kooleracer Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Hallo, Ik wil graag mijn usb HDD die aan mij PC vastzit mounten. Ik gebruik de Pli image. En via network heb ik als het goed is alles ingevuld. maar de mount werkt niet. Ik gebruik windows 7 32bit. ip van de pc is 192.168.0.159. De gebruiksnaam PC-NYB geen passwoord. De schijf heet in windows 'media' (H:)media. Een grote maar, ik kan met mijn laptop geen toegang krijgen tot de usb via het thuisnetwerk. Hoe moet ik dit aan de praat krijgen? hoe het nu in de et9000 staat active:enable Local share name: media mount type: CIFS share server Ip:192.168.0.159 server share: export/hdd use as HDD replacement:no Mount options: rw Username: PC-NYB Password: (leeg) Als iemand mij kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen. C
Cobus R Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 met win 7 moet je een ww aanmaken De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
kooleracer Geplaatst: 10 april 2011 Auteur Geplaatst: 10 april 2011 waar kan ik de nieuwe ww invoeren in windows7? ik heb een thuisgroep gemaakt, is dat de ww? en de username klopt die ook? Via men laptop kan ik niet lid worden van de thuisgroep die ik op de PC heb gemaakt. terwijl de password wel klopt? C
Tonskidutch Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 dus je hebt twee problemen, dan wordt het dubbel zo duur geintje allereerst even samba want dat is voorwaarde dat men elkaar kan zien en browsen Browsable hosts dienen in dezelfde workgroup te staan in windows vindt je het bij eigenschappen computer / netwerk id ~ lidmaatschap (domein of workgroup) in de et9000 vindt je dat onder de map /etc/smaba/smb.conf regel 8 beide dienen gelijk te zijn, dus enkel een van beiden wijzig je of pC of ET9000 herstart en die kassies zien mekaar en je kunt vanuit windows7 via de netwerk omgeving zo op je et9000 een link maken kan ook! standaard getoond wordt dan /configuratie /hdd nu je mount, ook die netwerkbrowser (idem dreambox en vu+) is afhankelijk van het kunnen "browsen" = browsabel zijn dus boven geregeld kan men verder met mounten kun je engels? local share name local = op je et9000 share name = is de naam die het automount mechanisme aan die map geeft <willekeurig> server IP: lijkt makkelijk maar is dus de gene die je wilt bereiken in jou geval de pC die iets ter beschikking stelt server share server is dan de windows pC die een map deelt met/aan de ET9000 dus de vrijgegeven map is (h:/)media een foute naam als je het mij vraagt maar oké dus server share : /media maar alles dat gaat enkel pas werken als je als allereerste in windows een gebruiker met paswoord hebt aangemaakt wegens de nieuwe samba authentificatie moet een login en paswoord voorwaarde zijn dus maak een gebruiker aan genaamd: et9000 (let op kleine letters is makkelijker) met paswoord: etphonehome log ook minstens eenmaal in met dat account in windows en deel / share je usb hdd met speciaal permissies voor die gebruiker ciao Coles Corner Richard Hawley
kooleracer Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Erg bedankt voor jouw hulp, de mount werkt nu. Zeer handige FAQ. Ik weet niet of we op de et9000 subforum een FAQ topic hebben maar, deze kan er gelijk in. C
celem Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Is dit ook de procedure wanneer je met je et9000 een videobestand wil opstarten die op de harddisk staat van een dm7020? mvg, Origineel bericht van: Tonskidutch dus je hebt twee problemen, dan wordt het dubbel zo duur geintje allereerst even samba want dat is voorwaarde dat men elkaar kan zien en browsen Browsable hosts dienen in dezelfde workgroup te staan in windows vindt je het bij eigenschappen computer / netwerk id ~ lidmaatschap (domein of workgroup) in de et9000 vindt je dat onder de map /etc/smaba/smb.conf regel 8 beide dienen gelijk te zijn, dus enkel een van beiden wijzig je of pC of ET9000 herstart en die kassies zien mekaar en je kunt vanuit windows7 via de netwerk omgeving zo op je et9000 een link maken kan ook! standaard getoond wordt dan /configuratie /hdd nu je mount, ook die netwerkbrowser (idem dreambox en vu+) is afhankelijk van het kunnen "browsen" = browsabel zijn dus boven geregeld kan men verder met mounten kun je engels? local share name local = op je et9000 share name = is de naam die het automount mechanisme aan die map geeft <willekeurig> server IP: lijkt makkelijk maar is dus de gene die je wilt bereiken in jou geval de pC die iets ter beschikking stelt server share server is dan de windows pC die een map deelt met/aan de ET9000 dus de vrijgegeven map is (h:/)media een foute naam als je het mij vraagt maar oké dus server share : /media maar alles dat gaat enkel pas werken als je als allereerste in windows een gebruiker met paswoord hebt aangemaakt wegens de nieuwe samba authentificatie moet een login en paswoord voorwaarde zijn dus maak een gebruiker aan genaamd: et9000 (let op kleine letters is makkelijker) met paswoord: etphonehome log ook minstens eenmaal in met dat account in windows en deel / share je usb hdd met speciaal permissies voor die gebruiker ciao
Tonskidutch Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 is bij dreambox et9000 en vu+ identiek... zie ook deze nog: klik en veel plezier met mounten Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 sorry , ook op dm7020 is mounten principieel identiek maar de dm7020 is een linux kast dus wil je de meest logische linux verbinding dat is bij enigma1 niet samba/cifs maar nfs je zou eigenlijk een kruis-referentie moeten zoeken op het sat4all forum waar twee <enigma2 ~ enigma1> receivers die elkaar benaderen per NFS-mount en de NFS server erop hebben en per NFS-client mounten en dat lijkt eerst moeilijk maar is geen rocket science (dus ook in het dreambox forum of in het VU+ forum lezen en zoeken) ciao Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen