Ga naar inhoud


[RE-8000HD][RE-9000HD] Nieuwe Rebox firmware: V1.08.94


AJV

Aanbevolen berichten

Ik denk dat je Rebox niet direct op de relevante problemen hoef te wijzen want zij zullen ongetwijfeld op dit en andere fora meelezen.

Alhoewel het natuurlijk geen kwaad kan dat gebruikers rechtstreeks aan Rebox melding maken.

 

Ik denk ook dat zij van de meeste problemen op de hoogte zijn maar simpelweg een aantal problemen niet kunnen dan wel mogen verhelpen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: snelle willie
Het hikken is niet constant en gebeurt meestal op de HD zenders Ned 1 rtl 4 en 7 belgie zenders etc. is wel irritant, en ook ben ik blij dat ik niet de enige ben. Ook Rebox houd ik op de hoogte want daar is het probleem ook bekend. Maar dat wisten jullie al .


Mijn Rebox 8000 is met bovenstaande klacht retour leverancier gegaan: De box heb ik inmiddels terug. 'Klacht niet geconstateerd....' Zelf vind ik dat de leverancier/ importeur hier flink tekort schiet. Ik twijfel nog of ik er 'werk' van moet maken of niet. Veel zin heeft het waarschijnlijk niet. Bij de aankoop is mij aangegeven dat de kaarlezer niet officieël ondersteund wordt. Dit staat zwart op wit. Bij enig twijfel omtrend de oorzaak van de problemen zal men zich hier op beroepen (als de problemen al onderkent worden!). Waarschijnlijk zit er niets anders op dan mijn verlies te nemen...

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stel, dat jullie allebei gelijk hebben, dat bij de leverancier alles goed werkt, en dat bij jou thuis het inderdaad niet goed werkt.

 

De klachten concentreren zich op 2 transponders.

 

Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn, dat je last hebt van een stoorbron op de betreffende transponders.

 

Toen Canaaldigitaal met HD begon waren er ook volop klachten van kijkers, die een schotel gebruikte met een grote openingshoek. Het bleek, dat een nabuur satelliet op 26 graden een transponder op dezelfde frequentie gebruikte, die het Canaaldigitaal signaal verstoorde.

 

Ook toen waren er voldoende kijkers die nergens last van hadden, en een groep die volop problemen had.

Heel precies de schotel uitrichten zorgde dan voor de oplossing.

CD heeft toen de transponder gewisseld, waarna er ook met kleine schotels (grotere openingshoek) gekeken kon worden.

 

Mijn veronderstelling is, dat jullie klachten over hikken en het bevriezen van het beeld toch door jullie schotel keuze of uitrichting veroorzaakt kan worden.

 

Dit is eenvoudig vast te stellen met bijvoorbeeld een Satlook Digital. De spectrum analyzer maakt zulke stoorsignalen onmiddelijk zichtbaar. Uit ervaring weet ik, dat hele kleine veranderingen aan de uitrichting het verschil maakt tussen wel of geen interferentie.

 

 

De andere mogelijkheid is een lokaal stoorsignaal, zoals Dect telefoon of WLAN.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees jou verhaal is glashelder. Je raakt de kern van het probleem. Juist met de door jou genoemde factoren word geschermt. Keer op keer word dit aangehaald. Mijns inziens heb ik al het mogelijke gedaan en is alles in orde. De klachten blijven. Om toch te kunnen genieten van HD heb ik een Vu+ aangeschaft. Dit heeft voor mij de problemen opgelost. Het gevoel van de 'kat in de zak' heeft dit alleen maar versterkt!

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat mij erom, erachter te komen om welke technische reden het (soms) mis gaat.

 

Het lijkt mij de moeite eens in deze richting verder te zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik constateer vanmorgen sinds lange tijd weer voor het eerst op RTL7 HD dat het beeld licht schokt en m.n. de lopende informatieband schoksgewijs voortbeweegt.

Omdat ik elke morgen naar RTL7 HD kijk kan ik goed beoordelen of dit permanent dan wel incidenteel voorkomt.

 

Het blijft inderdaad de vraag of het aan de nieuwe FW ligt of aan andere omstandigheden.

Zelf heb ik de indruk dat het aan het laatste ligt want anders zou het toch wel elke dag zichtbaar moeten zijn en dat is nu niet het geval.

Op zich heb ik er geen probleem mee omdat het nauwelijks echt stoort maar ook ik ben benieuwd wat nu de uiteindelijke oorzaak is.

Het is jammer dat op Rebox site geen informatie over bekende lopende problemen bekend worden gemaakt en wat de status daarvan is.

Dit zou waarschijnlijk voor meer begripsvorming bij de gebruikers bijdragen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij rtl 7 komt het probleem ook op de SD band voor

ook het vastlopen al dan niet tegelijk met opname komt nog steeds voor, en de nieuwe software heeft hier geen verbetering in gebracht

Een avondje+nachtje de tv aanlaten staan op rtl 7 staat eigenlijk garant voor een vastloper

 

met vr gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...