Ga naar inhoud


[RE-8000HD][RE-9000HD] Nieuwe Rebox firmware: V1.08.94


AJV

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Hier zonder problemen geinstalleerd.

 

Tot zover ik kan beoordelen is de software op de gebruikelijke wijze voor de nederlandse Rebox aangepast.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de update zonder incidenten geïnstalleerd. Heb geen fabrieksinstellingen reset gedaan.

Ik zie in het menu geen schokkende veranderingen, hopelijk verdwijnen de incidentele vastlopers nu definitief.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 9000 is de update ook beschikbaar.

De 4000 bezitters zullen wel weer 3 weken moeten wachten.

Nu nog de nieuwe loader 1.54 c.q. 2.54 en Rebox is weer helemaal bij.

 

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De software staat op de Rebox site.

 

De release notes staan onder meer >hier<

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
De software staat op de Rebox site.

De release notes staan onder meer >hier<

Bedankt ceesV

Helaas nog geen oplossing voor het elke keer veranderen van de namen in de planner, en ook nog geen epg ophalen met een vrije tuner op de achtergrond.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met de 7-daagse EPG denk ik, dat het apart ophalen van de EPG informatie met de vrije tuner in de praktijk overbodig is.

Tijdens het zappen wordt de EPG eigenjlijk vanzelf bijgewerkt.

Alleen wanneeer je meerdere dagen niet op een transponder gekeken hebt, ga je dat pas merken.

 

Voor wat betreft de namen van de opnamen, kan je dat nog eens omschrijven, wat je probleem is?

 

Wat mij nog opvalt is dat in het menu de stand-by voeding op uit moet staan, om ingeschakeld te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Tijdens het zappen wordt de EPG eigenlijk vanzelf bijgewerkt.

Alleen wanneer je meerdere dagen niet op een transponder gekeken hebt, ga je dat pas merken.

 

Met de 7-daagse EPG hebben velen de volgende klachten:

- Het duurt erg lang voor hij compleet binnen is. Dit lijkt niet aan de Rebox te liggen, maar aan het tempo van aanleveren, daar bijvoorbeeld op ARD/ZDF een 5-daagse EPG in 5 seconden wordt binnengehaald;

- De ontvanger bewaart de ontvangen EPG niet als hij naar deep sleep gaat. Dus mag je de volgende dag weer een eeuwigheid op een complete EPG wachten als je deep sleep gebruikt.

Beide punten zijn inderdaad niet aangepakt in V1.08.94.

 

Citaat: Voor wat betreft de namen van de opnamen, kan je dat nog eens omschrijven, wat je probleem is?

 

Probleem hier is dat serie-opnamen vaak na verloop van tijd niet de juiste bestandsnamen krijgen. Dit heeft ook te maken met het al of niet gebruiken van voor- en nalooptijden, en het al of niet gebruiken van deep sleep. Er lijkt iets aan de gedaan te zijn (berekening timertijden aangepast), maar wat precies blijft onduidelijk.

 

Citaat: Wat mij nog opvalt is dat in het menu de stand-by voeding op uit moet staan, om ingeschakeld te zijn.

 

Het gedrag bij standby is nog precies zoals vroeger, maar de omschrijving is sinds de bij Rebox niet uitgebrachte V1.08.82/83 omgedraaid en de instelling dus ook. Volgens sommigen heeft dit te maken met de europese regelgeving op dit punt.

Voor de duidelijkheid: als in het A/V menu Standby voeding = Aan dan gebruikt hij deep sleep (<1W) en bij Uit energievreet-standby (>20W), een optie die naar mijn inzicht Quickstart had moeten heten. Als de omschrijving in het menu Energiespaarmodus zou zijn geweest was dat wel zo duidelijk geweest...

 

Verder wordt in andere fora gemeld dat het niet kunnen wissen van opnamen onder bepaalde omstandigheden weer terug zou zijn.

 

Al met al: de verlanglijstjes van velen en stokoude bugs worden niet aangepast, detailpuzzels waar bijna niemand last van heeft wel, en oude problemen lijken weer terug te keren.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

David 1980

Ik werk niet bij Rebox. Wat ik op de website van Rebox zie geef ik door. Het staat je vrij om met de fabrikant contact op te nemen.

Dit is het bericht dat ik geplaatst heb.

Op de website van Rebox is firmware versie V1.08.94 te downloaden.

 

http://www.rebox.tv/p/rebox-re-8000hd-pvr

 

Op deze prachtige forumlijst over Rebox lees je een bericht van Audioniek over informatie over dezelfde firmware!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laten we hopen, dat onze opsommingen en omschrijvingen van de bugs Rebox ertoe aanzet de software ontwikkelaars nog eens hun huiswerk over te laten maken!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...