Ga naar inhoud


Disecq probleem. Slechts twee satellieten werken.


Marc put

Aanbevolen berichten

Ik heb voor een vriend een schotel met 4 lnb's (13-19-23-28)geinstalleerd. Alle vier lnb's hebben afzonderlijk beeld. Vervolgens heb ik er een disecq 4+1 tussen geplaatst. Ik heb Hotbird op A aangesloten, Astra 19 op B, Astra 23 op C en Astra 28 op D. De dreambox instellingen heb ik Hotbird op AA, Astra 19 op AB, Astra 23 op BA en Astra 28 op BB. Met deze instellingen krijg ik enkel beeld op Astra 19 en Astra 28. De andere satposities blijven zwart. Doe ik iets fout ?

Graag antwoord.

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou alle aansluitingen op de switch eens 1 poort verder kunnen aansluiten,

DiSEqC instellingen op de Dreambox daarop aanpassen en kijken wat je dan krijgt.

Misschien zijn er wel twee poorten van de switch defect.

 

Dreamboxen zijn trouwens wel erg kieskeurig v.w.b. DiSEqC switches.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel beeld zonder DiSEqC Switch, op de andere lnb's ,je kunt ze even rechtstreeks doorverbinden. En weet je zeker dat de lnb's goed zijn uitgericht

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het merk van de nieuwe DiSEqC is Chess.

We hebben de kabels op de DiSEqC een positie doorgeschoven en kunnen vaststellen dat nu de twee andere sats van de vier beeld geven.

Speelt de positie van de instellingen op de dreambox AA/AB/BA/BB een rol als bijvoorbeeld op de DiSEqC 13 op A, 19 op B, 23 op C en 28 op D staat?

Een andere DiSEqC 4+1 hebben we (nog) niet. We proberen zoveel mogelijkheden uit alvorens weer in de geldbeugel te moeten schieten om een nieuwe DiSEqC te kopen.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marc put
Speelt de positie van de instellingen op de dreambox AA/AB/BA/BB een rol als bijvoorbeeld op de DiSEqC 13 op A, 19 op B, 23 op C en 28 op D staat?

Je moet bij DiSEqC instellingen nooit een hogere protocol versie nemen dan nodig is.
Eenvoudiger gezegd: DiSEqC A/B/C/D zou moeten volstaan.
Je zou dus helemaal niets nodig (moeten) hebben met AA t/m BB.

vGnp

post-40989-1318261962,1502_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Marc put
We hebben de kabels op de DiSEqC een positie doorgeschoven en kunnen vaststellen dat nu de twee andere sats van de vier beeld geven.

Dat riekt naar een kapotte switch. Switches van Chess werken gewoon met droomdoosjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend heeft een Dreambox 7000 (enigma 1). Bij een DM7000 zijn de instellingen 4 LNB met DiSEqC.... AA/AB/BA/BB. Jij toont de instellingen van enigma 2. Ik veronderstel dat dit ook niet veel verschil geeft.

Marc

 

 

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Marc put
Speelt de positie van de instellingen op de dreambox AA/AB/BA/BB een rol als bijvoorbeeld op de DiSEqC 13 op A, 19 op B, 23 op C en 28 op D staat?

Je moet bij DiSEqC instellingen nooit een hogere protocol versie nemen dan nodig is.

Eenvoudiger gezegd: DiSEqC A/B/C/D zou moeten volstaan.

Je zou dus helemaal niets nodig (moeten) hebben met AA t/m BB.

 

vGnp

 

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marc put
Mijn vriend heeft een Dreambox 7000 (enigma 1). Bij een DM7000 zijn de instellingen 4 LNB met DiSEqC.... AA/AB/BA/BB. Jij toont de instellingen van enigma 2. Ik veronderstel dat dit ook niet veel verschil geeft.

Ah. Dat had je nog niet gemeld. Ik heb ergens nog een 7000 liggen, maar dat was destijds 19,2E only.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marc put
Het merk van de nieuwe DiSEqC is Chess.
We hebben de kabels op de DiSEqC een positie doorgeschoven en kunnen vaststellen dat nu de twee andere sats van de vier beeld geven.
Speelt de positie van de instellingen op de dreambox AA/AB/BA/BB een rol als bijvoorbeeld op de DiSEqC 13 op A, 19 op B, 23 op C en 28 op D staat?
Een andere DiSEqC 4+1 hebben we (nog) niet. We proberen zoveel mogelijkheden uit alvorens weer in de geldbeugel te moeten schieten om een nieuwe DiSEqC te kopen.
Marc


Koop maar een nieuwe diseqc switch. Die van jouw is gewoon defect.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn we weer. Ondertussen zijn we aan onze derde DiSEqC toe. Bij de eerste DiSEqC bleken idd twee poorten stuk te zijn. Mijn vriend had echter de tweede DiSEqC er tussen gehangen met even wat resultaat en daarna niets meer. Toen ik aankwam en naar de defecte DiSEqC keek rook ik meteen onraad. De DiSEqC rook naar verbrand. Toen ik de disecq even aanraakte voelde ik stroom aan de buitenzijde. Maw de tweede DiSEqC ook naar de vaantjes. Na grondige controle van de bekabeling bleek dat er op één connector (die ik niet gemaakt had) een aantal draadjes van de kabel de kern raakte. Een derde DiSEqC maar gaan halen en nu eindelijk "eureka". Nu blijkt alles te werken. Zo zie je maar dat connectors weldelijk goed en met zorg moeten aangebracht worden.

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Kijk aan, het werkt dus uiteindelijk. Ik denk dat die ene connector heeft gezorgd voor het feit dat er twee switches richting eeuwige jachtvelden zijn gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...