Tschibo Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Ik heb een laptop Amilo Fujitsu Siemens L6825, beeld deed het niet ook niet na aansluiten op externe monitor.Dus moederbord kapot, dacht ik, nieuw moederbordje via een_of_andere_veiling_site. Eerst de behuizing opnieuw overgespoten zag er niet uit door troep en krassen.De boel in elkaar gezet, aangesloten op externe monitor: nada, laptop start op, lichtjes branden, maar geen beeld. Waar moet ik het zoeken? Defecte moederbord, was een 2e handsje? Volgens mij stekkers goed aangesloten, verschillende keren gekeken.Wie helpt?
alx Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Eerste memorybank? Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Tschibo Geplaatst: 11 april 2011 Auteur Geplaatst: 11 april 2011 Er is vooruitgang, heb nadat ik orginele geheuenreepjes erin deed beeld, opstartscherm. Toen deed toetsenbord niks. Heb de boel helemaal weer uit elkaar gehaald. Bleek dat flatcable van toetsenbord los zat. Vastgezet, boel weer in elkaar. Alle flatcables vastgezet, koelers vga, processorkoeler etc etc. Nu heb ik als capslock toets indruk dat lampje brand maar andere toetsen werken niet. Los toetsenbord erop gezet, datum bios ingesteld, windows starten en net voor windows opgestart wordt, blauw scherm, herstart zelfde. Foutmelding kan ik niet lezen, gaat heel erg snel en laptop is aangesloten op externe monitor. Hoe zet ik de boel even stop om foutmelding te lezen? Probleem toetsenbord, wat is er mis, toch geen goed kontakt ergens?
Snurker Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 en na BIOS opstart de F8 toets vasthouden ? Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
rvs4all Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Nieuw moederbord heeft mogelijk andere onderdelen (b.v. chipset). Als Windows op de harde schijf geïnstalleerd is met het oude moederbord, dan heb je kans dat dit niet gaat werken. Kan je Windows opnieuw installeren en kijken of dit wel goed gaat? Rob.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen