Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Als ik m'n HTPC opstart heb ik, ongeacht welke zender/TV-opname, na ongeveer een kwartier - half uur even een stotterend beeld. Dit duurt tot ongeveer 10 seconden. Het geluid heeft dan geen haperingen.

Ik heb al wat instellingen uitgeprobeerd, maar het stotterende beeld blijft aanwezig. Het is niet super hinderlijk, maar het zou mooi zijn als ik het kon verhelpen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen/hoe dit probleem op te lossen is?

Er draait alleen NewCS 1.65 op de achtergrond en Win 7 MCE icm DVBLink 3.2.1.

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Kijk eens tijdens het stotteren vof er een proces draait op de achtergrond die veel CPU of RAM snoept? Vaak staan bijvoorbeeld virusscanners zo ingesteld dat ze iedere keer als de PC gestart wordt automatisch de boel gaan scannen.

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Geplaatst:

Er staat geen virusscanner op.

Het enige wat op mijn HTPC is geïnstalleerd zijn de updates (automatische update staat uit), NewCS 1.65, DVBLink 3.2.1 en verschillende codecs om divers bestanden af te kunnen spelen. Daarnaast staat er nog XBMC op om bijv. MP4-bestanden MET ondertitel te kunnen zien.

De controle van de processor-/RAM-load had ik al gedaan. Op een dergelijk moment gaat het wel iets omhoog, maar dat gaat van ca. 29% naar 38%... dat zou niet zo'n probleem moeten zijn, lijkt mij.

Geplaatst:

Hoe stotteren ? Krijg je ook artifacts ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Nee, dat niet. Het is net of er om de half seconde een nieuw beeld wordt getoond ipv dat het vloeiend in elkaar overgaat.

Geplaatst:

En FTA kanalen dus zonder dvblink want ik ben bang dat je dingen moet gaan uitsluiten om achter het probleem te komen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ik kwam er gisteravond tijdens het acht-uur journaal op BVN achter dat het daar ook optreed.

Bij het afspelen van DVD's/Films die op HDD/USB staan heb ik er geen last van.

Geplaatst:

Dan wordt het tijd om met een andere applicatie te testen en daarna evt andere drivers.

Mythbuntu 12.04

Geplaatst:

Ik heb een soor zelfde probleem gehad. Bleek mijn CPU te zijn. Ik heb en I3 540 erin zitten. Deze werd op een laag pitje gezet door het moederbord om stroom te besparen. (CPU phasing) Als ik dan HD zenders ging kijken werd er iets meer van de CPU gevraagt op sommige momenten en klokte mijn moederbord de CPU hoger. Op dat moment werd mijn beeld even een 2 tal seconden vertraagd waarna het weer vooruit werd gespoeld totdat ie weer live was. Ik weet niet of de ION cpu`s dit ook doen maar is zou een optie kunnen zijn.

Ik kwam er trouwens achter door coretemp te draaien met de mce tool van coretemp. Hierme kun je binnen mce kijken wat je temp. is maar ook op welke snelheid je cpu draait.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen