Gast Geplaatst: 19 augustus 2002 Geplaatst: 19 augustus 2002 hallo jongens, ik zit met een probleem, op mijn eerste schijf kom ik niet meer op het internet hij geeft iedere keer aan dat de pagina niet gevoden wordt , heb de proxy uitgezet en nog steeds toen gewoon met de andere nr ingebeld en nog het probleem dan zegt hij altyd NETWERK bezet . ik kan doen en laten wat ik wil maar het komt maar niet goed. wat kan het zijn.... ------------------------------------------------------------------------------- [color:"red"] [/color]of maar weer FORMAT
Gast Geplaatst: 19 augustus 2002 Geplaatst: 19 augustus 2002 Heb je de primaire en secundaire DNS wel goed ingesteld?
Gast Geplaatst: 19 augustus 2002 Geplaatst: 19 augustus 2002 prim... en sec... hoe kom erachter of deze goed staan de fouten zijn begonnen toen ik iets in de automatische configuratiescript een proxy kreeg te staan nvan een firma die volgens alle recht sneller dan anderen konden aanbieden, heb vervolgens alles geprobeerd om deze te verwijderen mnaar hellaas pindakaas.
Gast Geplaatst: 19 augustus 2002 Geplaatst: 19 augustus 2002 Dus je kunt je proxy niet meer uitschakelen??? Je primaire en secundaire DNS kun je vinden onder je netwerkverbinden en dan eigenschappen...vervolgens moet je bij je provider eens kijken welke DNS adressen erin moeten staan...Volgens mij moet je dan wat verder zijn!!! En je kunt eens proberen je DNS automatisch toe te laten wijzen...weer onder netwerkverbinden en dan eigenschappen.. succes en groeten..
Johnnny1 Geplaatst: 20 augustus 2002 Geplaatst: 20 augustus 2002 Het is allemaal simpel te controlleren. Maak een verbinding met Internet. Ga naar de DosPrompt C.q Commandprompt Geef het volgende in ping 212.83.68.130 (Kwello DNS) Enter Als je replay krijgt heb je wel zeker verbinding en met je ff de DNS instellen. Zoniet is het een ander probleem. Mzl, Johnnny1 Met Vriendelijke Groet, John
Hemant Geplaatst: 20 augustus 2002 Geplaatst: 20 augustus 2002 Maak even je internet cache leeg, help ook wel eens ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 20 augustus 2002 Geplaatst: 20 augustus 2002 Buiten de proxy instellingen verwijderen kun je ook nog het vinkje weghalen bij "internet explorer automatisch configureren", staat op dezelfde bladzijde. Netwerk bezet kan aan een aantal dingen liggen. Wat je mijns inziens het beste kunt doen is het hele eigenschappenvenstertje van het netwerk compleet leeghalen en inbeldingens verwijderen uit je externe toegang. Dan de computer rebooten die installeert de netwerkdingen dan weer opnieuw, daarna weer nieuwe inbelvoorziening opzetten en providergegevens er in zetten. Daarna weer bij de eigenschappen van IE controleren of al die vinkjes weg zijn op dat tabblad waar de proxy-instellingen zijn. Met een beetje geluk doet ie het dan weer. Dit netwerk bezet probleem kwam vroeger ook wel eens voor bij Teles kaarten als je die installeerde nadat je al een intern netwerk had draaien. Let als je zelf een eigen netwerk hebt ook op de ip adressen die je daarvoor gebruikt. Vroeger gebruikte ik het 10.x.x.x netwerk, maar het bleek dat mijn provider hier ook gebruik van maakte en je niet anders kon dan via zijn proxy het internet op. Dit gaf als probleem dat het 10.x netwerk dus al bezet was (door het eigen netwerk). Voor interne netwerken (van jezelf) kun je dus nog altijd het beste het 192.168.x.x netwerk gebruiken, want het kan dus best zijn dat nog niet alle providers zich mooi aan de opgestelde regeltjes omtrent ip adresseringen houden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen