr Geplaatst: 28 april 2011 Auteur Geplaatst: 28 april 2011 ... dit staat erop: 1GB DDR 400 PC3200 184PIN NON-ECC MEMORY High density SDRAM volgens CPUID zijn ze Kingston PC3200 200Mhz en physisch zitten er 16 plakjes Samsung K4H510438B-GCCC op... BEDANKT voor julie deskundige hulp ! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
grunnsat Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Het probleem is dat ik nergens de specificaties kan vinden waaraan het geheugen moet voldoen voor die Medion PC. De gebruiksaanwijzing is niet te vinden bij Medion. Geheugen leveranciers als Kingston etc. kennen het merk Medion niet. Zo wordt het heel moeilijk om te bepalen wat je nodig hebt. Dat deze DIMMs gaan werken is echter erg onwaarschijnlijk. Je zult op zoek moeten naar DIMMs die voor deze PC geschikt zijn.
yvessr Geplaatst: 28 april 2011 Auteur Geplaatst: 28 april 2011 bedankt @grunnsat voor je hulp... dat je niets kan terugvinden op de Medion site is zeer begrijpelijk; ikzelf heb er ook uren rondgesnuffeld tot ik er achter kwam dat deze PC niet met model of typenummer te identificeren was maar dat het alleen kan met het MSN nummer 10003147; dan heb je meteen alle specs en drivers... Als je nog wat kan bijstaan... GRAAG ! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
grunnsat Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Specs en en handleiding zijn jammer genoeg ook niet met het MSN nummer te vinden. Dat nummer had ik overigens ook al gebruikt bij een eerdere poging op de Duitse Medion site.
Sjattuh Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Zou hun bellen/mailen geen optie zijn? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
ricow Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 ik heb al eens een melding gemaakt over high density geheugen, ik vraag me sterk af of je bord compatible is. wat gebeurt er als je alleen 2x de 1gb modules op het bordje prikt? Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.
yvessr Geplaatst: 3 mei 2011 Auteur Geplaatst: 3 mei 2011 Origineel bericht van: ricow ik heb al eens een melding gemaakt over high density geheugen, ik vraag me sterk af of je bord compatible is. wat gebeurt er als je alleen 2x de 1gb modules op het bordje prikt? start niet !... lange bieptoon... Vu+ Zero: OpenPli 8.3
ricow Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 nou dan vrees ik toch echt dat het high density geheugen is en dat jij een niet compatible bord hebt(niet zo vreemd want zijn vooral AMD borden die ze happen) staat er geen stikker op waarop de chip layers vermeld staan iets van 128x4 (64x8 is dacht ik normaal bij 1gb) Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.
ricow Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 lees op deze site high density maar eens, er word ook een lijst van chipssets gegeven die meestal werken met high density. maar ik vrees dat in dit geval voor jou zal gelden de aloude regel van internet. als het te mooi lijkt om waar te zijn is dat het meestal ook:) in de tijd dat ik dit geheugen verkocht was dit ook alleen voor specifieke mainbords, toen werd het vaak ook vermeld bij verkoop Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.
yvessr Geplaatst: 7 mei 2011 Auteur Geplaatst: 7 mei 2011 BEDANKT @ricow, ... is inderdaad High density memory en dus NIET kompatibel met mijn Intel Chipset !... spijtig voor mij, maar dus gaan de plakjes maar naar de verkoop ! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen