grunnsat Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Als je alleen maar SD wilt kun je voor €250 ook volstaan met een 26 inch HD ready.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Daar heb je in principe wel gelijk in. Ik vervang mijn droomdoosjes voorlopig niet voor HD-versies, simpelweg omdat de HD uitzendingen van CDS niet native HD zijn. Dus ik blijf nog even blij SD kijken. Edoch, het kijk-afstand-lijstje op de site van een electronicagigant vertelde mij dat 37" een mooie maat is.
grunnsat Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Ik vervang mijn droomdoosjes voorlopig niet voor HD-versies, simpelweg omdat de HD uitzendingen van CDS niet native HD zijn. Wat bedoel je daarmee? Ik nem toch aan dat CDS het HD signaal van de betreffende zender aanbiedt zoals het door de zender wordt aangeboden? Dus als de zender een echt HD programma aanbiedt, dan zal dat toch als zodanig worden uigezonden door CDS?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Daar heb je gelijk in. Ik bedoelde meer dat de HD uitzendingen op dit moment vooral 'opgeleukte' programma's zijn en niet programma's die zijn opgenomen met HD camera's (native). De consument wordt gek gemaakt om vooral HD televisies aan te schaffen en abonnementen af te sluiten, zonder dat het aanbod daarop is afgestemd. Ik verwijs hiervoor ook gaarne naar de intrede van de breedbeeld tv jaaaaaaaaaaren geleden, terwijl breedbeeld uitzendingen nog helemaal niet (of weinig) werden aangeboden. Ook nu is er weer een dergelijke voorloper op de markt, een 21:9 tv van Philips (bioscoopformaat), zonder dat er content-aanbod is om de aanschaf ervan nodig te maken.
Gast sloper Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Als je een TV wilt kopen die niet HD is zul je toch op marktplaats moeten kijken. In de winkel zul je ze bijna niet meer vinden.
grunnsat Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Dat ligt er aan hoe je HD definieert. Vroeger zijn er TV's geweest met een echte SD resolutie (1024 x 576). Die zijn er al lang niet meer. Echter goedkope HD Ready toestellen die niet de Full HD resolutie van 1920 x 1080 hebben zijn er nog voldoende.
Tonskidutch Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 het lijkt mij dat je genoeg keuze hebt om een leuk tveetje te vinden voor je doeleinden echter zoveel duurder zijn de HD tvees nu ook weer niet de vraag was die Samsung UE37C6000 en ervaringen: met de nieuwe firmware erin is dat een dijk van een beeld. die kan al die andere niet HD formaten en beeldverhoudingen ook weergeven de eerste CRT kleuren tvees gaven ook nog steeds zwart-wit beelden weer ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch de vraag was die Samsung UE37C6000 en ervaringen: met de nieuwe firmware erin is dat een dijk van een beeld. Kijk aan, dank je. De vraag ging inderdaad over de tv, waarbij hetgeen ik meldde dat ik voorlopig SD blijf kijken een bij-vermelding was. Deze Samsung is superdun, heeft (edge) led backlight en is dus mooi zuuuuunig met energie wat tegenwoordig best belangrijk is.
Tonskidutch Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 ja ik wilde niemand corrumperen maar een afglijdende discussie begon plaats te vinden. overigens de ervaringen zijn ook elders erg goed gedocumenteerd en dat duid op een fantastisch toestel. ciao moet misschien nog toevoegen dat een LANkabel wel prettiger kan zijn dan de usb wifi Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch moet misschien nog toevoegen dat een LANkabel wel prettiger kan zijn dan de usb wifi Allicht, denk dat ik er wel eens mee zal gaan spelen, omdat het erop zit
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Origineel bericht van: kyddil Ik kan het ook niet echt een budget tv noemen want het is een 100hz tv.. Nou, of het nu wel of niet een budget-tv is, ik zie de prijs alleen maar dalen de afgelopen dagen. Vorige week kostte hij rond de 590 euro incl. verzenden, vandaag issie voor 554 euro te koop. Dat scheelt een hele Samsung WiFi stick, hahaha... Ik wacht nog even af en ga hem aanschaffen zodra mijn CRT naar de eeuwige jachtvelden is, of als de prijs nog verder daalt en onder de 500 komt (je kunt je eurootjes maar 1x uitgeven he...).
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Wel 4 dagen verder en inmiddels is de prijs onder de 540 gezakt, gaat wel erg hard...
grunnsat Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Zal wel een uitloop model zijn dat gedumpt wordt door Samsung.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Dat is het inderdaad, Samsung heeft net de UExxDxxxx lijn op de markt gebracht. Maar goed, voor mij goed genoeg, prijs is al onder de 530 gegaan vandaag
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen