Ga naar inhoud


[RE-8000HD][RE-9000HD] Nieuwe Rebox firmware: V1.08.94


AJV

Aanbevolen berichten

Gisteren toch maar even gekeken naar mijn schotel,en ik kwam tot de ontdekking dat 1 van de 4 lnb's los zat.

Als je voor de schotel staat is het de meest rechtse,weet iemand welke dit is?? Ik heb 4 koppen AStra 1, 2,3, en de Hotbird.

 

Tevens gisteren een programma opgenomen, en op een ander net gekeken.Geen bevriezing gehad, maar nog niet te vroeg juichen.Maar of de rechtse lnb goed zit weet ik niet misschien toch de satboer even laten komen.Dus bedankt voor de tip van mijn schotel, jullie hadden toch gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In feite wordt dit onderwerp nu een beetje Off-topic want dit heeft niets meer met de nieuwe FW te maken.

 

Hierbij toch nog even een antwoord op jouw vraag.

In de bijlage zie je de volgorde van de LNB's zoals die bij jouw zou moeten zijn, dus Hotbird helemaal rechts.

 

(Deze afbeelding is afkomstig uit <DEZE> thread van 17.08.2010.)

 

post-21534-1318261976,3261_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de hotbird,deze heeft dus niets te maken met de Astra,de bevriezing van het beeld .Het schijnt te maken te hebben met de snelheid van de sloten bij de Rebox, en volgens de satboer heeft de octagon hier geen last van. [/quote

 

 

 

Dat lijkt mij onzin,want dan zouden we er allemaal last van moeten hebben,en dat is niet het geval.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: snelle willie
...Het schijnt te maken te hebben met de snelheid van de sloten bij de Rebox,...

Over welke sloten heeft de Satboer het hier?
Ik veronderstel dat jij de onderste interne kaartlezer gebruikt om naar ASTRA1 en ASTRA3 te kijken.
...en met deze kaartlezer (of sloten) is er niets mis mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Dat lijkt mij onzin.

 

De opmerking van de satboer snijdt wel enig (theoretisch) hout, want bij een Rebox loopt de afhandeling van de interne kaartlezer(s) via de firmware zelf en bij alle andere klonen, waaronder Octagon, via een plugin.

 

Maar inderdaad: waarom hebben anderen er dan geen last van?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de kaartlezer softwarematig als plugin of in de firmware zit hoeft geen verschil te maken voor de snelheid.

 

Ik zou de mededeling van de satboer graag eens gestaafd zien door op dezelfde antenne aansluiting deze 2 software varianten naast elkaar te zetten.

 

Wanneer iemand hierover wil doorpraten wordt het op prijs gesteld een nieuw draadje te openen.

 

Hier maar weer verder over de actuele Rebox software versie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad gebruik ik de interne kaartlezer.Maar er zijn er wel meer waar het beeld bevriest en hikt bij mij in ieder geval wel.

 

Op het forum lees ik ook regelmatig dat de octagon beter werkt, waarom de Rebox software dan niet.Ook cd is op de hoogte en is het euvel bekend en zijn het al maanden aan het onderzoeken,maar geven de schuld liever aan iemand anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: snelle willie
Bij mij bevriest het beeld vrij regelmatig als ik wat opneemt op een ander net en een ander programma bekijkt en tevens hikt het beeld nog vrij regelmatig.
Dit is bekend bij Rebox. Dus heeft de nieuwe software dit niet hersteld.Ik wacht wel weer op een nieuwe update.


Het probleem wat jij beschrijft is iets, wat veel gebruikers van Rebox niet herkennen.
Dit is al vaker ter sprake gekomen. Tot op heden hebben we nog nooit de vinger op de zere plek kunnen leggen waarom de ene box perfect werkt en een andere box problemen heeft.

Wel is gebleken, dat in bepaalde gevallen de klachten verdwenen, nadat er door forumleden voorgestelde verbeteringen werden overgenomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wel is gebleken, dat in bepaalde gevallen de klachten verdwenen, nadat er door forumleden voorgestelde verbeteringen werden overgenomen.

Daarom begrijp ik ook niet waarom Snelle Willie niet het advies opvolgt om óp zijn minst de configuratie te laten controleren.
Een los zittende LNB zegt naar mijn mening toch al voldoende en het controleren sluit dan in elk geval een slecht afgestelde configuratie uit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de rechtse lnb van de hotbird afgesteld en opnieuw vastgemaakt.En een uitstekende ontvangst.Maar deze lnb heeft niets te maken met het bevriezen van het beeld of hikken.Dit gebeurt alleen met de astra sateliet.Het bevriezen gebeurd alleen als ik een opname maak en naar een andere zender kijkt.

Het hikken is niet constant en gebeurt meestal op de HD zenders Ned 1 rtl 4 en 7 belgie zenders etc. is wel irritant, en ook ben ik blij dat ik niet de enige ben. Ook Rebox houd ik op de hoogte want daar is het probleem ook bekend.Maar dat wisten jullie al .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: snelle willie
Ook Rebox houd ik op de hoogte want daar is het probleem ook bekend.Maar dat wisten jullie al .


Ik vind dit een hele goede zaak, dat zouden er meer moeten doen.
Alleen dan kan Rebox een inzicht krijgen in de problemen, die sommigen wel degelijk hebben.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...