hugogertie Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Ik heb nu een Hardisk van 1 TB met een toerental van boven de 7200 er in hangen die ik destijds uit een defecte nas heb getrokken waarvan de netwerkaansluiting was overleden, maar die wil ik vervangen voor een : Western Digital Harde Schijf 2TB Caviar GreenSATAII 5400rpm 64MB met variabel toerental omdat de oude hardisk veel te veel herrie maakt. Werkt het ook in de VU duo met een variabele aantal toeren ? VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Tonskidutch Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Hoi hugogertie, weet niet of die variabele rpm in de bios van de schijf geregeld wordt of door de PC in verband met de hoeveelheid data/seconde in ieder geval kun je het eens proberen voor de VU+ maakt het niet uit, enkel of die luidruchtig is of niet. ciao Second Life Mungo Parker
Beeper Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Ik heb een 500Gb 2,5inch drive gemonteerd. Deze hoor je nagenoeg helemaal niet en wordt alles ook nog eens niet zo warm. Enige issue is een montage frame om hem in de 3,5 ruimte te monteren. 1Tb was er eerst niet, maar intussen gewoon verkrijgbaar. Prijzen zijn redelijk. Als je echt groot wilt denk dan aan een NAS, ook die zijn reeds voor een schappelijke prijs te koop, en die leg je gewoon in de meterkast. hoor je hem helemaal niet.
hugogertie Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Krijg steeds foutmelingen in de VU DUO met formateren onder PLI 2.0 Heb al met Linux computer de harde schijf geformateerd in ext3 maar in de VU Duo kan ik max 72mb opnemen ? VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Moderator wiz Geplaatst: 13 april 2011 Moderator Geplaatst: 13 april 2011 dan heb je de harddisk niet op het juiste mountpoint gemount. 72 mb is ongeveer de ruimte die vrij is in het root filesystem. log eens in met telnet en doe eens mount? als het goed is zou er iets moeten staan als /dev/sda1 on /media/hdd -t ext3. Is er niets gemount op /media/hdd, dan is dat dus een folder in je / en dat is flash... VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
hugogertie Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Heb hem aan de Linux Ubuntu computer gehangen en even met gpart alles opnieuw gedaan ext3 en daar gemount en geunmount en werken hen 1.82 TIB nu werkend. Nu gaat de test pas echt in werking maar moet hem nu vlug terug bouwen omdat ik hem ook als cccam server gebruik en de vrouw komt net thuis dus geen beeld......... Als ik dit niet snel oplos heb ik dadelijk wel beeld maar geen geluid..... VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
hugogertie Geplaatst: 15 april 2011 Auteur Geplaatst: 15 april 2011 Heb nu meerdere opname's gemaakt met de Vu Duo+ met de nieuwe harde schijf maar wat een rust. Ik heb inderdaad het idee dat de rotatie snelheid toeneemt naarmate er meerdere opname's worden gemaakt. Echt hoorbaar is dit niet met de nieuwe schijf de ventilator maakt meer herrie, dit is niet erg omdat de vu in een kast staat en uit het zicht is. De oude schijf maakte 7200 trpm en daardoor trilde de vu waardoor de plank waarop de vu staat resoneerde in het kastje maar dit is gelukkig opgelost. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen