Ga naar inhoud


[RE-8000HD][RE-9000HD] Nieuwe Rebox firmware: V1.08.94


AJV

Aanbevolen berichten

Ik heb toch problemen met de nieuwe firmware. Naast mijn huidige problemen met History HD en de gecodeerde zender melding bij gebruik van twee kaarten. Heb ik nu een probleem erbij. Het beeld flitst regelmatig even, het beeld wordt dan even (minder dan een seconde) volledig zwart en daarna komt het beeld terug en dit gebeurt om de paar minuten.

Erg irritant, hebben andere dit ook? Het lijkt alleen voor te komen op sommige SD zenders (bijv VT4 of VijfTV). HD zenders gaan OK. Ik heb elke A/V setting al geprobeerd, maar geen verbetering.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Na het opstarten vanuit deepsleep, vreemde gewaarwording dat ik de standby voeding op aan moest zetten om standby uit te krijgen, worden de opgeslagen gegevens niet meer vastgehouden.

 

Leuk die ellende weer terug te hebben, daar was ik met de vorige versie net vanaf om de firmware er in te zetten zoals abrahamsat had aangegeven.

 

Ook op die wijze deze laatste firmware er ingezet maar ja ergens zal een fout zitten, lekker is dat zo een rebox, SUPER!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik heb toch problemen met de nieuwe firmware. Naast mijn huidige problemen met History HD en de gecodeerde zender melding bij gebruik van twee kaarten. Heb ik nu een probleem erbij. Het beeld flitst regelmatig even, het beeld wordt dan even (minder dan een seconde) volledig zwart en daarna komt het beeld terug en dit gebeurt om de paar minuten.
Erg irritant, hebben andere dit ook? Het lijkt alleen voor te komen op sommige SD zenders (bijv VT4 of VijfTV). HD zenders gaan OK. Ik heb elke A/V setting al geprobeerd, maar geen verbetering.

Toevallig is er ook een probleem met TV-Vlaanderen sinds gisterenavond(andere gebruikers hebben dezelfde problemen gemeld) het lijkt me dus dat dit geen probleem is met de firmware smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik heb toch problemen met de nieuwe firmware. Naast mijn huidige problemen met History HD en de gecodeerde zender melding bij gebruik van twee kaarten. Heb ik nu een probleem erbij. Het beeld flitst regelmatig even, het beeld wordt dan even (minder dan een seconde) volledig zwart en daarna komt het beeld terug en dit gebeurt om de paar minuten.
Erg irritant, hebben andere dit ook? Het lijkt alleen voor te komen op sommige SD zenders (bijv VT4 of VijfTV). HD zenders gaan OK. Ik heb elke A/V setting al geprobeerd, maar geen verbetering.


Dat verschijnsel met dat zwarte beeld had ik ook. Ik heb dat opgelost door de av-uitgang om te schakelen van automatisch naar 1080i. Nu hoeft de Rebox niet meer zelf na te denken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat dit niet specifiek een software probleem is, maar vermoedelijk gezocht moet worden in je schotel afstelling of de gebruikte HD + instellingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de schotelinstellingen betreft lijkt mij stug.

Ik ontvang alle kanalen prima ook de hd zenders.

In het verleden totaal geen last van hikkerig beeld of bevriezing.Alleen sinds de update (de vorige )en nu de laatste heb ik er last van.

Ook bij Rebox is dit bekend en bij CD een samenloop van omstandigheden?? Ze zijn er ook mee bezig, maar op dit moment zijn er nog geen oplossingen.

Maar we houden hoop.

 

Wat bedoel je met de HD instellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarom denk ik, dat je toch eens de moeite moet nemen, je schotel optimaal uit te richten.

Wie weet lost dat toch je problemen op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn schotel door een satellietboer laten plaatsen, is verder niets mee gebeurd.

 

Cees, in de lijst van onderwerpen staat er van de 9000 ook een treat van vastlopers( beeld blijft ineens stilstaan??)

Ik ben niet de enige.

 

Ik ben teruggegaan naar fabrieksinstellingen,Rebox uitgezet(achterop) instellingen weer gemaakt en een fastscan HD.

Vanavond neem ik weer wat op en kijk ik naar een andere zender,kijken wat hij doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: snelle willie
Ik heb mijn schotel door een satellietboer laten plaatsen, is verder niets mee gebeurd.

Cees, in de lijst van onderwerpen staat er van de 9000 ook een treat van vastlopers( beeld blijft ineens stilstaan??)
Ik ben niet de enige.

Ik ben teruggegaan naar fabrieksinstellingen,Rebox uitgezet(achterop) instellingen weer gemaakt en een fastscan HD.
Vanavond neem ik weer wat op en kijk ik naar een andere zender,kijken wat hij doet.



Wat is je ontvangst getalsmatig dan?

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De signaalsterkte is minder relevant, het gaat om signaalkwaliteit.

Het feit dat een SATboer de schotel heeft afgesteld wil nog geen garantie geven dat de schotel dan ook goed is afgesteld en als dat al het geval was dan kan de schotel door invloeden van buitenaf versteld zijn.

 

Ik denk toch wel dat je het advies van Ceesv ter harte moet nemen en de afstelling van de schotel moet (laten) controleren.

Er zijn hier al legio gevallen voorbij gekomen dat men diverse problemen had die uiteindelijk op de afstelling of andere oorzaken terug te voeren was.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...